här snackar VI motard

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Satte på slicks igår, det var lite svårt att få däcken att "ploppa" ut på kanten så jag lade dom i bilen och skulle åka till jobbet där vi har däck-klet. På vägen dit hör jag "plopp, plopp" från bakluckan. Det ploppade av sig själv när det började skaka runt lite (trots att jag både studsat med däcket och klämt på det på macken.) Dock hade inte bakdäcket ploppat så det fick bli en pensel med klet på kanten, penseln var dimensionerad för lastbilsdäck så den var ganska stor = mycket klet överallt... Gissa om det stänkte när däcket ploppade ut.

Sen klistrades även #91 på hojen. Nu återstår bara najning och kylarvätska men det kommer i veckan...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
2053069 nu vill jag se lite bilder på den i rejs utförande :yoparty

Tog inga kort igår men det kan jag fixa i veckan. Som den posör jag är bytte jag även ut den svarta framskärmen mot en gul.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
2053060 Satte på slicks igår, det var lite svårt att få däcken att "ploppa" ut på kanten så jag lade dom i bilen och skulle åka till jobbet där vi har däck-klet. På vägen dit hör jag "plopp, plopp" från bakluckan. blablabla...

funkade det med 165???
Satte på ett Metzler 160 igår och fick ställa bakhjulet lite lite snett för att det inte ska ta i på vänstra sidan. Hojen är nu kittad för årets åkande och idag blir det premiär i Södertälje :banana

Dags att åka nu, hejs.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
2053176 Det var ett högst tillfälligt infall.

det är naturligtvis funktionen som är det viktiga men det är jävligt skoj med lite blingbling. jag kollade mitt bakdäck igår och det är bara 150 så det blir däckbyte på den inom en snar framtid till 160 slicks

TERMINATOR skrev:
2053390 det är naturligtvis funktionen som är det viktiga men det är jävligt skoj med lite blingbling. jag kollade mitt bakdäck igår och det är bara 150 så det blir däckbyte på den inom en snar framtid till 160 slicks

får väl bli när jag bytit garage, inget mer mekande förens då

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
2053335 funkade det med 165???
Satte på ett Metzler 160 igår och fick ställa bakhjulet lite lite snett för att det inte ska ta i på vänstra sidan. Hojen är nu kittad för årets åkande och idag blir det premiär i Södertälje :banana

Dags att åka nu, hejs.

Japp, det går fritt överallt. Dock tycker jag det är trångt som fan när bakhjulet ska lirkas på plats i svingen, det tar liksom i överallt på samma gång... (beror inte på däckets bredd)

TERMINATOR skrev:
2053390 det är naturligtvis funktionen som är det viktiga men det är jävligt skoj med lite blingbling. jag kollade mitt bakdäck igår och det är bara 150 så det blir däckbyte på den inom en snar framtid till 160 slicks

Då får du nog köpa nya däck. Dom slicks som finns beg. är från 250R och de kör på 165/55 men det verkar funka bra.

blom skrev:
2053744 :tungan mmmm kolla utblåsen :yoparty

Najs. :tummenupp

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
kan ju mäta svingen på min och se om den är lika bred som din, kanske passar med 165 på min oxå

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska