här snackar VI motard

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Evil M skrev:
Trevligt. Man kanske skulle ta och anmäla sig oxå. Fast jag har ingen licens.
Engångslicens kostar typ 300:-

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Hur löser de försäkringsfrågan (olycksfall alltså...) för de som kör i amatörklassen? Känns ju lite riskabelt att köra amatör om inga försäkringar finns. Gäller rr-licens försäkringen i amatörklassen kan man undra... Eller kan det vara så att den inte gäller eftersom klassen inte räknas som "riktig" tävling...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
ska du köra??? då ska jag komma och heja på dej :D :D

Motard är så jävla skoj att kolla på så det är definitivt värt att åka dit oavsett om blom är i vivalla och byter blöjor eller står på startlinjen och skrämmer konkurrenterna med "galen full människa med tatuering och glasflaska i handen" -minen

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
Motard är så jävla skoj att kolla på så det är definitivt värt att åka dit oavsett om blom är i vivalla och byter blöjor eller står på startlinjen och skrämmer konkurrenterna med "galen full människa med tatuering och glasflaska i handen" -minen

när är det och var, vi samlar ihop oss och åker och tittar vore kul

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Hur löser de försäkringsfrågan (olycksfall alltså...) för de som kör i amatörklassen? Känns ju lite riskabelt att köra amatör om inga försäkringar finns. Gäller rr-licens försäkringen i amatörklassen kan man undra... Eller kan det vara så att den inte gäller eftersom klassen inte räknas som "riktig" tävling...
Du måste _naturligtvis_ ha en licens. RR eller engångs eller nåt annat som funkar och vips var man försökrad....

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
Du måste _naturligtvis_ ha en licens. RR eller engångs eller nåt annat som funkar och vips var man försökrad....

Jo, fast det krävdes väl gatreggad motard? Hur hänger det ihop med normalt reglemente...? Kan man skaffa engångslicens utan att gå kurs i detta fall?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
erik skrev:
Jo, fast det krävdes väl gatreggad motard? Hur hänger det ihop med normalt reglemente...? Kan man skaffa engångslicens utan att gå kurs i detta fall?
För amatör är det sagt att man ska ha gatreggad hoj, ja. Varför skulle man inte kunna ha en licens OCH gatreggad hoj?? Du har ju både licens och gatreggad R6a som du får träna/tävla med. På samma sätt kan jag köra i Elit med min gatreggade husa. Fattar inte vad som skulle vara problem...

Det där med engångs utan kurs är det enda ja gkan komma på som inte funkar till 100%, vet inte hur de tänkt där. Men det är ju inte LMS problem om folk inte har ok licens.... Det är ju mellan personen ifråga och SVEMO isf.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
För amatör är det sagt att man ska ha gatreggad hoj, ja. Varför skulle man inte kunna ha en licens OCH gatreggad hoj?? Du har ju både licens och gatreggad R6a som du får träna/tävla med. På samma sätt kan jag köra i Elit med min gatreggade husa. Fattar inte vad som skulle vara problem...

Fattar inte varför gatreggat ska vara ett krav om man ändå kräver licens... Det är nog det som orsakat mitt huvudbry.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag vet att vi gått en ny motardägare i PBR :)

Go kycklo, go kycklo, go kycklo, :Rockbanan :Bugar

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
Jag vet att vi gått en ny motardägare i PBR :)

Go kycklo, go kycklo, go kycklo, :Rockbanan :Bugar
Ang. det där så har jag goda nyheter och dåliga nyheter...

Det bra är att jag numera är lycklig ägare av en Husaberg 650. :kär :)
Det dåliga är att jag är totalt talanglös och inte får igång skiten... :huvet :4skrika :gråta

Jag kickade, Erik kickade, Farsan kickade, vi försökte med elstarten... Men icke...
Det enda vi lyckades åstadkomma var två rejäla avgasknallar...
Efter det börjde morsan snacka om tinnitus och sen fick vi inte fortsätta. :D

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
blev det evils husa eller? du ska absolut inte ha någon gas när du ska ha igång den. choka (?) kör på elen dra in den och testa igen. då brukar det hoppa igång

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Kyckling skrev:
Ang. det där så har jag goda nyheter och dåliga nyheter...

Det bra är att jag numera är lycklig ägare av en Husaberg 650. :kär :)
Det dåliga är att jag är totalt talanglös och inte får igång skiten... :huvet :4skrika :gråta

Jag kickade, Erik kickade, Farsan kickade, vi försökte med elstarten... Men icke...
Det enda vi lyckades åstadkomma var två rejäla avgasknallar...
Efter det börjde morsan snacka om tinnitus och sen fick vi inte fortsätta. :D
Hehe, du lär dig jag lovar. Ingen gas som blom säger. Först lite choke startar den inte på 4 försök med choken så in med den så brukar den alltid hoppa igång/tända till, då är det på med choke igen. En sak du kan göra när du kickar är att "hjälpa" till med elstarten precis när kicken är längst ner, då får den lite extra power till tändingen. Jag gjorde så när jag kicka igång den innan du skulle provköra. Men kör inte elen för tidigt när du kickar då kan et slå tillbaka lite eller ta tvärstop. Bara prova sig fram, tillslut kommer du på tekniken och kickandet går som en dans.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Det ser lätt ut när någon som kan kickar, det är inte lika enkelt när vi amatörer försöker...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...