Här pratas körningar 2009 men inte TT.

Tommy.exe

Guest
Hört att Tommy är en vekling ;)


Samling 15.00 Mcdolnads Stattena HBG
Beräknad Avfärd 15.15
Ta med picknic/fyllekrubb ni som vill eftersom vi kommer stanna och chilla på söderåsens nationalpark !!!


1.Wilcan
2.Kriss
3.tkdrille
4.Serbius
5.Tommy (98,7521%)
6.Lasseman
7.Calle (Wilcans 125a polare)

Haha, jag ska inte skriva nåt elakt, du har redan fått ditt straff ;)
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
HAHAHAHAHAHAH du är död Tommy ;) hahaha...

Invigt hjälmen mot asfalten borde ge en ledtråd.. Nej men en mindre vurpa utanför skäralid.. Så nya kåpor och en ny jacka får det bli..


:mad: :mad: :mad: Vad sa jag vid kyrkan i Stenestad:ajjabajja :6surkart

INGA FLER KLOTNINGAR NU TACK!!!!
 
Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
HAHAHAHAHAHAH du är död Tommy ;) hahaha...

Invigt hjälmen mot asfalten borde ge en ledtråd.. Nej men en mindre vurpa utanför skäralid.. Så nya kåpor och en ny jacka får det bli..

Tur det inte gick helt åt fanders, rullgrusen som var i farten eller? Lite plast å kåpor går alltid att fixa.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Minns inte så mycket, ska snacka med Serbius som låg bakom. Snackade precis med Kriss och han tror att jag höll lite över 100km/h, vilket innebär att jag har haft en skyddsängel vid min sida antagligen. Bättre så, Så kan man på något sett försöka ta det som en lärdom.

Misstänker att jag tagit svängen för snabbt, var en lurig en som skarpade till i slutet. Så åkte över på andra sidan och antagligen har grus hjälpt mig ner i diket. Vet inte vem jag ska tacka över att det inte kom en bil.. Klarat mig bra, jackan har väl gjort sitt och lite ont i armarna men inget alls allvarligt. Så en rejäl omskakning när det kommer till HUR det hade kunnat gå har man fått.
Så det här kommer definitivt bli något mer i form av lärdom som man kan dela med sig än något att skryta om.

Nu återstår det dock att hitta lite reservdelar.

Någon som tänkte ut imorn å köra förresten? ;D
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Säger inte mer än att: SKÖNT att du klarade dig.


Vi som var där såg och förstår hur det kunde ha gått!!

Var väldigt observant dom kommande dagarna på skador. Så som ryggen och nacken!! Sånt kommer efter ett tag när adrenalinet och chocken sjunker!

Hoppas du får ihop hojen snart!
 
Last edited:

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
som du själv skriver så va det tur du inte fick mötande bil

bra att det gick bra med dig(hojen behöver bara lite smink)

o ps jag kom i lite över 100 innan jag bromsade ner,du höll säkert 120?

kan ha fel(kollade inte mkt på mätaren under våran runda)

tyvärr så blir det inget för mig imorgon(skall utomlands(danmark o njuta av en kall pilsner))
men söndag???

förresten hur kändes hojen på väg hem?
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Det är skitsamma, ni som var med har nog fått en bra bild utav vad som hänt och jag mitt livs lärdom som jag tänker bära med mig, är så enkelt när man är oerfaren att något går snett.

När det kommer till hojen så kändes den bra, ska ner och ställa den i garaget strax så får vi se vad som händer de närmsta dagarna.

Tack alla ni som var med, före och efter klotningen. Var förövrigt en riktigt trevlig runda, tycker jag :)
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Kunde inte hänga med idag...har faktiskt inte kört alls idag då jag haft en del att stå i.
Såg dock maverick köra förbi här i Båstad med sin röda fara!
 

Don Danielsan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Höganäs /Lund
Hoj
Ducati 749s
Trist läsning men riktigt skönt att du klarade dig Wilcan!! Har själv varit i backen med min hoj och tyvärr e det nog det bästa sättet att lära sig på..

