Hästlasagne

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Med så många idioter i Sverige så är det väl rätt uppenbart att alla hästar inte är hemma :D

Snowman89

Guest
Hästskandalen handlar väl just om "falsk marknadsföring". Som att ta betalt för en BMW för en bil som ser ut som en BMW, är döpt BMW, utan att berätta att hela motorrummet är fyllt med Skodadelar.

Fast just den jämförelsen var ju ganska dålig, då det ju är exakt det får när man handlar en Audi A1 1.2 TSI :hihi

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Nyhetsvärdet i en felaktig innehållsförteckning borde inte vara så högt :tungan

Dessutom tycker jag inte att det är konstigt eller ens dåligt av handlarna att inte lyckas ha 100% koll på vad alla underleverantörer sysslar med. Handlarna styrs av konsumenten som i slutändan inte vill betala mer än 25spänn för en lasagne, då måste handlarna anpassa sig för att vara med i matchen. Då blir det såhär. Sorgligt är det men inte konstigt.

Jag tycker det är mer upprörande att folk inte är beredda att betala för kvalitetsmat, men ändå gnäller över att det är skräp de köpt :D

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Nyhetsvärdet i en felaktig innehållsförteckning borde inte vara så högt :tungan

Dessutom tycker jag inte att det är konstigt eller ens dåligt av handlarna att inte lyckas ha 100% koll på vad alla underleverantörer sysslar med. Handlarna styrs av konsumenten som i slutändan inte vill betala mer än 25spänn för en lasagne, då måste handlarna anpassa sig för att vara med i matchen. Då blir det såhär. Sorgligt är det men inte konstigt.

Jag tycker det är mer upprörande att folk inte är beredda att betala för kvalitetsmat, men ändå gnäller över att det är skräp de köpt :D
Det är väl inte handlarna man klagat på här .Det är väl Findus och de får väl se till att de har rätt råvaror i den mat de säljer.Slarvar de med rätt råvaror så slarvar de förmodligen med rengöring m.m och snart så har vi en massa dödsfall igen

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Det är väl inte handlarna man klagat på här .Det är väl Findus och de får väl se till att de har rätt råvaror i den mat de säljer.Slarvar de med rätt råvaror så slarvar de förmodligen med rengöring m.m och snart så har vi en massa dödsfall igen

Jag tänker att samma gäller för Findus, de har samma press, och det leder till sånt här.

"massa dödsfall igen" :va vad har jag missat?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vore ärligare om man angav att det var hästkött i vissa produkter om det nu är en prisfråga för såväl producent som konsument. Hade man bara märkt upp innehållsförteckningen hade det här varit en icke fråga. Återstår att se var i kedjan skulden skall läggas. Det är nog inte så enkelt att skylla på slakterierna i t ex Rumänien även om det vore bekvämt för olika led hos matproducenterna. Skulden kan lika gärna ligga i något led fram tills att det når butikerna och konsumenterna. Personligen tror jag att fusket är utbrett. Man borde nog titta närmare även på annat kött och se vad det egentligen innehåller. Producenterna jagar så klart marginaler där de kan och kontrollerna verkar ju vara obefintlig och bygger till stor del på "förtroende" i de olika leden. Så länge inget uppdagas är alla nöjda och glada och konsumenterna ovetande.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hästskandalen handlar väl just om "falsk marknadsföring". Som att ta betalt för en BMW för en bil som ser ut som en BMW, är döpt BMW, utan att berätta att hela motorrummet är fyllt med Skodadelar.
Fast just den jämförelsen var ju ganska dålig, då det ju är exakt det får när man handlar en Audi A1 1.2 TSI :hihi
Tänkte skriva exakt samma sak, Korvis beskriver ju Audi/Skoda på pricken men omvänt. Om man tittar på en hel del reservdelar till Skoda finns Audiringarna där. Det får förmodligen Skoda-ägarna att må lite bättre...

Snowman89

Guest
Tänkte skriva exakt samma sak, Korvis beskriver ju Audi/Skoda på pricken men omvänt. Om man tittar på en hel del reservdelar till Skoda finns Audiringarna där. Det får förmodligen Skoda-ägarna att må lite bättre...
Hehe japp. Sen tillverkas just 1.2 TSI/TFSI motorn faktiskt i en av Skodas fabriker och den motorn hittar du i bland annat Audis A1 :)

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
Dör ju en hel del i Europa av olika matförgiftningar varje år bla salmonella

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Den stora frågan är väl: Var får jag som konsument tag på bra, prisvärt hästkött nu när producenterna kanske inte vågar köpa upp det och fuska med?

Hästfilé är en av mina absoluta favoritdetaljer.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Den stora frågan är väl: Var får jag som konsument tag på bra, prisvärt hästkött nu när producenterna kanske inte vågar köpa upp det och fuska med?

Hötorgshallen brukar jag köpa i :hej

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj

Solvalla

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Dör ju en hel del i Europa av olika matförgiftningar varje år bla salmonella

Ah, du tänkte så. Ja med tanke på hur utveckligen ser ut med billigare och billigare kött är det nog inte omöjligt att fler leverantörer börjar kapa hörn för att hänga med.

Min poäng är att det är vi själva som sätter ribban, vill vi till varje pris ha billigt kött får vi acceptera att det inte blir helt snyggt gjort. Som med allt annat.

Bara min filosofi alltså :tungan

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Min poäng är att det är vi själva som sätter ribban, vill vi till varje pris ha billigt kött får vi acceptera att det inte blir helt snyggt gjort. Som med allt annat.

Sa dar du jobbar sa fuskar ni och lurar era kunder for att salja billigare an era konkurrenter?

:confused::tummenupp

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
Ah, du tänkte så. Ja med tanke på hur utveckligen ser ut med billigare och billigare kött är det nog inte omöjligt att fler leverantörer börjar kapa hörn för att hänga med.

Bara min filosofi alltså :tungan
Jo men bara det är märkt rätt.Bara att skriva denna rätt innehåller för dagens produktion billigast kött dvs .Häst,gris eller nöt :Sen så får ju folk välja om de vill ha produkten

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Sa dar du jobbar sa fuskar ni och lurar era kunder for att salja billigare an era konkurrenter?

:confused::tummenupp

Nä våra produkter är svindyra :D:tummenupp

Sen tror jag inte att det är medvetet fusk och lurendrejeri, snarare ett val av vad man vill tro på och vad man väljer att ifrågasätta.

Last edited:
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping