här snackar VI motard

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Zandrah skrev:
2230338 kan du visa dig ute i solen idag? jag har inte ens försökt... aaaj fan min nacke :död
Ha ha.. Amatörer... :D
Själv blev jag bara två nyanser brunare. :tummenupp
(För en gångs skull verkar jag ha lärt mig av tidigare misstag). :)

Nä, lite synd om er är det allt, vet hur det känns. :brinnerup
Men det går över på några dagar. :tummenupp

Zandrah

Guest
Kyckling skrev:
2231395 Ha ha.. Amatörer... :D
Själv blev jag bara två nyanser brunare. :tummenupp
(För en gångs skull verkar jag ha lärt mig av tidigare misstag). :)

Nä, lite synd om er är det allt, vet hur det känns. :brinnerup
Men det går över på några dagar. :tummenupp

App app app! Jag stog flaggvakt i 7h i lördags... det gjorde inte du. Så det är klart du inte brände dig i söndags.. :tungan
Aja, jag ser ut som en pajjas med min bränna, mest det som är jobbigt för det gör inte ont längre. Bara hoppas på att det röda flagar bort, så får man börja om på en ny jämnare bränna :D

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Zandrah skrev:
2231545 App app app! Jag stog flaggvakt i 7h i lördags... det gjorde inte du. Så det är klart du inte brände dig i söndags.. :tungan
Aja, jag ser ut som en pajjas med min bränna, mest det som är jobbigt för det gör inte ont längre. Bara hoppas på att det röda flagar bort, så får man börja om på en ny jämnare bränna :D

jag va där tis ons tor fred lör sön i sol

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Hallå!

Tänkte komma och åka på eran motardbana inom snar framtid och har lite funderingar. Läste lite på er hemsida och såg att man behöver en miljömatta, vad är det för nått och vad kostar den? Vad kostar det att bli svemo-medlem?

//Mattias

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
supermoppe skrev:
2231696 Hallå!

Tänkte komma och åka på eran motardbana inom snar framtid och har lite funderingar. Läste lite på er hemsida och såg att man behöver en miljömatta, vad är det för nått och vad kostar den? Vad kostar det att bli svemo-medlem?

//Mattias

Miljömatta finns vid banan för 50:-, biltema har också och där kostar den 29:-. Det är en matta man har under hojen i depån så att man vid t.ex. mekarbeten inte ska spilla vätskor direkt på marken.

"Medlem" i Svemo blir man genom att gå licenskurs och lösa licens (kurspris varierar från klubb till klubb men licensen kostar samma för alla (c:a 2500) men behövs ofta inte om man bara ska träna, medlem i svemoansluten klubb däremot blir man genom att betala avgiften på 150-200:- till t.ex. teknis, "supermoto" vet mer exakt hur det funkar och vad som krävs.

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
erik skrev:
"Medlem" i Svemo blir man genom att gå licenskurs och lösa licens (kurspris varierar från klubb till klubb men licensen kostar samma för alla (c:a 2500) men behövs ofta inte om man bara ska träna, medlem i svemoansluten klubb däremot blir man genom att betala avgiften på 150-200:- till t.ex. teknis, "supermoto" vet mer exakt hur det funkar och vad som krävs.
Behöver man även vara medlem i svemo för att bara köra ett rokie-race? Får se till att bli medlem i er klubb så man får träna lite.

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
supermoppe skrev:
2231726Behöver man även vara medlem i svemo för att bara köra ett rokie-race? Får se till att bli medlem i er klubb så man får träna lite.

För att tävla krävs licens, för att få licens måste man vara medlem i svemo-ansluten klubb. För att få licens måste man även gå en kurs, exakt hur supermoto-kursen ser ut vet jag inte eftersom jag gick rr-kurs för flera år sedan och löst ut min supermotolicens den vägen.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
supermoppe skrev:
2231726 Behöver man även vara medlem i svemo för att bara köra ett rokie-race? Får se till att bli medlem i er klubb så man får träna lite.
För att träna räcker det att vara medlem i Svemoansluten klubb.
T.ex Teknismc. Det kan du bli vid banan om jag inte missförstått?
(Eller följa anvisningar på deras hemsida. www.teknismc.se).

För att tävla krävs licens ELLER engångslicens (Som man tecknar på plats vid tävlingen).
Båda formerna av licens kräver att man genomgått en licenskurs.
(Licenskursen i örebro kostade i våras 200:- men jag vet inte var/när nästa kurs hålls).

Välkommen att träna så länge. :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
2232223 finns det träningsledare i morgon tis?

Du får ta på dig det. Jag fick inga klara besked igår så jag lastade inte upp i morse, blir det körning för min del kommer jag inte ut före 18:00

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Finns ingen utpekad träningsledare och man hemskt gärna vill köra själv så är ju det rätt lätt fixat, eller hur...

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Kyckling skrev:
2231942
För att tävla krävs licens ELLER engångslicens (Som man tecknar på plats vid tävlingen).
Båda formerna av licens kräver att man genomgått en licenskurs.
(Licenskursen i örebro kostade i våras 200:- men jag vet inte var/när nästa kurs hålls).

Välkommen att träna så länge. :tummenupp

Så för att ta licens kostar det alltså 2500 + 200 kr = 2700 kr... blir tyvär för dyrt för en fattig student :( men träna ska jag iaf :yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...