Har köpt en annan hoj nu och ska sälja min zx6a -97a och råkar ha lite extra kåpor till den (bakkåpor och tank). PM-a mig så kanske jag kan hjälpa dig en bit på vägen iaf!.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Misstänker att jag tagit svängen för snabbt...


Misstänker att du inte har svängt tillräckligt mycket.

Någonstans mitt i svängen hörde du dig själv skrika "fan" inne i hjälmen samtidigt som du stirrade på diket i kurvans förlängning. Just i diket där du tittade var också där du hamnade.

Innan du kör nästa gång, läs och förstå: http://www.svmc.se/upload/SMC centralt/Dokument/FULL KONTROLL SVENO.pdf

Tur att det gick bra för dig. Dock, motorcykelkörning ska inte baseras på tur, det ska baseras på körskicklighet. :mattias
 

HBGDanne

Smurfen
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ZX9R -98 -jättegrön
Kom precis hem efter en halvdags körning följt av diverse kvällsaktivieter... säger bara fan va skönt att du klarade dig Wilcan!
 

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Misstänker att du inte har svängt tillräckligt mycket.

Någonstans mitt i svängen hörde du dig själv skrika "fan" inne i hjälmen samtidigt som du stirrade på diket i kurvans förlängning. Just i diket där du tittade var också där du hamnade.

Innan du kör nästa gång, läs och förstå: http://www.svmc.se/upload/SMC centralt/Dokument/FULL KONTROLL SVENO.pdf

Tur att det gick bra för dig. Dock, motorcykelkörning ska inte baseras på tur, det ska baseras på körskicklighet. :mattias

:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar (fick många svar på frågor jag ställt som ingen kunnat svara på):Bugar :Bugar :Bugar :Bugar
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Minns inte så mycket...tror att jag höll lite över 100km/h, ....
Aj aj aj.. Va e de man läser :confused: :näsblod
Du e alldeles grön m kortet o på den hojen...
De e vår o skit på vägarna...
Höll en bra bit över 70 o du kan inte vägen...
För bövelen, ta de nätt.... :huvet
Nu har det ju hänt, o det gick väl... så krya på dig :krama Du är en läxa rikare.

- Bra inlägg BT! :tummenupp

Ni andra, som nu e ute o kör med nytt folk o gröngölingar (kawaåkare :va) Ta ner tempot... Visa att ni erfarne kan ta det nätt ni med så slipper vi skicka ut ungdommen i spenaten bara för att de skall haka på... :brinnerup

Kör o visa rätt spår istället, så kan de bädda för trevliga o lite snabbare turer senare när det är sopat o vi är varmare i kläderna...

Nu har jag moral-:tuttar :at färdigt för ett tag.... :hihi

Natti natti... syns kanske på vägarna imorgon :confused: :tummenupp
 

tkdrille

Guest
Nu är man äntligen hemma igen, blev länge ju. Blev lite aktiviteter efter körningen.
De var ingen vacker syn när jag kom fram ur kurvan, och fick bara en tanke att man hoppades han klara sig och de gjorde han som tur var.

Med den hastigheten ska man vara glad att de inte blev kraftiga skador för dig. knappt ens för hojjen om den nu inte blev skev men verka ju bra,.

Jag har bildbevisen på hojjen och dikesgrävandet=) men de får faktiskt wilcan lägga upp när han fått bilderna om han vill.

Men jag hade trevligt för att vara första gången.

Tyvärr hänger jag inte på imorron blev en massa saker hemma istället.

tack för mig.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Har själv varit i backen med min hoj och tyvärr e det nog det bästa sättet att lära sig på..

Lära sig?
Vad lär man sig på att hamna i spenaten?

Man får ett kvitto på att man inte är bra förare nog att klara en viss kurva i en viss hastighet. Man kanske sänker hastigheten nästa gång för att man inte ska göra om samma bedrift fler gånger men man lär sig ingenting.

