håll er på rätt sida vägen?

Moreempty

varning för signaturen
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
BMW F800ST
men nu dog ju ingen iofs men hade jag kört lika dant hade det kanske slutat annorlunda..
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Och man lär ju på körskolan att man ska gena i öppna kurvor, och öppna kurvor finns det ju gott om på Bogesund!

Det där är olika. Vi har högertrafik i Sverige och grundregeln är att man ska hålla sig i höger körfält. När jag tog körkort fick iaf inte jag lära mig att skära kurvor på fel sida vägen, och när jag blir MC-instruktör tänker jag troligen inte lära ut det heller (jag gör det inte för bil, men jag vet att det finns trafikskolor som gör det).
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Jisses vilken jävla skit... Liknande hände mig igår när jag fick nita för en äldre amerikanare som skippade stoppplikten och drog rätt ut på vägen framför mig där jag kom i 75 ca. Var en halvmeter från baklyset när jag fick stopp på hojen.

Detta förvånade mig iof inte speciellt mycket då jag efter gamla erfarenheter numera brukar ta för vana att förutse sånt här, men när han ger mig fingret och varvar motorn och jag ser honom sitta och flina så fick jag fan en klump i halsen... Hoppas han kör ihjäl sig innan han kör ihjäl nån annan.
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Jisses vilken jävla skit... Liknande hände mig igår när jag fick nita för en äldre amerikanare som skippade stoppplikten och drog rätt ut på vägen framför mig där jag kom i 75 ca. Var en halvmeter från baklyset när jag fick stopp på hojen.

Detta förvånade mig iof inte speciellt mycket då jag efter gamla erfarenheter numera brukar ta för vana att förutse sånt här, men när han ger mig fingret och varvar motorn och jag ser honom sitta och flina så fick jag fan en klump i halsen... Hoppas han kör ihjäl sig innan han kör ihjäl nån annan.



En sån jävel hade jag garanterat haft ihjäl! Brukar kunna hålla mig lugn i trafiken och för det mesta bara tänka dumma tankar i min skalle, men det hade varit droppen! Tappar all sans och balans i såna situationer! :4skrika

Har oturligt nog säkert 5-6 ggr på ca tre år att jag stannat bilar och slitit ur förarna! (körde dock personbil själv då, INTE MC)!
Vet att det inte är nåt som är speciellt bra sätt att påpeka andra att dom gjort fel, men när dom riskerat mitt liv får dom fanimej ta konsekvenserna oxå...
 

Moreempty

varning för signaturen
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
BMW F800ST
bump, vore rätt nice om personen som höll på att köra ihjäl mig våga säga något..
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
bump, vore rätt nice om personen som höll på att köra ihjäl mig våga säga något..

Antagligen inte, de e "tufft" att köra fort men i mina ögon är det
tufft! att erkänna att man gjort fel och burit sig åt som en idiot.

Något vi antagligen aldrig kommer att uppleva på sporthoj antagligen...


ps. var med om nästan samma sak förra året på samma väg fast då var det
en motard som körde om en bil i sin skymda högerkurva+backkrön, fast jag
klarade mig undan diket dock. ds.
 
Last edited:

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Tycker det är utmärkt att du skriver om folk som inte kan köra hoj.
Idioter som lyckas klanta sig så illa att dom kör på fel sida av vägen. :tummenupp :mad: :mad:
Dom borde ta sig ett par kurser SMC - BKK/SHK eller sluta köra hoj.

imaster : Letar du fram killen så lovar jag att skriva PM/post/snigelbrev/ringer... jag lovar att jag tar några framtänder på killen med.

Senast jag körde bogan kom det ett gäng hojar, en av dom på min sida.
Jag bryter upp och tar nytt spår men ser att killen fortf kommer klota in i mig..
Bryter igen och samma sak igen, Väljer att styra ut i väggrenen och hamnar i diket, lätt sits och blicken högt lyckas jag skumpandes komma upp och ut på vägen igen... jag vann inget på trisslotten.

Jag valde att inte följa efter dom och "prata" utan körde vidare till waxholm och ringde min gravida tjej.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
När jag åker Bogan österut brukar jag sitta damsadel med benen på styrbordsidan så att jag snabbt kan kliva av åt skogen till :gnissla

/J
Tycker det är utmärkt att du skriver om folk som inte kan köra hoj.
Idioter som lyckas klanta sig så illa att dom kör på fel sida av vägen. :tummenupp :mad: :mad:
Dom borde ta sig ett par kurser SMC - BKK/SHK eller sluta köra hoj.

imaster : Letar du fram killen så lovar jag att skriva PM/post/snigelbrev/ringer... jag lovar att jag tar några framtänder på killen med.

