Hälsnings etik ?

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Hejar på alla,har dock märkt att harleyåkarna ser ut att ha väldigt tråkigt på sina hojar. Ser väldigt mycke "nu ska vi på begravning" ut....

Som nybliven motardägare har jag märkt inte så lite ignorans i frågan från övriga mc-åkare. Några fler som märkt samma sak?? :va
 

Speed Triple A

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Svalöv
Hoj
Speed Triple -05
H4 skrev:
Glidare hälsar aldrig :va

Deras Harley Davidson och våra skrevraketer lirar väl antagligen i andra divisioner.

Alla är inte så!! Kör som sagt själv skrevraket,,men även hd,,så jag hälsar på alla som vill hälsa på mig,,
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var ett jävla gnäll om att glidare skulle wobbla?

Hur många långafflade choppers med svindyra öhlins-styrdämpare har ni sett?

Slå upp en katalog för styrdämpare och se om det finns till din hoj, håll sen käften om wobbel....

Jag hälsar på alla, vissa glidaråkare hälsar inte tillbaka, so what?
 

Speed Triple A

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Svalöv
Hoj
Speed Triple -05
GuW skrev:
Det var ett jävla gnäll om att glidare skulle wobbla?

Hur många långafflade choppers med svindyra öhlins-styrdämpare har ni sett?

Slå upp en katalog för styrdämpare och se om det finns till din hoj, håll sen käften om wobbel....

Jag hälsar på alla, vissa glidaråkare hälsar inte tillbaka, so what?


Alla HD-Åkare kör inte långgaffel,,men många kör utan styrdämpare,,och jag har aldrig upplevt wobbel med gildare,,dock med sporthoj,,,

Hälsar som sagt på alla hojåkare,,gillar vårat intresse för hojar,,även snorkna Änglar och annat,,,hälsar dem inte tillbaka så är det dem som inte mår bra,,Ler
 

Mr D

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
FZS 600
...hälsar på alla, det får en att bli på gott humör .... De flesta hejar tillbaka dessutom. Känns faktiskt lite oartigt de gånger man missar..
 

Ravin

Guest
Konstigt, på mig hälsar lika många glidare som sporthojar så jag förstår inte varför ni gnäller på dom. Därimot hälsar väldigt sällan "African twin-åkare"..?
Vilken typ av väg eller vilken hastighet man kommer i verkar inte spela någon roll vad jag erfarit men i 160 på E-4:an eller mitt i en kurva verkar en vad jag kallar "sporthojsvink" duga bra (viftar lite med fingrarna som när man kör bil). :)

Hur gör ni vid omkörning? Alltså andra hojar som ni kör om, eller det kanske inte händer så ofta. :)
 
Last edited:

Ravin

Guest
pw skrev:
Hejar på alla,har dock märkt att harleyåkarna ser ut att ha väldigt tråkigt på sina hojar. Ser väldigt mycke "nu ska vi på begravning" ut....

Som nybliven motardägare har jag märkt inte så lite ignorans i frågan från övriga mc-åkare. Några fler som märkt samma sak?? :va

Hmm.. har aldrig fått en vink från motard så jag har lagt dom i mopedfacket. Total ignorans. *hehe* :tungan
 

Speed Triple A

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Svalöv
Hoj
Speed Triple -05
Ravin skrev:
Konstigt, på mig hälsar lika många glidare som sporthojar så jag förstår inte varför ni gnäller på dom. Därimot hälsar väldigt sällan "African twin-åkare".
Vilken typ av väg eller vilken hastighet man kommer i verkar inte spela någon roll vad jag erfarit men i 160 på E-4:an eller mitt i en kurva verkar en vad jag kallar "sporthojsvink" duga bra (viftar lite med fingrarna som när man kör bil). :)

Hur gör ni vid omkörning? Alltså andra hojar som ni kör om, eller det kanske inte händer så ofta. :)


Tro det eller ej,,men jag har kört om många hojar med HD:n,,och hälsar när jag far förbi,,men är väl kanske för man kör sporthoj i flesta fall,,många blir väldigt snopna när man kör fort med gildis..Ler
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
GuW skrev:
Det var ett jävla gnäll om att glidare skulle wobbla?

