här snackar VI motard

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:hej

Ville bara titta in och vinka lite och tala om att vi har det hur trakigt som helst har nere i Spanien. Idag har vi haft ca 20 plusgrader och stralande solsken och alla holl pa att smalta bort under eftermiddagspasset nar vi tranade starter i form av jaktstart.

Hoppas ni har det bra i kylan, horde att det var duktigt kallt hemma. *fryser*

:krama
/ Veronica

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Yasha skrev:
:hej

Ville bara titta in och vinka lite och tala om att vi har det hur trakigt som helst har nere i Spanien. Idag har vi haft ca 20 plusgrader och stralande solsken och alla holl pa att smalta bort under eftermiddagspasset nar vi tranade starter i form av jaktstart.

Hoppas ni har det bra i kylan, horde att det var duktigt kallt hemma. *fryser*

/ Veronica

Är du på träningsläger? Jag som tänkte köra Highlandcupen men nu törs jag inte när du håller på och tjuvtränar på det där viset.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
erik skrev:
Är du på träningsläger? Jag som tänkte köra Highlandcupen men nu törs jag inte när du håller på och tjuvtränar på det där viset.
No no no... jag ar bara nere i Spanien och tittar pa nar de andra kor!!! :rolleyes:

F-n, det fattar val vem som helst att en stackars tant som jag maste skaffa mig alla fordelar jag bara kan for att ha en chans att hanga pa er snorvalpar! :mad: Till och med lille William pa sin 85-kubikare kor ju ifran mig nar vi tranar starter. :rofl

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Yasha skrev:
No no no... jag ar bara nere i Spanien och tittar pa nar de andra kor!!! :rolleyes:

F-n, det fattar val vem som helst att en stackars tant som jag maste skaffa mig alla fordelar jag bara kan for att ha en chans att hanga pa er snorvalpar! :mad:

Problemet är att jag behöver träningen minst lika mycket... Har 20-25 timmar husakörning totalt, varav nästan allt är is och grusväg. Noll timmar på motardbana...

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
Problemet är att jag behöver träningen minst lika mycket... Har 20-25 timmar husakörning totalt, varav nästan allt är is och grusväg. Noll timmar på motardbana...
Om allt du kört är grus och is, varför är du fortfarande så jämrans långsam på de underlagen?! :blah :D

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Om allt du kört är grus och is, varför är du fortfarande så jämrans långsam på de underlagen?! :blah :D

Jag har bra ursäkter...

1. Körde grus med motardhjulen, du hade stora hjul och ändamålsenliga däck.
2. Har "fel" däck för isen, fel storlek, skum profil, bakdäck även fram samt tvingas köra med fel tryck om inte gummit ska ta i gaffelbenen.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
Se till att anmäl dig till Highland också.

nää som jag sa tidigare så känns det inte så skoj med den hojen osv, sen har jag ingen licens, jag har inget att hämta på en så snabb bana

har du anmält dej :va

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
nää som jag sa tidigare så känns det inte så skoj med den hojen osv, sen har jag ingen licens, jag har inget att hämta på en så snabb bana

Jag har inget att hämta heller egentligen, fast jag tänkte köra ändå. Jag saknar erfarenhet från motardracing men nånstans måste man ju börja...

TERMINATOR skrev:
har du anmält dej :va

Är inte amnäld än men ska fixa det i veckan tänkte jag.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
Jag har inget att hämta heller egentligen, fast jag tänkte köra ändå. Jag saknar erfarenhet från motardracing men nånstans måste man ju börja...

Är inte amnäld än men ska fixa det i veckan tänkte jag.

Skoj, du har ju en hoj som lämpar sig bättre än min och det är ju alltid en början, jaja jag ska i allafall följa med dit och kolla, ska fågel oxå köra?

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
vad är din tanke sen då termo? vad ska du ha hojen till? den du ska bya mot menar jag.. blir det lite gatåka, isåka, banåka eller en renodlad banhoj? och vilka hojar funderar du över? en ktm 660 kanske :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
blom skrev:
vad är din tanke sen då termo? vad ska du ha hojen till? den du ska bya mot menar jag.. blir det lite gatåka, isåka, banåka eller en renodlad banhoj? och vilka hojar funderar du över? en ktm 660 kanske :)

jag behåller nog den jag har och skaffar en ren banhoj om jag tycker att det är så roligt som jag tror det är, annars blir det att köpa en gathoj igen tror jag, men jag vet inte

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
TERMINATOR skrev:
inte omöjligt att det blir en 04 då
var det fjädringen som skiljde sig på 04an mot den du ägde eller? och lite färg mm?

eller en falco R-edition :tungan

Bifogat

• 1422380301.jpg
    1422380301.jpg
    53.6 KB · Visningar: 35

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
blom skrev:
var det fjädringen som skiljde sig på 04an mot den du ägde eller? och lite färg mm?

eller en falco R-edition :tungan

det där är ingen R, R hade 2 färgs lack.

00-04 hade inte samma växellåda, 04:an som igentligen är en 03 hade en mer tät stegad låda, sen va det lite annat små skit som va ändrat, men mej veterligen är fjädringen samma, många bytte fjädring till millens sach eller öhlindämpare, det gjorde jag oxå och det blev ju ingen R för det

http://www.speed-sports.com/motorcycles/aprilia_models/images/PROMO_falco_v01-02.jpg

http://www.psndealer.com/powersportsdlr/images/NewVehicles/2002sl1000falcor.jpg

den här är snyggast
http://www.aprilia.com/uk/models03/road/dati//foto_mod_pg_392_1083935987.jpg

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
newstead skrev:
Silver + svart = två färger :mattias

jo men kolla på dom som jag la upp så ser du vad jag syftar på, dessutom så är det där en såm jag hade fast en 01:a, och han som har den eller hade bor i gbg och är Blackwolf på forumet

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...