här snackar VI motard

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Inte för att det är nån som bryr sig men vår vän Mario har ju kört race igen.
Nu har han växt ur sandlådan (amatörklassen) och tampas med de stora pöjkarna. Det gick väl sådär... :näsblod
(Nää han är så duktig så). :) :tummenupp

Race 1: 22:a plats med en bästa tid på 1:49.439 (Segrare Johan Ejdehage 1:36.992).
Race 2: 20:e plats med en bästa tid på 1:48.259 (Segrare Joakim Engström 1:37.838).

Swedie däremot lyckades tydligen vurpa och slå sig, så han körde inget race alls. :(
Han hade en bästa träningstid på 1:41.644. men av övriga tränings/tävligstider att dömma kan det ha varit torrt på träningen och blött på racen?
(Marios bästa tid på träning var f.ö. 1:37.647)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
2127190 Inte för att det är nån som bryr sig men vår vän Mario har ju kört race igen.
Nu har han växt ur sandlådan (amatörklassen) och tampas med de stora pöjkarna. Det gick väl sådär... :näsblod

Race 1: 22:a plats med en bästa tid på 1:49.439 (Segrare Johan Ejdehage 1:36.992).
Race 2: 20:e plats med en bästa tid på 1:48.259 (Segrare Joakim Engström 1:37.838).

Swedie däremot lyckades tydligen vurpa och slå sig, så han körde inget race alls. :(
Han hade en bästa träningstid på 1:41.644. men av övriga tränings/tävligstider att dömma kan det ha varit torrt på träningen och blött på racen?
(Marios bästa tid på träning var f.ö. 1:37.647)

Det var väl inte så illa, ingen av oss andra skulle gjort det bättre i alla fall.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Kyckling skrev:
2127190 Inte för att det är nån som bryr sig men vår vän Mario har ju kört race igen.
Heja Mario!! :yoparty Jag tycker det var kanonbra gjort! :krama

Hur gick det för Stefan då?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tillbaka igen...

Som Kykkkko skrev, 22a i första och 20e i andra. Tiderna ska man inte titta så mkt på. Tidsträningen gick i torrt och under rejsen tokregnade det. "Gruset" (eg. genomblött gräs och torv = novemberkåsan x2) gjorde att slingorna inte var samma en enda gång.
Startade bra i första och låg på 15e ett par varv eller nåt sånt. I bromsningen inför en av chikanerna slutade kopplingen funka, fick ingen motorbroms, så jag klotade i leran på asfalten och tappade massa placeringar. Spenderade några varv med att försöka fixa kopplingen och hade sen tappat lusten att köra och ville bara komma i mål så jag kunde åka och fixa kopplingen inför nästa heat. Visste inte alls vilken plats jag låg på så det var lika bra att fullfölja. Hade jag slutat på 15e hade det varit succé.
Till andra heatet hade mina glasögon sagt upp sig (man kan lära sig mkt av endurorävarna) så jag såg i princip noll. Gjorde sämre start men körde upp mig några platser och slutade på 20 = EN poäng tog jag hem. Jag är rätt nöjd får jag säga eftersom mitt mål är att komma topp-20.
Bilder finns väl på en massa ställen om ni vill se hur hojen ser ut nu för tiden (den har fått lite bling) ;)

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
2127329 Det var väl inte så illa, ingen av oss andra skulle gjort det bättre i alla fall.
Nej absolut inte. därav "(Nää han är så duktig så). :) :tummenupp "

Jag är skitimpad helt enkelt. Kul att känna nån som faktiskt är såpass duktig. :)

Jocke, jår maj ajdåålllll! :kär :Bugar
:D :tummenupp

Så vad var det för vajsing med kopplingen då?
(Och vad fick du lära dig för knep med brillorna?)

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kyckling skrev:
2128664 Nej absolut inte. därav "(Nää han är så duktig så). :) :tummenupp "

Jag är skitimpad helt enkelt. Kul att känna nån som faktiskt är såpass duktig. :)

Jocke, jår maj ajdåålllll! :kär :Bugar
:D :tummenupp

Så vad var det för vajsing med kopplingen då?
(Och vad fick du lära dig för knep med brillorna?)
Kopplingsgrejset lossade inne vid styret och vandrade ut mot handtaget = när jag kopplade ur oich växlade ner för att sen få motorbroms hände inget eftersom kopplingsgreppet fastnade mot handtagsskyddet :3freak
Får man inte den motorbroms man vill ha och en arg chikan närmar sig alldeles för fort och det regnar och är massa lera på asalten så blir det :kryckor
Jag tog mig upp och spenderade sen tre varv (bättre att meka rullandes, hehe) med att försöka fixa det innan jag gav upp och bara ville att rejset skulle ta slut.

Det var en del med hur man preppar googlesen för skitiga rejs. Ren flax att jag ens hade med mig extr googles med roll-offs, hehe

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
från i morgon har jag sportexpressen

19:30 SM supermoto (19:55)
Motoragasin. Från Anderstorp. Kommentator: Patrik \"Budda\" Andersson.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
TERMINATOR skrev:
2129867 ofan, trodde att öbo har comhem i alla sina fastigheter, men kolla vilka olika leverantörer som kan lev. sportexpressen fanns fler såg jag
oki.. vad kostar det? har du koll på det

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...