här snackar VI motard

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Däckdimensionen hänger ju lite på fälgen som förhoppningsvis är 5" och isf kör du 160/60 eller möjligtvis 165 om du har Dunlop. Har du smalare fälg(4,25") blir profilen på däcket inte helt optimal så då är ett smalare däck att föredra, men det ska vara ett racedäck, gatdäck är bara farliga.

Krister med KTM 450 4vxl tror jag kör 15/42 men han sa i tisdags att det var lite för högt, han hann precis bara lägga i 4:an innan rakan var slut så lite lägre än det kanske? Det är bara att prova sig fram.

Ses på banan! :tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Jag sa inte att det var något problem men det frågades om vad som fungerar bäst och det är 5" fälg. Har man inte det behöver man inte köpa ny utan 4,25" fungerar också, då är egentligen ett smalare däck att föredra men de är ovanliga så man kör 160 iaf.

Om vi säger så här då, kom med vad du har, allt fungerar och ingen kommer skratta åt dig. Huvudsaken är att man har ett par hjul, uppgradera kan man göra senare om man känner sig begränsad, först måste man testa att det är roligt så man inte slänger ut massa pengar i onödan.

Ses på banan! :tummenupp

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
Tackar för svaren :) låter som det finns en hel del olika varianter på uppsättning. När jag köpte fälgarna trodde jag att det fanns en standard. Typ att ett motardkit till husaberg och KTM använde sig av samma fälgar nav och diskar. Men så är det tydligen inte. Då är ju frågan om varför det tillverkas olika dimentioner på motardkiten. Jo jag ser fram emot att komma ut på banan, det ska bli kul och testa något nytt :-D

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Evil M skrev:
2446848 Jepp idag blev det en del gasa och skoj som satan var det åxo. Första vurpan för i år oxå, det kan ju bara betyda en sak, att jag är bäst :rolleyes:
ja för tusan.. den var snygg.. såg den ju från 1,5 meter..

blir nog kanske att jag lägger några varv i morgon oxå fast jag sa att jag inte skulle det.. men bara kanske:)

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Vilken tid kör ni i morgon?
Man kanske skulle styra förbi och kolla in olika sladdtekniker.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
2445438 jag har 4,25 och kör 160 däck och det är inga problem

Det är väl t.o.m 165 eller? Det har i alla fall jag, det fungerar på 4,25" fälg men profilen blir inte optimal. Är man glad amatör med liten budget köper man det man kommer över billigt, är man proffs köper man det som är bäst och då verkar det vara 5" som gäller.

Zandrah

Guest
Stefan skrev:
2447214 Vilken tid kör ni i morgon?
Man kanske skulle styra förbi och kolla in olika sladdtekniker.

Det är väl 09-13 som gäller imorgon, tyckte mig höra det i depån idag. (en timme kortare på söndagar än lördagar)

jag kommer dock inte o är depåbitch imorrn eftersom "hemske martin" inte ska träna :D

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
inget för mej i morrn, har fått en svullnad på ett muskelfäste vid armväcket och det gör så jävla ont, det är där det känns som kramp när jag kör

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
inget för mig idag heller.. förkyld måste vara i trimm tills helgen...

stefan. nu har du en riktig kahones mellan benen:tummenupp

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
slut kört för mackan ett tag kanske resten av säsongen efter en våldsam krach på banan idag, flög över styret i hoppet, pajjade hoj och bröt handen

krya på dej mackan

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Tack! :)

Har inte undersökt hojen speciellt nogrannt men jag tror det räcker med att byta bultarna till styret för att göra den åkbar igen, hoppas det iaf, robusta grejor det där. :tummenupp

Och jag kommer igen nästa år!

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
2450137 Tack! :)

Har inte undersökt hojen speciellt nogrannt men jag tror det räcker med att byta bultarna till styret för att göra den åkbar igen, hoppas det iaf, robusta grejor det där. :tummenupp

Och jag kommer igen nästa år!

Tråkigt men samtidigt skönt att det inte blev värre. Det är bara att bryta ihop och komma igen som proffsen säger:tummenupp

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
så där nytt framdäck på in för träningen i morgon.. bakdäck kommer i veckan.. nu ska det gassssssssas:cdevil

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...