Tycker det är oerhört märkligt att det inte finns en obligatorisk "hantera hojen del" i körskolans utbildning..
När jag tog körkort för mc fick vi lära oss kurvtagningsteknik, och träna praktiskt på det, även motstyrning togs upp.
Vi körde även på skogsstigar, och över såna där "sand-gupp" på rad för att lära oss hanera hojen, det var riktigt roligt och lärorikt!
Det enda negativa med körskolan jag gick på var nog att vi körde utan radiokommunikation, men å andra sidan lärde vi oss använda backspeglar och vara redigt lyhörda..
Visst är det viktigt med ordentlig utbildning, något jag aldrig förstått mig på är de som "whohoo-jag-klarade-uppkörningen-på-en-lektion-billigt!-fan-vad-jag-är-kung..." Vill vi möta de i trafiken?
Mc är ett intresse, jag vill inte bara köra motorcykel, jag vill köra bra och säkert, och inte utsätta andra för risker bara för att jag vill utöva min hobby på allmän väg. (det är ju faktiskt roligast på bana) (usch vad jag låter tråkig)
Jag rekomenderar varmt kurs på bana, och bandagar, då får man köra hoj så som det är tänkt att man ska göra, inte mycket slår känslan när man får till det!
/f.d Motorcyklissa