Lär sig något gör man först när man genom coachning, träning och feedback på ett säkert och medvetet sätt kör genom kurvan.

De kurser som arrangeras, bland annat av SMC, är ett utmärkt sätt att lära sig bland annat kurvteknik på.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Minns inte så mycket, ska snacka med Serbius som låg bakom. Snackade precis med Kriss och han tror att jag höll lite över 100km/h, vilket innebär att jag har haft en skyddsängel vid min sida antagligen. Bättre så, Så kan man på något sett försöka ta det som en lärdom.

Misstänker att jag tagit svängen för snabbt, var en lurig en som skarpade till i slutet. Så åkte över på andra sidan och antagligen har grus hjälpt mig ner i diket. Vet inte vem jag ska tacka över att det inte kom en bil.. Klarat mig bra, jackan har väl gjort sitt och lite ont i armarna men inget alls allvarligt. Så en rejäl omskakning när det kommer till HUR det hade kunnat gå har man fått.
Så det här kommer definitivt bli något mer i form av lärdom som man kan dela med sig än något att skryta om.

Nu återstår det dock att hitta lite reservdelar.

Någon som tänkte ut imorn å köra förresten? ;D
Wilcan, nu ska jag göra det tråkigaste en människa kan göra och det är att säga "Vad var det jag sa". Jag har inte sagt det rakt ut till dig men jag har försökt antyda det i många inlägg.

Vi är några här på SH i RoH-delen som i början av säsongen sa till varandra "Hur ska vi få Wilcan att överleva sin första säsong på hoj?"
Vi var överens om att försöka köra med dig och få dig att inse att du inte på något sätt har de färdigheter som krävs för att köra hoj. Visst du har ett körkort för A begränsad (vet dock inte om du strypt Kawan till det) men det enda du har är ett bevis att du lärt dig hur man ska göra, inte att du vet hur man gör det!

Senast förra veckan chattade jag och BT och du kom upp som samtalsämne, "Hur länge tar det innan nån plockar upp Wilcan från dikeskanten?" Vi var båda helt överrens om att det inte skulle dröja mer än nån vecka och... "Vad var det vi sa?"

Du ska vara JÄVLIGT glad att du överhuvudtaget lever idag. Du kunde mött en bil, det kunde funnits en stor sten i dikeskanten eller så kunde din skalle kysst ett träd.

Jag har några få råd till dig som kanske kan få dig att överleva detta året:

1. Tagga för helvete ner!! Du måste ta det lite lugnare och inte vara så jävla "på", kör själv istället för att dra ihop större gäng. Gruppkörningar trissat alltid upp tempot.

2. Öva på din egen personliga mognad, ibland kommer den fram så jag vet att du har den, det gäller bara att du vågar vara sådär "tråkig" alltid.

3. Kör med de som har lite mer erfarenhet och våga be om hjälp. Glenning nämnde vikten av att känna till vägarna och veta vilka kurvor som nyper eller vad som händer efter vissa krön. Om du ber om hjälp så finns det alltid nån som är villig att lägga sig framför dig och visa spåren i ett tempo som du behärskar.

4. Ta ett djupt andetag och ställ dig framför spegeln när du tar på dig hjälmen, när den sitter på skallen så säg till dig själv: "Jag lovar mig själv att leva även imorgon"

5. Anmäld dig snarast till första bästa SMC-kurs, då kommer du att inse hur jävla lite du kan om det här med att köra hoj.

6. Lura inte dig själv med uttryck som "Misstänker att jag tagit svängen för snabbt, var en lurig en som skarpade till i slutet. Så åkte över på andra sidan och antagligen har grus hjälpt mig ner i diket."
Inse att du körde bra mycket över din egen förmåga och varken kurvans utseende eller rullgrus påverkade det som hände, det var helt enkelt du som inte hade tillräckliga kunskaper att hantera situationen. Inget annat!

Ja, jag vet att jag låter som "pappa vet bäst" men i just detta fall så vet vädigt många här väldigt mycket mer än du. Utnyttja detta och lär dig av det. :fakta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top