här snackar VI motard

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
2231670 @Termo: Den kostar 87:-

marin o fritid tog 180 + oringarna :mad:

Supermoto skrev:
2232612 Finns ingen utpekad träningsledare och man hemskt gärna vill köra själv så är ju det rätt lätt fixat, eller hur...

jag kan tyvärr inte ta på mej det i kväll som det ser ut just nu, får se om det ändras under dagen

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
supermoppe skrev:
2232619 Så för att ta licens kostar det alltså 2500 + 200 kr = 2700 kr... blir tyvär för dyrt för en fattig student :( men träna ska jag iaf :yoparty
Du håller på och blandar ihop saker lite.

Skilj på att träna och tävla till att börja med.
För att träna på banan i Örebro (banan tillhör TMC, www.teknismc.se , inte några personer på SH) krävs medlemsskap i SVEMO-ansluten klubb, lämpligen då just TMC så tränar du billigare. Dessutom ska du och hojen uppfylla reglementet samt ev. lokala krav. Den informationen hittar du på svemo.se och/eller arrangerande klubbs hemsida. SVEMO är inte en klubb utan ett förbund som klubbar ansluter sig till.

För att tävla i SM behövs (förutom klubbmedlemsskap och hoj enligt reglemente såklart) en årslicens som du löser ut från SVEMO efter genomgången utbildning, kontakta din klubb för det. Den kostar 2500 + ev. kurskostnad.
För enklare tävling, ofta kallat rookie, motion eller b-rejs, räcker det med en engångslicens (plus såklart klubbmedlemsskap osv enligt tidigare) på b-nivå som kan lösas på plats. Vilka som får lösa engångslicens bestäms av tävlingsledaren hos arrangerande klubb, kontakta klubben för besked. Engångslicens kostar 300:- per gång och gäller för aktuell tävling.

Om hojen är LV-reggad eller E-reggad eller inte reggad alls spelar ingen roll så länge den uppfyller reglementet i övrigt.

Tävlingskalender finns på svemo.se.

Vad gäller TMC så är jag utbildningsansvarig för supermoto och svarar mer än gärna på alla frågor jag har svar på :)

Antar det väckte mer frågor, hehe.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Supermoto skrev:
2232762 Du håller på och blandar ihop saker lite...........................Antar det väckte mer frågor, hehe.

Tackar för att du klargör lite. Jag är med på att jag måste vara medlem i en svemo-ansluten klubb för att träna och att hojen ska uppfylla alla krav mm. Det var bara en fundering jag fick, måste man gå en licenskurs som "Kykling" skrev om för att kunna ta engångslicens?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag förtydligar lite: Engångslicens kostar 300:- per gång om det är en nationell tävling om inte så kostar det 200:-

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
supermoppe skrev:
2232829 Tackar för att du klargör lite. Jag är med på att jag måste vara medlem i en svemo-ansluten klubb för att träna och att hojen ska uppfylla alla krav mm. Det var bara en fundering jag fick, måste man gå en licenskurs som "Kykling" skrev om för att kunna ta engångslicens?
Det är upp till arrangerande klubb. Eller rättare sagt tävlingsledaren för aktuell tävling. Egentligen är detta ett kryphål i reglerna men går att tolka så.
TMC (alltså jag i det här fallet) har sagt att man skall ha genomgått en licenskurs för supermoto och då kommer man med det intyget till ankomstanmälan ELLER så har man varit med mig på en ännu enklare genomgång om vad som gäller på banan, flaggor osv. Sen betalar man 300:- (det anordnas i praktiken nästan aldrig enklare tävling som Blom skrev om men då är det 200) och ger sig ut och kör.
Tror nog fanken jag ska lägga upp det här på hemsidan, lär ju vara fler som har samma funderingar...

Vi tränar tisdag, lördag, söndag. Nästa rejs är 16e september. Mer info finns som sagt på www.teknismc.se

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
ska du köra ERF mario :) ... nu jäklar rullar stålarna in :tungan

fränt.. det är nog riktigt roligt :banana

någon som hört om det blir träning ikväll? ska mario träna tex?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
2233374 ska du köra ERF mario :) ... nu jäklar rullar stålarna in :tungan

fränt.. det är nog riktigt roligt :banana

någon som hört om det blir träning ikväll? ska mario träna tex?
Vi får väl se var det tar vägen. Det har talats lite löst om det iaf....

Jag ska inte träna, ring gärna Hoff och säg att du är tränignsledare. Då blir han glad. Man kan inte bara köra hela tiden utan att jobba lite för det oxå ;)
Inte för att du inte jobbat!! Jag menar bara att vill man träna så är det hur enkelt som helst för klubbmedlemmar att ordna :tummenupp

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jag vet det.. men problemet för mig jämna veckor kvarstår. jag KAN inte vara där till kl 21,00 då :( iofs kan jag öppna om någon annan stänger vid 21,00

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Termo skulle ringa Hoff, om han får tag på nyckel låser han upp. Sen får jag eller någon annan som är kvar stänga efter träningen.

Termo ringer mig när han har ett besked att ge, han eller jag meddelar det även här och i gästboken.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
2233544 Termo skulle ringa Hoff, om han får tag på nyckel låser han upp. Sen får jag eller någon annan som är kvar stänga efter träningen.

Termo ringer mig när han har ett besked att ge, han eller jag meddelar det även här och i gästboken.
:tummenupp

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
2233609 Puss, jag dyker upp runt 18:00.

har du inte en glass till mej får du inte träna :D :D

till helgen behövs det träningsledare, jag kan inte då för jag jobbar natt

ring hoff eller säg till jocke om ni kan, jag kommer ha nycklarna

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
2233617 har du inte en glass till mej får du inte träna :D :D

till helgen behövs det träningsledare, jag kan inte då för jag jobbar natt

ring hoff eller säg till jocke om ni kan, jag kommer ha nycklarna

Är du kvar hela tiden idag?

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Supermoto skrev:
2233077 Det är upp till arrangerande klubb.......
Tackar för infon.

Tävlade i minimoto för några år sen och då var det bara ett prov från tävlingsledningen som kom på posten som man skulle klara för att bli med för att att bli medlem och då fick man både träna och tävla men här verkar det ju vara annorlunda...

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...