här snackar VI motard

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
Kom inte o förstör nu, samma sak som o säga att de e fränt med en motorcykel. o Hur fränt är det med en Ktm, Man måste ju veta statusen på saken också där för säger man 7" eller va de va. Sen så ville ja bara anmärkas o vara lite besserwiser :)

Han sa de igen att han aldrig skulle åka mer inomhus men han va vell sugen på o köra lite på nya hojjen. =)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
jaha, här håller ni hus.

Lika bra att försöka lära känna er litegran redan nu, så man vågar komma på träningarna nästa år :)

Fick tips av Supermoto att vara lite ödmjuk så.... hej pöjkar :brynad

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
NiklasL skrev:
2631283
Håll käften

skojja bara, hej:krama

Aviation skrev:
2625985

16:9, man säger vell tummen på dom o inte bildformatet, För 16:9 kan du ju faktiskt ha på en 52" plasma Tv o de skulle va lite trångt o ha p åstyret :tungan så nu har ja fått skälla lite idag också :rolleyes:
Fårhållandet är 16:9 (höjd vs. bredd) oavsett storleken på skärmen.:mattias

Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
crashtestdummy skrev:
2631306 Håll käften

skojja bara, hej:krama

hehe ;)

Men brukar inte ni samlas någon/några kvällar i veckan på nått hak och ta en fika och snacka skit, precis som bilgrabbarna?
Vore ju iaf ett trevligt sett att ses på vintern:)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
NiklasL skrev:
2631283 jaha, här håller ni hus.

Lika bra att försöka lära känna er litegran redan nu, så man vågar komma på träningarna nästa år :)

Willkommen :tummenupp

Jag kan livekommentera vad som händer här:
Crashtestdummy (eller CTD eller krockdockan ibland) svarar på ett drygt påhopp om att han skulle kommenterat en videoskärm på felaktigt sätt genom att säga att det var en 16:9-skärm när påhopparen tyckte han skulle talat om storleken på skärmen istället. Självklart vet dockan vad han talar om (allmännt smart kille och jobbar [jobbade?] dessutom på BRL) och jag själv har redan påhoppat påhopparen och talat om detta faktum för honom men det har troligen dockan missat. Snabbt som tusan ser newstead sin chans att hoppa på dockan eftersom han anser att dockan gör ett litet faktafel i sitt inlägg. Det roliga i just det är ju att dockan har rätt vilket snart kommer visa sig :corn

Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Supermoto skrev:
2631333 ...Snabbt som tusan ser newstead sin chans att hoppa på dockan eftersom han anser att dockan gör ett litet faktafel i sitt inlägg. Det roliga i just det är ju att dockan har rätt vilket snart kommer visa sig :corn
Bredden är 16/9 (eller 1.7777...8) i förhållande till höjden på en 16:9-skärm, således bredd vs höjd. Eller har du en bättre förklaring på det?

Sårry for spamming SM-tråden :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
newstead skrev:
2631367 Bredden är 16/9 (eller 1.7777...8) i förhållande till höjden på en 16:9-skärm, således bredd vs höjd. Eller har du en bättre förklaring på det?

Sårry for spamming SM-tråden :)
Nope, kom på att det var dockan som hade fel (tänkte mig att en gammal tv kallades 3:4 :rodnar) strax efter jag gjorde inlägget men brydde mig inte om att ändra.

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Supermoto skrev:
2631391 Nope, kom på att det var dockan som hade fel (tänkte mig att en gammal tv kallades 3:4 :rodnar) strax efter jag gjorde inlägget men brydde mig inte om att ändra.

Ont i kroppen i dag??? hehehehehe

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
NiklasL skrev:
2631328 hehe ;)

Men brukar inte ni samlas någon/några kvällar i veckan på nått hak och ta en fika och snacka skit, precis som bilgrabbarna?
Vore ju iaf ett trevligt sett att ses på vintern:)

Vi träffas nästan varje kväll å snackar skit.... Läs i träningstråden hur dags och var...
Johan

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jag har ett par riktigt fina husa/KTM fälgar -03 framåt med ett par nästa helt nya finndubbdäck på.
21" samt 19".

Någon som är intresserad?

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Supermoto skrev:
2631333 Willkommen :tummenupp

Jag kan livekommentera vad som händer här:
Crashtestdummy (eller CTD eller krockdockan ibland) svarar på ett drygt påhopp om att han skulle kommenterat en videoskärm på felaktigt sätt genom att säga att det var en 16:9-skärm när påhopparen tyckte han skulle talat om storleken på skärmen istället. Självklart vet dockan vad han talar om (allmännt smart kille och jobbar [jobbade?] dessutom på BRL) och jag själv har redan påhoppat påhopparen och talat om detta faktum för honom men det har troligen dockan missat. Snabbt som tusan ser newstead sin chans att hoppa på dockan eftersom han anser att dockan gör ett litet faktafel i sitt inlägg. Det roliga i just det är ju att dockan har rätt vilket snart kommer visa sig :corn
Jobbar fortfarande. ny tjänst bara :mattias
Vi gillar att hoppa på varandra och påpeka andras fel och brister. eftersom det är ett skrivet forum, skrivet av folk som inte är vana att vare sig läsa eller skriva text, så påpekas även feltolkningar, vilket snabbt brukar eskalera till att bli personangrepp och till slut, låsta trådar.

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
Jag ger mig, de får vara en 16:9 om ni vill =) ja tycker som alla andra idag. Ge mig ett jobb på BRL crashtestdummie så kan jag lära mig ordentligt ;)

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
Jag trodde man inte behövde kunna göra någe mer än o köra hoj o lägga asfalt.:)

Jag är teknisk o snabblärd. Har bra betyg o sköter tider. Men min utbildning är ju Bygg/Asfalt så jag är ju ingen utbilddad försäljare:). Så jag har ju ingen erfarenhet av de.
Men ja hade inte kört någe med 2 hjul o växlar förns i sommras heller o de lärde ja mig ganska snabbt:näsblod . Sen e ja lite prylgalen också så jag vet ju vad de är för skillnad på en plasma tv o lcd tv.:fakta

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...