Enligt dagens DN försvinner nästan 9000 svenska hästar i statistiken..............
Undrar var dom tar vägen? Alla grävs nog inte ned.
Uppenbart en konspiration.
Enligt dagens DN försvinner nästan 9000 svenska hästar i statistiken..............
Hästskandalen handlar väl just om "falsk marknadsföring". Som att ta betalt för en BMW för en bil som ser ut som en BMW, är döpt BMW, utan att berätta att hela motorrummet är fyllt med Skodadelar.
Det är väl inte handlarna man klagat på här .Det är väl Findus och de får väl se till att de har rätt råvaror i den mat de säljer.Slarvar de med rätt råvaror så slarvar de förmodligen med rengöring m.m och snart så har vi en massa dödsfall igenNyhetsvärdet i en felaktig innehållsförteckning borde inte vara så högt
Dessutom tycker jag inte att det är konstigt eller ens dåligt av handlarna att inte lyckas ha 100% koll på vad alla underleverantörer sysslar med. Handlarna styrs av konsumenten som i slutändan inte vill betala mer än 25spänn för en lasagne, då måste handlarna anpassa sig för att vara med i matchen. Då blir det såhär. Sorgligt är det men inte konstigt.
Jag tycker det är mer upprörande att folk inte är beredda att betala för kvalitetsmat, men ändå gnäller över att det är skräp de köpt
Det är väl inte handlarna man klagat på här .Det är väl Findus och de får väl se till att de har rätt råvaror i den mat de säljer.Slarvar de med rätt råvaror så slarvar de förmodligen med rengöring m.m och snart så har vi en massa dödsfall igen
Hästskandalen handlar väl just om "falsk marknadsföring". Som att ta betalt för en BMW för en bil som ser ut som en BMW, är döpt BMW, utan att berätta att hela motorrummet är fyllt med Skodadelar.
Tänkte skriva exakt samma sak, Korvis beskriver ju Audi/Skoda på pricken men omvänt. Om man tittar på en hel del reservdelar till Skoda finns Audiringarna där. Det får förmodligen Skoda-ägarna att må lite bättre...Fast just den jämförelsen var ju ganska dålig, då det ju är exakt det får när man handlar en Audi A1 1.2 TSI
Hehe japp. Sen tillverkas just 1.2 TSI/TFSI motorn faktiskt i en av Skodas fabriker och den motorn hittar du i bland annat Audis A1Tänkte skriva exakt samma sak, Korvis beskriver ju Audi/Skoda på pricken men omvänt. Om man tittar på en hel del reservdelar till Skoda finns Audiringarna där. Det får förmodligen Skoda-ägarna att må lite bättre...
Den stora frågan är väl: Var får jag som konsument tag på bra, prisvärt hästkött nu när producenterna kanske inte vågar köpa upp det och fuska med?
Hästfilé är en av mina absoluta favoritdetaljer.
SolvallaDen stora frågan är väl: Var får jag som konsument tag på bra, prisvärt hästkött nu när producenterna kanske inte vågar köpa upp det och fuska med?
Hästfilé är en av mina absoluta favoritdetaljer.
Dör ju en hel del i Europa av olika matförgiftningar varje år bla salmonella
Min poäng är att det är vi själva som sätter ribban, vill vi till varje pris ha billigt kött får vi acceptera att det inte blir helt snyggt gjort. Som med allt annat.
Jo men bara det är märkt rätt.Bara att skriva denna rätt innehåller för dagens produktion billigast kött dvs .Häst,gris eller nöt :Sen så får ju folk välja om de vill ha produktenAh, du tänkte så. Ja med tanke på hur utveckligen ser ut med billigare och billigare kött är det nog inte omöjligt att fler leverantörer börjar kapa hörn för att hänga med.
Min poäng är att det är vi själva som sätter ribban, vill vi till varje pris ha billigt kött får vi acceptera att det inte blir helt snyggt gjort. Som med allt annat.
Bara min filosofi alltså
Avlivning, destruktion, transporter utomlands för att bli slaktad, stölder. Etc etc.
Sa dar du jobbar sa fuskar ni och lurar era kunder for att salja billigare an era konkurrenter?
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari