här snackar VI motard

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Sist jag talade med det bolaget sa de rent ut att de inte ville ha med mig att göra så länge jag åkte sporthoj. :D

Åfan, det bolaget... Har också haft ett samtal med dem, tror offerten landade på 25000 för trafikförsäkring.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Fråga till husamaffian: Finns Workshop manual i bokform eller i någon annan form med bättre tryck än de på hemsidan? Kollade lite för att få en uppfattning om vad som behöver göras och hur svårt det verkar. Riktigt sunkig kvalitet på manualen för 01-03 som ligger på hemsidan, går ju knappt att se något på bilderna...

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Fråga till husamaffian: Finns Workshop manual i bokform eller i någon annan form med bättre tryck än de på hemsidan? Kollade lite för att få en uppfattning om vad som behöver göras och hur svårt det verkar. Riktigt sunkig kvalitet på manualen för 01-03 som ligger på hemsidan, går ju knappt att se något på bilderna...
ska du bli husa ägare :) hur omfattande vill du ha?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Kan se vad jag har hemma... Synd att det är dålig kvalitet på hemsidna :(
Men det mesta är ju mer eller mindre identiskt även på 04 och den kvaliteten går inte att klaga på. Kolla först i manualen som avser "din" årsmodell och sen kollar du i texten om nåt skiljer och gör en bedömning därifrån vilken du behöver använda eller en kombination...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Men det mesta är ju mer eller mindre identiskt även på 04 och den kvaliteten går inte att klaga på. Kolla först i manualen som avser "din" årsmodell och sen kollar du i texten om nåt skiljer och gör en bedömning därifrån vilken du behöver använda eller en kombination...
du har ju skapliga hemma mario.. i din pärm som jag lånade.. jag har även en film om någon vill låna den och kolla lite. det är inga motorrenoveringar med men allt annat så som ventiljusteringar mm mm :)

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
frågan är hur bra köp en ktm 660är har fått fatt på en 03a för under 55 lök.. lite bögigt kanske :va

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:

Precis, 04 manualen var bra kvalitet. Kollade lite för att få en uppfattning om hur svårt det är att klyva motorn etc. Serviceintervallet föreskriver ju klyvning efter 100 timmar, är det nödvändigt vid "amatörkörning"?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Precis, 04 manualen var bra kvalitet. Kollade lite för att få en uppfattning om hur svårt det är att klyva motorn etc. Serviceintervallet föreskriver ju klyvning efter 100 timmar, är det nödvändigt vid "amatörkörning"?
Jag är ju iofs ingen guru men jag skulle säga att gör erfoderligt jobb om den börjar låta konstigt om man inte känner för annat...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
våran vän freddy kan ju lite husa och han sa ju ungefär som mario, inte nödvändigt om det inte händer något.

jag frågar erik igen.. ska du ha en husa eller? och vad för husa årsmod mm isåf

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
jag är så seriös så jag letar efter en pickis oxå :D
Köp vår :7peta

Mattsvart, färdigstripad, går som ett as (steker porschar på löpande band), stor lastyta mm mm mm, billigt ägande. Slår du till nu kan nåt slags stereopaket ingå...

Startmotorn begöver ses över, kanske bytas men det är inget stort jobb.

Special price for you my friend :7peta

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
våran vän freddy kan ju lite husa och han sa ju ungefär som mario, inte nödvändigt om det inte händer något.

jag frågar erik igen.. ska du ha en husa eller? och vad för husa årsmod mm isåf

Kan fan inte bestämma mig... Blir det husa så är det 02 eller nyare som gäller. Kan iofs vara trevligt med en hoj som även går att köra lite längre turer med och då ligger Lc4 bra till.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Kan fan inte bestämma mig... Blir det husa så är det 02 eller nyare som gäller. Kan iofs vara trevligt med en hoj som även går att köra lite längre turer med och då ligger Lc4 bra till.
en duke kanske

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:

För mycket gathoj, en 640LC4 är lite mer motard i mitt tycke. Fortfarande ingen värsting som hör hemma på en bana men ändå något mer "motardig" än Duken

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...