Här pratas körningar 2009 men inte TT.

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Det var väl helvete, blir så jävla frustrerad.. alltid när man är ledig så ska det regna. En dag har det varit sol under hela min jobbperiod de senaste 2 månader, och det var under en vecka som jag var ledig 5dagar...

Jag tänker iaf ge mig ut och trotsa vädret.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Körde precis hem från stan och det ovädret jag körde in i var inte av guds nåde.
Tror faktiskt inte jag varit så blöt utan att bada:)

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Körde precis hem från stan och det ovädret jag körde in i var inte av guds nåde.
Tror faktiskt inte jag varit så blöt utan att bada:)

Ser molnen härifrån. Helt jävla snustorrt och strålande här i ghettot.. Men så fort man kom ut på österleden så vare som gud satt å sket lösskit över hela jorden med regn.

edit: och där kom åskan..

edit2: Och där kom regnet. suck suck suck.. skjut mig >_<

Last edited:

aste

med HP2an går det ju att svänga oxå!
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
BMW R1200RT 2007 & HP2 2006
Ser molnen härifrån. Helt jävla snustorrt och strålande här i ghettot.. Men så fort man kom ut på österleden så vare som gud satt å sket lösskit över hela jorden med regn.

edit: och där kom åskan..

edit2: Och där kom regnet. suck suck suck.. skjut mig >_<

Å här i Åstorp skiner solen. Såg väldigt ljust ut norrut över Hallandsåsen. Lite mörkare söder ut. Lite trist på kurviga vägar, men annars tycker jag det är rätt mysigt å köra i regn :)

\\ aste

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Å här i Åstorp skiner solen. Såg väldigt ljust ut norrut över Hallandsåsen. Lite mörkare söder ut. Lite trist på kurviga vägar, men annars tycker jag det är rätt mysigt å köra i regn :)

\\ aste

Ja med en kåpa som är som kupen på en bil funkar det ju:rolleyes:

aste

Gick med
25 Aug 2005
Hoj
Har ni ångrat er nu då?? Det är nyttigt att köra i regn :D

Gick en BKK på Knutstorp i våras när det regnade lite å jag blev överraskad hur fort det faktiskt gick å köra. Men visst, antispinnen fick jobba lite ibland när piloten (jag) var lite överambitiös ut ur kurvorna.

Landsväg med tjärlagningar spåriga vägbanor är dock nått helt annat...

Ja med en kåpa som är som kupen på en bil funkar det ju:rolleyes:

Näe, det stavas Gore-Tex :D

fy fan. Verkjligen PISSAR ner nu med hjälp av lite hagel.. Tur man inte glömt sätta in hojen.. eller? :O

Det hinner ge sej till 18. Å här är det fortfarande torrt.
Vilket håll går det åt?

Då flyttar jag dit :)

Skulle nog fundera över det beslutet en gång extra... :rolleyes:

Last edited:

Wilcan

Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Ja nu duggar det bara lite smått. Ser t.om. lite småfina moln.. Om man drar mot åsen, det är ju typ åstorp. Det borde funka?

och nu började det regna lite mer. och nu sluta.. vafan, molnen drar iväg! Nu är det nästan fri sikt med klara moln!
Kanske man tar på sig goretexjackan ÖVER skinnstället?

Alltså vafan, vart ska vi ses? Det regnar ju fan fortfarande här. Tänkter inte trotsa regnet för hell.. Inte bättre man tar en bombrepa upp til åstorp och ses där istället och kör åsen? Hur många blir vi? Jag och du?

aste

Gick med
25 Aug 2005
Hoj
Inte bättre man tar en bombrepa upp til åstorp och ses där istället och kör åsen? Hur många blir vi? Jag och du?

Det kan vi göra ändå, men jag drar in till Maxi råå ändå, så kan vi synas där å dra det hållet.

*borta*

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
FAN ta dig aste, nu MÅSTE jag komma.....................................................

fan har jag gett mig in på.

Äh det ska gå bra serrö.
Du har ju inte regnmonstret bakpå den här gången, så du lär ju klara dig utan regn iaf ;)

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Aste och Wilcan.. sorry att jag vek av hemåt igen, men det var nog tur det för det spöregna såfort vi kom hem. Det såg inte så just ut i Hjärnarp!! :huvet Jag som ville köra idag!! :huvet :(

Här kommer en bild på Aste i alla fall! hehe

Bifogat

• STA50623n.jpg
    STA50623n.jpg
    141.5 KB · Visningar: 39

aste

Gick med
25 Aug 2005
Hoj
Aste och Wilcan.. sorry att jag vek av hemåt igen, men det var nog tur det för det spöregna såfort vi kom hem. Det såg inte så just ut i Hjärnarp!! :huvet Jag som ville köra idag!! :huvet :(

Blev en rätt bra tur med inte alltför många droppar. Körde mot Rössjöholm, men vek av höger ner till Munka. Vidare till Starby, Kvidinge, Stenestad å hem. Snustorrt från Munka!

Men fick några droppar i skallen från garaget å in, men vad gör väl det när det står en W här brevid redo att värma lite... :banana

\\ aste

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Blev en rätt bra tur med inte alltför många droppar. Körde mot Rössjöholm, men vek av höger ner till Munka. Vidare till Starby, Kvidinge, Stenestad å hem. Snustorrt från Munka!

Men fick några droppar i skallen från garaget å in, men vad gör väl det när det står en W här brevid redo att värma lite... :banana

\\ aste

Då säger vi skål och får se fram emot en bättre dag o köra!! :tummenupp :fyllisar

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Finns inget dåligt väder bara dåliga däck.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024