Hälsningar

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Skulle jag göra det så ska det inte vara nån jäkla scooter iaf!:huvet

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag hälsar på allt som jag är säker på att de är Riktig mc. dvs inte scooter då de lika gärna kan vara moppe. samt moppe crossarna, dom känner man ju igen på långa vägar.

Hälsar sällan på motorväg, de är inte så ofta man kollar på andra sidan, när jag väl har hälsat får jag sällan svar, men ser jag att någon hälsar på mig så försöker jag hälsa tillbaka även på motorvägen.
Landsväg: Självklart man hälsar på allt o alla, oavsätt vad för typ av läderställ och skäggväxt de än må ha :hej

OBS: burkar köra med regnställ ala "polis style" när de e risk för regn, då brukar inte folk hälsa på mig, de sänker farten när jag hälsar :(

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Hälsar när det går. OM det inte går för snabbt eller dålig tajming typ måste frikoppla/växla. =)

Ger en skön känsla när man får en vinkning tillbaka av någon man inte känner, en i gemenskapen liksom.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag hälsar på allt och alla på två hjul med (ordentlig) motor, inkl. poliser samt polis och ambulans på fyra hjul :)

Sen hälsar man ju självklart och varvar till lite extra för barn som stirrar och/eller pekar/vinkar :D

Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hälsar på allt och alla, ibland även mopeder, dock mest av misstag :p hehe
Dem som mest sällan hälsar tillbaka är av mc-åkarna dem som kör riktiga kromslädar men dem flesta hälsar tillbaka tycker jag :)

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Smågrabbar är ju det roligaste av allt! :)
Inga andra är så tacksamma som dom när man varvar lite :hihi

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Brukade tycka det var mesigt men med åren har jag börjat vinka som alla andra. Men blir förbannad när låtsas hårdingar på helgkromslädar vägrar vinka tillbaka och ser ut som dom ätit en omogen kiwi innan de gav sig iväg. Nicka lite kan ju funka med om man känner sig rädd för att släppa styrhalvan.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag hejar alltid, om omständigheterna tillåter. En gång meckade jag med sambons moppe, och skulle provköra. Av ren vana vinkade jag på första hojen jag såg, han vinkade inte tillbaka. :tungan

Tjita1

Guest
Jag vinkar alltid, sålänge dom inte ligger nära sin vägren (mopeder), eller på motorväg.

Råkade vinka åt en moped en gång och fick en enfingersvinkning tillbaka, så det gör jag inte om om jag kan undvika det.

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Vinkar inte till mopeder heller, då jag faktiskt inte anser att de har på vägen att göra. Deras s.k. "körkortsutbildning" är nästintill obefintlig och de får ändå samma ansvar som en bilist i trafiken. Trots samma ansvar anses man inte vara mogen att ta bilkörkort förrän man är 18 men moped går bra långt innan dess.

Tjita1

Guest
Vinkar inte till mopeder heller, då jag faktiskt inte anser att de har på vägen att göra. Deras s.k. "körkortsutbildning" är nästintill obefintlig och de får ändå samma ansvar som en bilist i trafiken. Trots samma ansvar anses man inte vara mogen att ta bilkörkort förrän man är 18 men moped går bra långt innan dess.

Även om jag förstår vad du menar tycker jag resonemanget är lite konstigt. Med det resonemanget har en cyklist också samma ansvar i trafiken som inte har nån utbildning eller åldersgräns alls, och med det resonemanget har en gångtrafikant också samma ansvar i trafiken, och med det resonemanget... osv...

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848

Njaaa, nu är "utbildningen" för moped faktiskt vettigare än den var när jag tog moppekortet, nu är det körlektioner och skit inbakat där.
För övrigt så tycker jag inte att en mopedist ges samma ansvar som en bilist i trafiken, mopeder får ju bara gå i 45 knyck? :p

Jag vinkar alltid om jag har möjlighet at släppa styret, annars kan man nicka lite med huvvet istället :)

Sillgrissla

El presidente
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
Ingen
Det är fan kutym att hälsa!

Absolut mest B är han jag hälsade på förra säsongen mitt i centrum i knappa 30 km/h som dessutom kör en näst intill identisk hoj som jag själv, färgen skiljer dem åt... inte fan hälsade han tillbaka :3freak

O andra sidan kanske han inte såg mig. Det var faktiskt hela två meter mellan våra hojar och mitt på dagen.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag hälsar på allt och alla på två hjul med (ordentlig) motor, inkl. poliser samt polis och ambulans på fyra hjul :)

Sen hälsar man ju självklart och varvar till lite extra för barn som stirrar och/eller pekar/vinkar :D

haha! tror inte jag skulle varva för barn. en FZ6 med original system är Löjligt tyst, skönt när man skall åka långt men inget ljud man skryter om i allmänheten :fakta men om jag får tag i slion i framtiden. då jädrar!

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Hälsar på alla hojar:) är dem så pryda sen så dem inte vill hälsa tillbaka är det väl deras förlust då jag inte varnar dem nästa gång där står en kontroll (Har hökminne you know:D)

Vill ni testa en rolig sak annars? Då ska ni hälsa på mc poliser. Lika roligt varje gång, för först blir dem så chockade att någon verkligen vill hälsa på dem att dem bara stirrar sen kickar glädjen in och dem vinkar för kung och fosterland. Lika roligt varje gång:D:D

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Hälsar på alla hojar:) är dem så pryda sen så dem inte vill hälsa tillbaka är det väl deras förlust då jag inte varnar dem nästa gång där står en kontroll (Har hökminne you know:D)

Vill ni testa en rolig sak annars? Då ska ni hälsa på mc poliser. Lika roligt varje gång, för först blir dem så chockade att någon verkligen vill hälsa på dem att dem bara stirrar sen kickar glädjen in och dem vinkar för kung och fosterland. Lika roligt varje gång:D:D

Har testat, har fått en vinkning tillbaka någon gång men mest tittar de på en som om man vore ett ufo :3freak

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS