här snackar VI motard

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
Rätt sunkig rapport men okej'rå :tummenupp
Jag har skrivit ett halvt block fullt med kommentarer, tips och övningar. Jag har tänkt skriva ihop det och om du vill kan du få hela rapporten när den är klar, okej? :pannkyss

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Yasha skrev:
Jag har skrivit ett halvt block fullt med kommentarer, tips och övningar. Jag har tänkt skriva ihop det och om du vill kan du få hela rapporten när den är klar, okej? :pannkyss
Tjohoo :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Isåka imorron ! :yoparty :banana

Samma ställe, ungefär samma tid, ungefär samma allt.
(ska bara ringa och kolla så de plogat och så)
Vilka är på ?? :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu är det fixat till 100% med isåka imorron. Det är plogat och klart.
Troligen inga bilar före lunch men bortåt 13 eller så kanske det skulle dyka upp lite bilar.

Ingen Errkkkki :( ingen perkulator :( Nån fågelinfluensavaccinerad fågel kanske ?? Nån true-evil kanske?? Nån annan ??

Ta med utrustning så kan jag låna ut min hoj kortare stunder kanske....

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
Nu är det fixat till 100% med isåka imorron....
Ta med utrustning så kan jag låna ut min hoj kortare stunder kanske....

Det är nog så det får bli tyvärr.
Imorgon är jag upptagen fram till lunch ungefär och ska jag börja transportera hoj efter det så är jag igång på isen runt kl.15 = Ingen idé

Men får jag köra din hoj några varv så kan vi ju jämföra tider åtminstonde. :)
(Är ju märkligt att jag inte ska få kunna köra mot dig nångång :4skrika ).

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
Ingen Errkkkki :( ingen perkulator :( Nån fågelinfluensavaccinerad fågel kanske ?? Nån true-evil kanske?? Nån annan ??

Jag ska åka skoter i stället för hoj i helgen, inte så tråkigt det heller. :)

I veckan skruvar jag nog på sommardäcken och fixar det sista för att få den bangodkänd (najning och byte av kylvätskan). Är det skurna slicks som gäller, eller finns det andra bra alternativ? Har sett att en del kör med regndäck i supermoto, hur håller de på torr asfalt? Inom rr så tar de slut rätt fort om man säger så...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kyckling skrev:
Det är nog så det får bli tyvärr.
Imorgon är jag upptagen fram till lunch ungefär och ska jag börja transportera hoj efter det så är jag igång på isen runt kl.15 = Ingen idé

Men får jag köra din hoj några varv så kan vi ju jämföra tider åtminstonde. :)
(Är ju märkligt att jag inte ska få kunna köra mot dig nångång :4skrika ).
Kom ner du bara. Vet inte hur länge vi är kvar dock.

Men när fanken ska du fatta att detta inte är nån tävling :7peta
Vi kör inte MOT varann, vi kör MED varann. Och har skoj! Sabla kråka!! :pannkyss

erik skrev:
Jag ska åka skoter i stället för hoj i helgen, inte så tråkigt det heller. :)

I veckan skruvar jag nog på sommardäcken och fixar det sista för att få den bangodkänd (najning och byte av kylvätskan). Är det skurna slicks som gäller, eller finns det andra bra alternativ? Har sett att en del kör med regndäck i supermoto, hur håller de på torr asfalt? Inom rr så tar de slut rätt fort om man säger så...
Mina åsikter:
Skurna slicks är bäst. Bra gatdäck komemr funka toppen för dig i början. Jag körde mina första två säsonger på gatdäck...
Regndäck är KASS om det inte regnar eller är sörjigt/grusigt. Åtminstone bak.

Ett par exempel
Jag körde med regndäck fram å bak i Gävle förra året för jag hade fått höra att den banan var så jäkla grusig. Som tur var fanns inga ordentliga påslag på asfalt för då hade jag klotat TUSEN gånger. Nu räckte det med att det sladdade som fanken och däcket var borta efter två heat. Bra gatdäck hade varit bättre!

Körde träningarna på regn bak på vårt rejs i höstas och det var fan med livet som insats. Höll på att sladda av varje varv ut på rakan. Köpte ett beggat slicks av Stranberg (det bakdäcket satt på när han vann ett av heaten i Strängnäs förra året) och fick helt annan fart.

De nya fiskbensregndäcken ska tydligen hålla bättre när det är torrt men jag kommer nog inte experimentera mer med regndäck i torrt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin