håll er på rätt sida vägen?

Moreempty

varning för signaturen
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
BMW F800ST
tack för födelsedags presenten, jag är iaf glad att vi inte frontade på bogusunds leden strax innan 1200 idag.. 20070825

hoppas dina kompisar är glada att du lever..

hade jag kört tung lastbil istället för motorcykel så hade det antagligen slutat annorlunda..

då hade inte jag varit den som i shock fryser till och seglar ner i diket i nästa sväng!
 
Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
För oss oinvigda; vad händer?

Jag antar att du mötte en kille på hoj på fel väghalva, han blir så chockerad så att han åker ner i diket?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Yay, en gnälltråd till! Kunde du inte kört ikapp och snackat med killen istället för att lägga ut en tråd här? Grattis på födelsedagen förresten. :tummenupp
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Yay, en gnälltråd till! Kunde du inte kört ikapp och snackat med killen istället för att lägga ut en tråd här? Grattis på födelsedagen förresten. :tummenupp

Alla har väl rätt till att skriva sin åsikt?
Passar ju bra när just mc-olyckor diskuteras vilt och hur vi ska göra för att få slut på dem. Ett tips är ju att köra på rätt sida av vägen.
 

Moreempty

varning för signaturen
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
BMW F800ST
jag möter en kille på min sida vägen och jag blir chockad och kör av vägen!

så det blev ingen glass i vaxholm utan en repad hoj och en stukad tumme osv..

de var tre stycken och fortsatte antagligen att åka eftersom de antagligen inte märkte att jag gick i diket.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
jag möter en kille på min sida vägen och jag blir chockad och kör av vägen!

så det blev ingen glass i vaxholm utan en repad hoj och en stukad tumme osv..

de var tre stycken och fortsatte antagligen att åka eftersom de antagligen inte märkte att jag gick i diket.

Jupp - och hade du dött, sku det sen beskrivas som en singelolycka i statistikken..

Och man lär ju på körskolan att man ska gena i öppna kurvor, och öppna kurvor finns det ju gott om på Bogesund!


Grattis på födeselsdagen
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Alla har väl rätt till att skriva sin åsikt?
Passar ju bra när just mc-olyckor diskuteras vilt och hur vi ska göra för att få slut på dem. Ett tips är ju att köra på rätt sida av vägen.

Jo, för de som kör där lär sluta tack vare mer gnäll. :rolleyes:

jag möter en kille på min sida vägen och jag blir chockad och kör av vägen!

så det blev ingen glass i vaxholm utan en repad hoj och en stukad tumme osv..

de var tre stycken och fortsatte antagligen att åka eftersom de antagligen inte märkte att jag gick i diket.

Jag är hemskt ledsen för din skull och ber om ursäkt för mitt eget gnäll. Jag tycker bara att sånt här bör tas öga mot öga.

Jäkligt trist med hojen och hoppas att om killen finns här är man nog att stå upp för det, i alla fall via PM.
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fast det är inte gnäll. Man är ju rädd om sitt eget liv liksom.

Det är därför jag anser att man bör ta det öga mot öga, för skriver man det öppet såhär så uppfattas det mest som gnäll och det räddar inga liv. Om man står öga mot öga med nån som man riskerat livet på så lär man få en tankeställare i alla fall.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är därför jag anser att man bör ta det öga mot öga, för skriver man det öppet såhär så uppfattas det mest som gnäll och det räddar inga liv. Om man står öga mot öga med nån som man riskerat livet på så lär man få en tankeställare i alla fall.

Okej, jag tolkar inte hans inlägg som gnäll i och för sig. Man är inte gnällig för att det finns idioter som kör galet och för att man talar om det i en tråd.

Öga mot öga är förhoppningvis bättre. Men lite svårt i hans fall eftersom de åkte vidare.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Öga mot Öga

Det är därför jag anser att man bör ta det öga mot öga, för skriver man det öppet såhär så uppfattas det mest som gnäll och det räddar inga liv. Om man står öga mot öga med nån som man riskerat livet på så lär man få en tankeställare i alla fall.


Kan ju inte vara speciellt lätt för honom att ta det "öga mot öga" när dom(3st)
bara stack sin väg.....och han hamnade i diket!

Finns ju en laglig beskrivning av deras agerande också...eller hur?

KentW
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
grattis på födelsedagen och att det gick så pass bra ändå.

Bogesund är väl en av de smalaste vägarna, slingerbulten är ju närmast som autobahn i jämförelse
 

Moreempty

varning för signaturen
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
BMW F800ST
har inte kallat någon för idiot eller postat detta för att gnälla utan för att se om det var någon här som kan kännas vid det hela.

och sen kanske väcka en tanke hos dem som gärna pressar i lite dolda kurvor.

jag hade nämligen mycket hellre kommit fram till vaxholm ätit min glass och åkt hem med en hel hojj och ätit tåta med släkt och vänner..
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
Man får gratulera på födelsedagen och samtidigt beklaga för utebliven glass samt skadad tumme och hoj.

Har själv varit med om en resa i diket på grund av en bilist med släp som körde om mig i kraftigt regn och slog i framhjulet på hojen vilket resulterade i historiens märkligaste highsider men att köra ikapp personen i fråga var dock inte det första som kom i mina tankar och när det väl gjorde det så var det på tok försent.
 

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Ort
På Söder
Hoj
Monster
RR wannabees som kör fortare än dom klarar av. Nästa gång är det en bil i den andra filen och den lär ju knappast styra ner i diket för hans/hennes skull.

Och då blir SCB glada!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
har inte kallat någon för idiot eller postat detta för att gnälla utan för att se om det var någon här som kan kännas vid det hela.

Nej det var jag som skrev idiot. För det var ju precis såna du mötte tyvärr.

RR wannabees som kör fortare än dom klarar av. Nästa gång är det en bil i den andra filen och den lär ju knappast styra ner i diket för hans/hennes skull.

Och då blir SCB glada!

Tror du på allvar att SCB blir glada?
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3130532 Det är därför jag anser att man bör ta det öga mot öga, för skriver man det öppet såhär så uppfattas det mest som gnäll och det räddar inga liv. Om man står öga mot öga med nån som man riskerat livet på så lär man få en tankeställare i alla fall.
Men om man kört i diket och slagit sig ska man verkligen inte försöka jaga ikapp några som hade så pass högt tempo att dom själva inte klarade av att hålla sig på sin sida av vägen. Vem är det som gnäller i den här tråden egentligen?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top