här snackar VI motard

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
TERMINATOR skrev:
2632489 byt tråd nu, motard snack här
ov-bricka1.jpg

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
Plasma tvn bestor av masssssor med pixlar o varje pixel innheåller 3 pixelceller röd grön blå o dom inne håller gas xeon eller neon har ja för mig,och dom träffas av UV strålar som på någe vid gör en fin o vacker bild. O Plasman har då bättre bild än Lcd när de gäller dvd filmer o tv, men man har problem med mönsterinbränning. Och livs längden är längre på en LCD. men man har bättre ljus och kontrast än på lcdn

Lcd passar då bättre för datorer när de gäller statiska bilder för den har högre upplösning? O lcdn anänvder sig av flytande kristaller som man kör ström igenom o på så vis blockerar man någe ljus så blir de bild på tvn. Lcdn har också mindre "storleks mässigt" pixlar än plasma tvn, så därför finns de 7" lcd tv apparater o inte i plasma.:gnissla :va :confused: :näsblod :tummenupp :)

Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
TERMINATOR skrev:
2632744 exakt!!!!!!

men fortfarande motardtråd
:tummenupp

Aviation skrev:
2632740 Plasma tvn bestor av masssssor med pixlar o varje pixel innheåller 3 pixelceller röd grön blå o dom inne håller gas xeon eller neon har ja för mig,och dom träffas av UV strålar som på någe vid gör en fin o vacker bild. O Plasman har då bättre bild än Lcd när de gäller dvd filmer o tv, men man har problem med mönsterinbränning. Och livs längden är längre på en LCD. men man har bättre ljus och kontrast än på lcdn

Lcd passar då bättre för datorer när de gäller statiska bilder för den har högre upplösning? O lcdn anänvder sig av flytande kristaller som man kör ström igenom o på så vis blockerar man någe ljus så blir de bild på tvn. Lcdn har också mindre "storleks mässigt" pixlar än plasma tvn, så därför finns de 7" lcd tv apparater o inte i plasma.:gnissla :va :confused: :näsblod :tummenupp :)
Det du skriver stämde ganska bra för 2 år sen.
Idag har tekniker ändrats en hel del. men det får vi diskutera i en annan tråd, annars delar terminatorn ut batongspö.:D

Last edited:

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
A de är nog bäst han är ju en sån där galen jäkel:)
men du kan ju skicka ett pm om du har lust, ja får gå ut o läsa på lite på internet om den nya tekniken :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Aviation skrev:
2632779 A de är nog bäst han är ju en sån där galen jäkel:)
men du kan ju skicka ett pm om du har lust, ja får gå ut o läsa på lite på internet om den nya tekniken :)
förstå att det är en motard tråd

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
1st svart hårdrocksmotardbuss till salu.. besiktigad till maj, skattad. 1st bakruta trasig (skulle sätta plåt ialf) och ett st sidodörrs lås trasigt. ge mig ett bud jag kanske nappar på det.

Bifogat

• supermotard 2006 001.jpg
    supermotard 2006 001.jpg
    61 KB · Visningar: 60
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
blom skrev:
2633222 1st svart hårdrocksmotardbuss till salu.. besiktigad till maj, skattad. 1st bakruta trasig (skulle sätta plåt ialf) och ett st sidodörrs lås trasigt. ge mig ett bud jag kanske nappar på det.
Vad blir det istället? Var det kanske din spritt nya KTM-lackade Sprinter(tror jag) jag såg på Aspholmen igår?

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
marcus56 skrev:
2633263 Vad blir det istället? Var det kanske din spritt nya KTM-lackade Sprinter(tror jag) jag såg på Aspholmen igår?
hehe ja om det vore så väl... nej det blir släp eller dyligt för min del.. måste köpa mig en skaplig personbil kommer köra ca 160 mil i månaden och då har jag inte råd att ha både buss och bil (ialf inte just nu)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Är det nån behöver fler KTM/Husa-fälgar förresten? Svarta, 5.500 kr.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...