här snackar VI motard

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
De tre bilder som Kycklöööt fastnade på under dagens licenskurs.
Gick inte toksnabbt på fria leken men med MVG :tummenupp

Hoppas du kommer ut imorron oxå :)

En på Evil oxå....

Bifogat

• 060422 - Licenskurs 009_.jpg
    060422 - Licenskurs 009_.jpg
    138 KB · Visningar: 48
  • 060422 - Licenskurs 014_.jpg
    060422 - Licenskurs 014_.jpg
    138.5 KB · Visningar: 47
  • 060422 - Licenskurs 003_.jpg
    060422 - Licenskurs 003_.jpg
    115.8 KB · Visningar: 47
  • 060422 - Licenskurs 017_.jpg
    060422 - Licenskurs 017_.jpg
    95.3 KB · Visningar: 51
Last edited:

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
2106208 De tre bilder som Kycklöööt fastnade på under dagens licenskurs.
Gick inte toksnabbt på fria leken men med MVG :tummenupp

Hoppas du kommer ut imorron oxå :)

En på Evil oxå....
Kalajs. :tummenupp

Näe, så värst snabb var jag inte men om man betänker att det är första gången sen hösten -04 jag kör hårt på asfalt och första gången jag verkligen pressar med potard ö.h.t. så tycker jag det gick rätt bra.
Det var ju dessutom första gången jag kör på banan och jag har många kurvor kvar att hitta vettiga spår i.

(Det är inga bortförklaringar, bara fakta). :rolleyes:

Nästa gång tänkte jag börja på samma tider som jag slutade idag och öka tempot lika mycket. :tummenupp

Tyvärr blir det troligtvis inget mer åka förrens tidigast 6-7 maj p.g. tidsbrist. :(

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
en trevlig dag :)

Bifogat

• div 2006 068.jpg
    div 2006 068.jpg
    52.7 KB · Visningar: 42
  • div 2006 069.jpg
    div 2006 069.jpg
    57.3 KB · Visningar: 48
  • div 2006 070.jpg
    div 2006 070.jpg
    50.5 KB · Visningar: 51
  • div 2006 071.jpg
    div 2006 071.jpg
    25.2 KB · Visningar: 44
  • div 2006 072.jpg
    div 2006 072.jpg
    39.8 KB · Visningar: 41

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
2107626 hoppas det gick bra med både erik och hojen efter marksyningen

Hojen: Kraschpuckarna blev repiga (på båda hjulen och fotpinnen), sen blev det repor i handtagsskyddet och reglagen vred sig lite, hojen full i lera. Kostnad: 0:-, tur att det inte var en sporthoj jag lade omkull.

Föraren: Först kändes det inte så mycket men nu gör det ont i höger lår, dock inte mer än att jag kan leva med det.

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Det här är en riktigt sexig röv.
Men jag måste säga att jag blev lite besviken på ljudet

Bifogat

• röv.jpg
    röv.jpg
    50.5 KB · Visningar: 45

Zandrah

Guest
En mycket fin dag var det! Kalasväder och mycket hojar på banan.
Blev ett gäng bilder, vissa bättre - andra sämre... Men upptäckte nu att de måste komprimeras för att kunna slängas upp här. Återkommer!

Kul att höra att du inte slog halvt ihjäl dig Erik :tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Stefan skrev:
2108239 Det här är en riktigt sexig röv.
Men jag måste säga att jag blev lite besviken på ljudet
Ljudet är helt ok, haken är bara att alla andra låter så jääävla mycket.. :D
Tror nästan du måste stå på andra sidan banan vid bankanten där det varvar ur lite om du ska höra mig.

Men annars så är racekit beställt(italiensk leveranstid) och i det ska bla riktigt pipa ingå(kommer nog vara tystast ändå), det som är på nu innehåller nog en katalysator tom, väger en hel del iaf. :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
RookieSM skrev:
2108638 Ljudet är helt ok, haken är bara att alla andra låter så jääävla mycket.. :D
Tror nästan du måste stå på andra sidan banan vid bankanten där det varvar ur lite om du ska höra mig.

Men annars så är racekit beställt(italiensk leveranstid) och i det ska bla riktigt pipa ingå(kommer nog vara tystast ändå), det som är på nu innehåller nog en katalysator tom, väger en hel del iaf. :)

din hoj såg riktigt fin ut uppifrån slänten där jag satt

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Det var skoj idag. 2-3 passet gick bäst 1-4 fick jag inget flyt alls känndes det som men hade visst åkt riktigt gämnt i 6-7varv tidsmässigt.

Kul att se Annie Seel(vet ej hur namnet stavas) på Lasses hoj idag. Första passet hon var ute hängde man med men dom andra så gick det fortare för henne.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
2108146 Hojen: Kraschpuckarna blev repiga (på båda hjulen och fotpinnen), sen blev det repor i handtagsskyddet och reglagen vred sig lite, hojen full i lera. Kostnad: 0:-, tur att det inte var en sporthoj jag lade omkull.

Föraren: Först kändes det inte så mycket men nu gör det ont i höger lår, dock inte mer än att jag kan leva med det.
Först och främst. Hoppas det inte är så illa och att det går över fort. :tummenupp
Sen vill vi ha en fullständig redogörelse av vurpan.
Var, hur & varför. :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
2109037 Först och främst. Hoppas det inte är så illa och att det går över fort. :tummenupp
Sen vill vi ha en fullständig redogörelse av vurpan.
Var, hur & varför. :)

Efter långa rakan, jag bromsar som vanligt och börjar sedan svänga. Innan jag hinner fatta vad som händer så försvinner framhjulet och jag kanar omkull och ut i leran brevid banan. Det var svar på var och hur, varför kan jag inte svara på men killen som kom precis bakom tyckte det såg ut som att mitt bakhjul lyfte i inbromsnigen och att jag då släpte lite på bromsen och började svänga, kanske kan bakhjulet ha stutsat lite och fått hojen att kränga till. Enklast är nog att säga att det gick fortare än vad som var lämpligt för stunden... Däcken var i alla fall så varma som de blir så här års så det kan jag inte skylla på.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
2109429 Efter långa rakan, jag bromsar som vanligt och börjar sedan svänga. Innan jag hinner fatta vad som händer så försvinner framhjulet och jag kanar omkull och ut i leran brevid banan. Det var svar på var och hur, varför kan jag inte svara på men killen som kom precis bakom tyckte det såg ut som att mitt bakhjul lyfte i inbromsnigen och att jag då släpte lite på bromsen och började svänga, kanske kan bakhjulet ha stutsat lite och fått hojen att kränga till. Enklast är nog att säga att det gick fortare än vad som var lämpligt för stunden... Däcken var i alla fall så varma som de blir så här års så det kan jag inte skylla på.

det han glömde att berätta är att 3 m från där han landade stog min termos med kaffe och min sköna stol

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
TERMINATOR skrev:
2109444 det han glömde att berätta är att 3 m från där han landade stog min termos med kaffe och min sköna stol
:skrämd

Tänk om han slagit ut kaffet :gnissla :3freak

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...