Själv tycker jag den största skandalen är att allt käk kommer slängas/eldas/destrueras/biogasas.
Det rör sej förmodligen om tusentals ton.
Nog med kött för att utrota iallafall en hungersnöd nånstans i världen.
Snacka om slöseri med resurser!
Själv tycker jag den största skandalen är att allt käk kommer slängas/eldas/destrueras/biogasas.
Hästkött försvann från tallriken för tusen år sedan.
Men du har rätt det var en extrem grupp som frammanade det, ironiskt nog en av dom starkaste, och i våra folks ögon den enda rätta gruppen.
Att du inte kan se ett mer skonsamt sätt att slakta en halal, för det är väl det du försöker dig på att påstå?, är sorgligt.
Lär dig skilja på djurhållning och jakt, och lär dig se bortom det mörka spöket som du uppenbart har i SD.
Läser du innehållsförteckningen på mat du köper?
För några år sedan när jag läste på pålägget hamburgerkött så var det häst.
Och det var gott.
Jag läser inte innehållsförteckningen så ofta så jag vet inte om de bytt köttråvara.
Bushido har helt rätt i att det jävliga här är att det fuskas med kontrollen på innehållet.
Vad det innehåller har mindre betydelse då länge det inte mörkas några ingredienser.
Läser du innehållsförteckningen på mat du köper?
För några år sedan när jag läste på pålägget hamburgerkött så var det häst.
Och det var gott.
Jag läser inte innehållsförteckningen så ofta så jag vet inte om de bytt köttråvara.
Bushido har helt rätt i att det jävliga här är att det fuskas med kontrollen på innehållet.
Vad det innehåller har mindre betydelse då länge det inte mörkas några ingredienser.
Jag läser innehållsförteckningen emellanåt, tex när jag köper korv så vill jag inte betala för ströbröd och mjöl. Och då kanske den billigaste korven helt plötsligt inte längre är den billigaste när man kompenserar för köttmängden.
Köper man hamburgerkött så finns det även på nötkött så där bör man också vara lite vaken.
Många som nämnt att man får räkna med att inte innehållsförteckningen stämmer på dessa färdigrätter med tanke på priset.
Är det bara jag som inte tycker priset är lågt för vad man får? Runt 25 för en portion som är väldigt liten, fryst, med sås med lite kemikaliesmak, lite potatisprodukt av restpotatis från marknaden och sen något som ska föreställa en köttbit som snarare ser ut som de håller ihop med lim.
Att de grammen kött som verkligen finns i ska stämma med innehållsförteckningen tycker jag inte är för mycket för 25:-.
Vad kostar renkött? :becquerel
Man skall alltid kika efter magra produkter. De innehåller mer kött och mindre skit.
Förstår i övrigt inte ditt smilie försök
... ...
Man skall alltid kika efter magra produkter. De innehåller mer kött och mindre skit.
Så det är alltså Butta som är den lilla boven i dramat.
Det är ju ingen ny medicin direkt och det där med spår är kanske lite överdrivet.
Butta har travare fått och därefter tävlat och klarat dopingtest. Det låter lite underligt om det skulle vara så farligt i dom pyttemängder som faktiskt ges till hästarna.
Det mest skrämmande i hela historien är väl att så många människor faktiskt tror på vad Aftonhoran skriver, det är trots allt 2013 och utvecklingen borde ha gått längre.
Hur mycket kött måste en person pula i sig för att ens riskera några men? Det krävs antagligen enorma mängder buttakött/dygn för att ens börja utveckla cancer. Vi kommer dö oavsett vad vi stoppar i oss.
Ska snart slakta bort en gammal häst som kommer förvandlas till fjärrvärme.
Halva världen svälter och vi oroar oss för SPÅR av butta i maten och kastar bort utmärkt kött. Det är väl en skandal om något?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|