Hur många långafflade choppers med svindyra öhlins-styrdämpare har ni sett?

Slå upp en katalog för styrdämpare och se om det finns till din hoj, håll sen käften om wobbel....

Jag hälsar på alla, vissa glidaråkare hälsar inte tillbaka, so what?

Säg i kör:
SSSSSSPPPPPPOOOOOORRRRRTTTTTHHHHHHOOOOOJJJJJPPPUUUNNNKKKKTTTCCCOOOOMMMM

Så att man slänger skit på glidare får du nog ta...
 

Ravin

Guest
Speed Triple A skrev:
Tro det eller ej,,men jag har kört om många hojar med HD:n,,och hälsar när jag far förbi,,men är väl kanske för man kör sporthoj i flesta fall,,många blir väldigt snopna när man kör fort med gildis..Ler

Hehe, det kan jag tänka mig. Jag brukar inte hälsa vid omkörning men kanske borde börja med det, tycker själv det är kul när andra hojar hejjar på en.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Alla hojar

Jag nickar at alla hojar jag moter och kor om (vilket e manga :hihi ). Aven bilister som visar hansyn (de finns!! det ar bara sa fa :hihi ) Alla gor det inte tillbaka men fan, inte blir jag sur for det. Jag sa hej och sedan e de snorkiga/ sura/ distraherade/ what ever och halsar inte tillbaka, jag e redan for langt bort for att bry mig. Their loss :).
Marker aven har (irland) att glidare sallan halsar tillbaka eller ens sneglar i sidled for att kolla in andra hojar och forare. De har val fullt sja med att halla alla fransarna i styr :hihi :hihi :hihi. Det e mycket med det jordiska :rolleyes:
N
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
freddexwing skrev:
Säg i kör:
SSSSSSPPPPPPOOOOOORRRRRTTTTTHHHHHHOOOOOJJJJJPPPUUUNNNKKKKTTTCCCOOOOMMMM

Så att man slänger skit på glidare får du nog ta...

Jamen då får ni väl för fan slänga skit baserat på fakta då, det finns ingenting som går stadigare RAKT FRAM än en glidare, tyvärr även i kurvor!

(se där, skit slängd, baserat på fakta) :hihi
 

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Ort
Umeå
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
min vänsternäve far ut i tid och otid och hälsar på alla hojar, lite svårt med motarder, måste så nära för att se att det inte är en moppe att det är försent att vika ut näven :tungan

sen som några andra säger så känner man sig som en skitstövvel då man inte vinkar till hojarna då man sitter i bilen :3freak
 

V-Power

www.superblodor.com
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
CB 1300
Hälsar nästan alltid. Inte i korsningar i stan. Har upptäckt en viss kategori knuttars frånvaro i fingerviftandets ädla konst. Dom framför sig på blanka HD med mycket crom och löjligt brett bakhjul. Är någonstans i 35 års åldern/krisen. Ser allmänt sura och råcoola ut med halvbollar på huvudet och smala solglasögon. Övriga hojjåkar viftar glatt tycker jag. Turarna verkar jävligt glada när man kommer.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Hälsar aldrig på glidare för dom är ändå så upptagna med sina stenhårda HA-wannabe miner att dom aldrig morsar tillbaka. Blev dock lite förvånad idag när jag skulle upp till garaget och fick en HD hetsandes i backspegeln, jag vred bra på rullen och kastade mig om en bil och han hängde efter utan problem varpå han hälsade glatt när jag svände så man ska nog inte dra alla kromåkare över samma kam? :confused:
 
Last edited:

-PLASTMISSIL-

Guest
Hälsar på alla sporthojsåkare, hälsar tillbaka om blyslädarna hälsar..
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Särskrivningsteknik?

Det roliga är när folk försöker hejja i korsningar och sedan är nära på att köra på gångare eller kanske pricka en lyktstolpe. Det är ungefär lika dumt som den där som hoppade ur bilen i motorvägsfart för han tappade ciggen...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top