Senast jag körde bogan kom det ett gäng hojar, en av dom på min sida.
Jag bryter upp och tar nytt spår men ser att killen fortf kommer klota in i mig..
Bryter igen och samma sak igen, Väljer att styra ut i väggrenen och hamnar i diket, lätt sits och blicken högt lyckas jag skumpandes komma upp och ut på vägen igen... jag vann inget på trisslotten.

Jag valde att inte följa efter dom och "prata" utan körde vidare till waxholm och ringde min gravida tjej.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men om man kört i diket och slagit sig ska man verkligen inte försöka jaga ikapp några som hade så pass högt tempo att dom själva inte klarade av att hålla sig på sin sida av vägen. Vem är det som gnäller i den här tråden egentligen?

Jag bad om ursäkt för mitt gnäll. Men med tanke på hur det här forumet fungerar och som det hela blev presenterat i inläggen så lär ju ingen komma fram, därav tycker jag tråden är onödig. Nej, det är svårt att mönstra energi till att åka ikapp nån efter en marksyning men finns det nåt annat sätt? Nej, det lär ju inte komma fram nåt här heller.

Tycker det är utmärkt att du skriver om folk som inte kan köra hoj.
Idioter som lyckas klanta sig så illa att dom kör på fel sida av vägen. :tummenupp :mad: :mad:
Dom borde ta sig ett par kurser SMC - BKK/SHK eller sluta köra hoj.

imaster : Letar du fram killen så lovar jag att skriva PM/post/snigelbrev/ringer... jag lovar att jag tar några framtänder på killen med.

Jag har inget otalt med killen och han lär ju vara en av kanske 300 om dagen som kör i fel körfält på bogesundsvägen om man får tro alla här. Jag tror det är bäst att helt enkelt låta bli att köra där - det var nån som skrev det förra sommaren.
Jag förespråkar heller inte misshandel så hade jag fått reda på vem det var hade inte du fått veta av mig, däremot hade polisen och trådskaparen fått det.

Förmodligen har de inte heller klantat sig för att hamna på andra sidan vägen, det var en medveten risk de tog för att kunna hålla farten uppe, det brukar jag göra också när jag ser att det är fritt i kurvan, det fick jag lära mig både på körskolan och genom SMC samt genom körkortsboken.

När jag åker Bogan österut brukar jag sitta damsadel med benen på styrbordsidan så att jag snabbt kan kliva av åt skogen till :gnissla

/J

:hihi
 
Last edited:

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Igår mötte jag en idiot på hoj mitt i MIN fil i snäva högerkurvan strax efter träskpartiet om man kommer från Vaxholm. Det var en hoj jag inte hann identifiera (Något GS500-aktigt) följd av en sån där gul och schackrutig BMW-K-serie. BMWn höll sig i rätt fil. Hade jag kört annat än hoj hade vi frontat.

/Henning!
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Förmodligen har de inte heller klantat sig för att hamna på andra sidan vägen, det var en medveten risk de tog för att kunna hålla farten uppe, det brukar jag göra också när jag ser att det är fritt i kurvan, det fick jag lära mig både på körskolan och genom SMC samt genom körkortsboken.

Jag hör dig, jag klagar inte på dig... men nu pratar vi om skymda kurvor :tummenupp
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Förmodar att någon av dom mötande hojarna har läst denna tråd.

Hoppas dom har lite "balls" och står för vad dom orsakat.... dock är det väll föga troligt.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Förmodar att någon av dom mötande hojarna har läst denna tråd.

Hoppas dom har lite "balls" och står för vad dom orsakat.... dock är det väll föga troligt.

Inte en chans att dom vågar det, coola på hojen men fullfjädrade fegisar när det gäller.....

Kan ju iofs vara som så att dom inte finns på SH, men då är det inte mycket att göra
 

njelger

Guest
tråkigt med idioter.
skönt att det gick bra med dig.
grattis i efterskott
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Idioter finns det gott om... skönt att det gick bra ändå!

Själv mötte jag igår vid halv tre tiden en jävla idiot på huddingevägen mellan tullinge och flemingsberg. Jag körde i en stor merca och möter flera med bilar i mötande fil... Då kommer en hoj och kör om dom mötandes bilarna i säkert 150kmh (70 väg, inga vägrenar, rätt smal väg), han kör så nära mittsträngen som möjligt men struntar i att han har möte (av mig i detta fallet), nu hann jag vika av åt sidan för att inte få honom i sidan/fronten men vilket jäkla pucko... antingen e man självmordsbenägen eller så räknar man med att alla andra tar hänsyn åt en... Felmargianlen är otroligt liten. Det var en grå eller svart sporthoj, kanske hayabusa, hann inte se, läser föraren detta så pmá mig gärna och förklara hur du tänker...

Sen kan man skriva hur mkt inlägg som helst att "det är inte farten som dödar" osv men självklart gör den det. Det är ingen slump att det är mkt singelolyckor och att premier höjs och att folk i allmänhet är förbannade på oss mc-förare. Vissa kör som svin och så är det bara!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top