VT1100 Om det bara kan göras säkert utan risk för att krocka eller köra av vägen.[/QUOTE skrev:Okej, ja wobbel är inte ett lika stort problem på en sporthoj...
dwestlund skrev:Vad är det som gäller ute på vägarna, när, var, hur, vem morsar man på.
Finns det nån regel/etik?
/D
freddexwing skrev:VT1100 Om det bara kan göras säkert utan risk för att krocka eller köra av vägen.[/QUOTE skrev:Okej, ja wobbel är inte ett lika stort problem på en sporthoj...
Det är inget problem på min heller men det är ju en hel del dåliga vägar här i värmland
JiMpA skrev:hälsar på alla hojjar, sen finns det ju en del surskallar som inte hejsar tillbaka, men men... ibland är det ju även svårt att hälsa om man kommeri en kurva eller nåt =)
LocDog skrev:Hälsar på alla hojåkare....även polisen
Och de blir lika förvånade varje gång (polisen alltså)
Beror lite på vart man träffas men är det på en raksträcka så är det upp med handen som gäller.
Är det i en kurva så är det lite beroende på fart och kontroll men antigen upp med handen eller ett lätt lyft med fingrarna från vänster hand (hållandes i handtaget).
Annars funkar det att buga med hjälmen oxå
Det finns som sagt några tjurskallar som inte är så sugna på att heja, men de är ju deras problem... :kocko
jag vet nog varför inte custom ägare (HD ägare) hälsar.......dom e så bittra över att det man får när man köper en HD e inte status, utan fin förvaring av hojen på verkstad stor del av säsongenandersson_81 skrev:tråkigt nog så är det inte alla som hälsar tillbaka, särskilt inte de som kör glidare..
andersson_81 skrev:Jag hälsar på alla men tråkigt nog så är det inte alla som hälsar tillbaka, särskilt inte de som kör glidare..
Jag hälsar då på alla bågar jag möter och som står efter vägen.dwestlund skrev:Vad är det som gäller ute på vägarna, när, var, hur, vem morsar man på.
Finns det nån regel/etik?
/D
Dom vågar inte släppa styret tror jagLCF skrev:Jag hälsar då på alla bågar jag möter och som står efter vägen.
Dom enda som är dåliga på att hälsa är HD-åkare, vet inte om dom tycker att dom är bättre än vi andra eller om dom bara inte vågar släppa styret
ninja joppe skrev:Dom vågar inte släppa styret tror jag
LCF skrev:Jag hälsar då på alla bågar jag möter och som står efter vägen.
Dom enda som är dåliga på att hälsa är HD-åkare, vet inte om dom tycker att dom är bättre än vi andra eller om dom bara inte vågar släppa styret
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|