Saktar ner så mycket som det går/är lämpligt, och rullar förbi utan gas eller väldigt lite gas... Oftast fäller jag även upp visiret också för att hästen kanske ska ana en människa inuti där någonstans och inte någon farlig rymdgubbe.
Brukar t.om. hälsa lite fint på dem och får oftast en liten vink tillbaka..
Men nog är det otrevligt om man stöter på dem utan att vara beredd..
T.ex när jag och en polare var ute och åkte en sväng, vägen går över en backe och fortsätter sen i en dold högerkurva efter krönet... Gissa var i hela friden man träffar på en häst på vägen... Jo PRECIS där.. kom över krönet och ser en häst som trippar och ser allmänt nervös ut 20 m framför sig.. inge kul var det med möte med en bil i andra filen då heller..
Fick ju testa bromsarna lite då iaf.. det hela gick ju bra eftersom vi hann bromsa ner tillräckligt och vi puttrade lite snällt förbi den nervösa hästen som sneglade lite extra på mitt slip-on tror jag..
Tur man släpper lite på gasen ibland när man inte vet hur det ser ut framför en..
Sen har det väl varit någon incident med skoter efter någon skogsväg någongång också..
Bara så ni vet så är det inge kul att möta häst med sulky efter en skogsväg bred som en bil och med 90-graderskurvor... Gick hyggligt för mig.. kompisen uppmärksammade inte hindret lika tidigt.. fick plocka bort lite tallplantor från huven åt honom innan vi åkte därifrån..

Men den hästen är så van så det var nog ingen större fara... hänt fler än 1 gång mao...
De hörde ju iaf oss långt innan... skoter låter en del..