TERMINATOR skrev:ska du köra??? då ska jag komma och heja på dej
erik skrev:Motard är så jävla skoj att kolla på så det är definitivt värt att åka dit oavsett om blom är i vivalla och byter blöjor eller står på startlinjen och skrämmer konkurrenterna med "galen full människa med tatuering och glasflaska i handen" -minen
TERMINATOR skrev:när är det och var, vi samlar ihop oss och åker och tittar vore kul
Du måste _naturligtvis_ ha en licens. RR eller engångs eller nåt annat som funkar och vips var man försökrad....erik skrev:Hur löser de försäkringsfrågan (olycksfall alltså...) för de som kör i amatörklassen? Känns ju lite riskabelt att köra amatör om inga försäkringar finns. Gäller rr-licens försäkringen i amatörklassen kan man undra... Eller kan det vara så att den inte gäller eftersom klassen inte räknas som "riktig" tävling...
Supermoto skrev:Du måste _naturligtvis_ ha en licens. RR eller engångs eller nåt annat som funkar och vips var man försökrad....
För amatör är det sagt att man ska ha gatreggad hoj, ja. Varför skulle man inte kunna ha en licens OCH gatreggad hoj?? Du har ju både licens och gatreggad R6a som du får träna/tävla med. På samma sätt kan jag köra i Elit med min gatreggade husa. Fattar inte vad som skulle vara problem...erik skrev:Jo, fast det krävdes väl gatreggad motard? Hur hänger det ihop med normalt reglemente...? Kan man skaffa engångslicens utan att gå kurs i detta fall?
Supermoto skrev:För amatör är det sagt att man ska ha gatreggad hoj, ja. Varför skulle man inte kunna ha en licens OCH gatreggad hoj?? Du har ju både licens och gatreggad R6a som du får träna/tävla med. På samma sätt kan jag köra i Elit med min gatreggade husa. Fattar inte vad som skulle vara problem...
Ang. det där så har jag goda nyheter och dåliga nyheter...Supermoto skrev:Jag vet att vi gått en ny motardägare i PBR
Go kycklo, go kycklo, go kycklo,
Hehe, du lär dig jag lovar. Ingen gas som blom säger. Först lite choke startar den inte på 4 försök med choken så in med den så brukar den alltid hoppa igång/tända till, då är det på med choke igen. En sak du kan göra när du kickar är att "hjälpa" till med elstarten precis när kicken är längst ner, då får den lite extra power till tändingen. Jag gjorde så när jag kicka igång den innan du skulle provköra. Men kör inte elen för tidigt när du kickar då kan et slå tillbaka lite eller ta tvärstop. Bara prova sig fram, tillslut kommer du på tekniken och kickandet går som en dans.Kyckling skrev:Ang. det där så har jag goda nyheter och dåliga nyheter...
Det bra är att jag numera är lycklig ägare av en Husaberg 650.
Det dåliga är att jag är totalt talanglös och inte får igång skiten...
Jag kickade, Erik kickade, Farsan kickade, vi försökte med elstarten... Men icke...
Det enda vi lyckades åstadkomma var två rejäla avgasknallar...
Efter det börjde morsan snacka om tinnitus och sen fick vi inte fortsätta.
blom skrev:har han fått igång den nu?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |