Hästlasagne

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Själv tycker jag den största skandalen är att allt käk kommer slängas/eldas/destrueras/biogasas.
Det rör sej förmodligen om tusentals ton.
Nog med kött för att utrota iallafall en hungersnöd nånstans i världen.

Snacka om slöseri med resurser!

:fakta

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Själv tycker jag den största skandalen är att allt käk kommer slängas/eldas/destrueras/biogasas.

:fakta Man skulle ha köpt upp skiten och paketerat om den. Sedan sålt den dyrt som lasagne med hamburgerfärs. Exklusivt är fint!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

"Well that's fine...if you're Miss America"

/Mollgam Friman

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Finns säkert många hästmänniskor som tycker att det är osmakligt att det ovetandes satt i sig sitt älsklingsdjur, något de aldrig skulle göra medvetet. Själv har jag inga problem med hästkött som sådant, men en innehållsförteckning måste man kunna lita på. Så ja, hästköttshysterin är överdriven. Men nyheten som sådan, att det fuskas med vad maten innehåller, är värd att uppmärksammas.

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Hästkött försvann från tallriken för tusen år sedan.

Men du har rätt det var en extrem grupp som frammanade det, ironiskt nog en av dom starkaste, och i våra folks ögon den enda rätta gruppen.

Att du inte kan se ett mer skonsamt sätt att slakta en halal, för det är väl det du försöker dig på att påstå?, är sorgligt.

Lär dig skilja på djurhållning och jakt, och lär dig se bortom det mörka spöket som du uppenbart har i SD.

Läser du innehållsförteckningen på mat du köper?
För några år sedan när jag läste på pålägget hamburgerkött så var det häst.
Och det var gott.
Jag läser inte innehållsförteckningen så ofta så jag vet inte om de bytt köttråvara.

Bushido har helt rätt i att det jävliga här är att det fuskas med kontrollen på innehållet.
Vad det innehåller har mindre betydelse då länge det inte mörkas några ingredienser.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Och det var gott.
Jag läser inte innehållsförteckningen så ofta så jag vet inte om de bytt köttråvara.

Bushido har helt rätt i att det jävliga här är att det fuskas med kontrollen på innehållet.
Vad det innehåller har mindre betydelse då länge det inte mörkas några ingredienser.

Osäker på varför du citerar mig.:confused:

Men, ja, jag läser innehållsförteckningen. Dock försöker jag i största möjliga mån undvika färdiglagat, tyvärr slinker det ned köttbullar och korv i korgen. Men i dom produkterna förväntar jag mig inte att finna annat än rens, och skulle det visa sig vara häst skiter jag i det.

Det faller liksom på produkten, köper man billigaste möjliga skit så får man vad man betalar för.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Och det var gott.

Jag läser innehållsförteckningen emellanåt, tex när jag köper korv så vill jag inte betala för ströbröd och mjöl. Och då kanske den billigaste korven helt plötsligt inte längre är den billigaste när man kompenserar för köttmängden.
Köper man hamburgerkött så finns det även på nötkött så där bör man också vara lite vaken.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag läser innehållsförteckningen emellanåt, tex när jag köper korv så vill jag inte betala för ströbröd och mjöl. Och då kanske den billigaste korven helt plötsligt inte längre är den billigaste när man kompenserar för köttmängden.
Köper man hamburgerkött så finns det även på nötkött så där bör man också vara lite vaken.

Man skall alltid kika efter magra produkter. De innehåller mer kött och mindre skit.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Många som nämnt att man får räkna med att inte innehållsförteckningen stämmer på dessa färdigrätter med tanke på priset.

Är det bara jag som inte tycker priset är lågt för vad man får? Runt 25 för en portion som är väldigt liten, fryst, med sås med lite kemikaliesmak, lite potatisprodukt av restpotatis från marknaden och sen något som ska föreställa en köttbit som snarare ser ut som de håller ihop med lim.

Att de grammen kött som verkligen finns i ska stämma med innehållsförteckningen tycker jag inte är för mycket för 25:-. :va

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Många som nämnt att man får räkna med att inte innehållsförteckningen stämmer på dessa färdigrätter med tanke på priset.

Är det bara jag som inte tycker priset är lågt för vad man får? Runt 25 för en portion som är väldigt liten, fryst, med sås med lite kemikaliesmak, lite potatisprodukt av restpotatis från marknaden och sen något som ska föreställa en köttbit som snarare ser ut som de håller ihop med lim.

Att de grammen kött som verkligen finns i ska stämma med innehållsförteckningen tycker jag inte är för mycket för 25:-. :va

Vad kostar renkött? :becquerel

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Man skall alltid kika efter magra produkter. De innehåller mer kött och mindre skit.

Inte nödvändigtvis sant. Exempelvis är den typ av korv som kallas "chorizo" som man hittar i svenska livsmedelsbutiker ofta bara omkring 70-80% kött, men mindre fett. En riktig spansk chorizo innehåller däremot över 100% kött (dvs köttråvarans vikt är högre än den färdiga korvens vikt) och har en mycket hög fetthalt.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Så det är alltså Butta som är den lilla boven i dramat.
Det är ju ingen ny medicin direkt och det där med spår är kanske lite överdrivet.
Butta har travare fått och därefter tävlat och klarat dopingtest. Det låter lite underligt om det skulle vara så farligt i dom pyttemängder som faktiskt ges till hästarna.
Det mest skrämmande i hela historien är väl att så många människor faktiskt tror på vad Aftonhoran skriver, det är trots allt 2013 och utvecklingen borde ha gått längre.
Hur mycket kött måste en person pula i sig för att ens riskera några men? Det krävs antagligen enorma mängder buttakött/dygn för att ens börja utveckla cancer. Vi kommer dö oavsett vad vi stoppar i oss.
Ska snart slakta bort en gammal häst som kommer förvandlas till fjärrvärme.
Halva världen svälter och vi oroar oss för SPÅR av butta i maten och kastar bort utmärkt kött. Det är väl en skandal om något?

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Så det är alltså Butta som är den lilla boven i dramat.
Det är ju ingen ny medicin direkt och det där med spår är kanske lite överdrivet.
Butta har travare fått och därefter tävlat och klarat dopingtest. Det låter lite underligt om det skulle vara så farligt i dom pyttemängder som faktiskt ges till hästarna.
Det mest skrämmande i hela historien är väl att så många människor faktiskt tror på vad Aftonhoran skriver, det är trots allt 2013 och utvecklingen borde ha gått längre.
Hur mycket kött måste en person pula i sig för att ens riskera några men? Det krävs antagligen enorma mängder buttakött/dygn för att ens börja utveckla cancer. Vi kommer dö oavsett vad vi stoppar i oss.
Ska snart slakta bort en gammal häst som kommer förvandlas till fjärrvärme.
Halva världen svälter och vi oroar oss för SPÅR av butta i maten och kastar bort utmärkt kött. Det är väl en skandal om något?

Men är inte allt som står på internet sant:gråta

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...