Minns inte så mycket, ska snacka med Serbius som låg bakom. Snackade precis med Kriss och han tror att jag höll lite över 100km/h, vilket innebär att jag har haft en skyddsängel vid min sida antagligen. Bättre så, Så kan man på något sett försöka ta det som en lärdom.
Misstänker att jag tagit svängen för snabbt, var en lurig en som skarpade till i slutet. Så åkte över på andra sidan och antagligen har grus hjälpt mig ner i diket. Vet inte vem jag ska tacka över att det inte kom en bil.. Klarat mig bra, jackan har väl gjort sitt och lite ont i armarna men inget alls allvarligt. Så en rejäl omskakning när det kommer till HUR det hade kunnat gå har man fått.
Så det här kommer definitivt bli något mer i form av lärdom som man kan dela med sig än något att skryta om.
Nu återstår det dock att hitta lite reservdelar.
Någon som tänkte ut imorn å köra förresten? ;D
Wilcan, nu ska jag göra det tråkigaste en människa kan göra och det är att säga "Vad var det jag sa". Jag har inte sagt det rakt ut till dig men jag har försökt antyda det i många inlägg.
Vi är några här på SH i RoH-delen som i början av säsongen sa till varandra "Hur ska vi få Wilcan att överleva sin första säsong på hoj?"
Vi var överens om att försöka köra med dig och få dig att inse att du inte på något sätt har de färdigheter som krävs för att köra hoj. Visst du har ett körkort för A begränsad (vet dock inte om du strypt Kawan till det) men det enda du har är ett bevis att du lärt dig hur man ska göra, inte att du vet hur man gör det!
Senast förra veckan chattade jag och BT och du kom upp som samtalsämne, "Hur länge tar det innan nån plockar upp Wilcan från dikeskanten?" Vi var båda helt överrens om att det inte skulle dröja mer än nån vecka och... "Vad var det vi sa?"
Du ska vara JÄVLIGT glad att du överhuvudtaget lever idag. Du kunde mött en bil, det kunde funnits en stor sten i dikeskanten eller så kunde din skalle kysst ett träd.
Jag har några få råd till dig som kanske kan få dig att överleva detta året:
1. Tagga för helvete ner!! Du måste ta det lite lugnare och inte vara så jävla "på", kör själv istället för att dra ihop större gäng. Gruppkörningar trissat alltid upp tempot.
2. Öva på din egen personliga mognad, ibland kommer den fram så jag vet att du har den, det gäller bara att du vågar vara sådär "tråkig" alltid.
3. Kör med de som har lite mer erfarenhet och våga be om hjälp. Glenning nämnde vikten av att känna till vägarna och veta vilka kurvor som nyper eller vad som händer efter vissa krön. Om du ber om hjälp så finns det alltid nån som är villig att lägga sig framför dig och visa spåren i ett tempo som du behärskar.
4. Ta ett djupt andetag och ställ dig framför spegeln när du tar på dig hjälmen, när den sitter på skallen så säg till dig själv: "Jag lovar mig själv att leva även imorgon"
5. Anmäld dig snarast till första bästa SMC-kurs, då kommer du att inse hur jävla lite du kan om det här med att köra hoj.
6. Lura inte dig själv med uttryck som "Misstänker att jag tagit svängen för snabbt, var en lurig en som skarpade till i slutet. Så åkte över på andra sidan och antagligen har grus hjälpt mig ner i diket."
Inse att du körde bra mycket över din egen förmåga och varken kurvans utseende eller rullgrus påverkade det som hände, det var helt enkelt du som inte hade tillräckliga kunskaper att hantera situationen.
Inget annat!
Ja, jag vet att jag låter som "pappa vet bäst" men i just detta fall så vet vädigt många här väldigt mycket mer än du. Utnyttja detta och lär dig av det.