Hålla borta möss vid långtidsförvaring?

Vad fan har ni för möss?

Jag bor i princip i skogen, jag har skogsmöss i vedboden och dom skiter på hyllorna där, men inga andra ställen inne eller i fordon, dom föredrar helt klart att vara just i skogen och äta kvistar och mossa (eller vad fan dom äter) istället för elkablar i mina fordon.

Vad fan har ni för möss?

Jag bor i princip i skogen, jag har skogsmöss i vedboden och dom skiter på hyllorna där, men inga andra ställen inne eller i fordon, dom föredrar helt klart att vara just i skogen och äta kvistar och mossa (eller vad fan dom äter) istället för elkablar i mina fordon.

Problemet är att möss är som många människor. Dom klarar sig bra på landet och äter kvistar och mossa.
Eller ägnar sig åt kamelskötsel.
Men många klarar sig inte i stan utan där ger dom sig på bilar för dom hittar ingen annan mat
eller andra människor eller lever på bidrag.

Ha! dom som håller på med friluftsliv känner till vindskyddsmöss som är vana vid bidrag.
Ytterst oblyga och fräcka och finns bara längs väldigt besökta vindskydd , inne i terränglådan långt bort
är det väldigt sällan trubbel med gnagare.

Där kan rävar dock komma in tältet , absiden har man fått gäster i många gånger.

Den var en jävel som väckte mig hela jävla natten o det slutade med att den sprang i väg
med kokkärlet , jag jagade den som ondskan själv springandes i kalsonger.
Tur att kokkärlet skramlade...annars no more kokkärl

Nu kan jag bara svara för den fällan jag använder, vet inte hur effektiva/ineffektiva andra är.
Har sett/hört kanske fem gånger när de går i fällan och då är de döda när jag kommer fram och tittar (under en minut?). Naturligtvis finns det alltid en risk när man ska döda djur som är svåra att kontrollera (och det är då många människor skiter fullständigt i vilken metod som används, bara djuren dör).

Att döda djur genom att låta dem drunkna av utmattning (när det gäller glykol, vad dör de först av?) är inte humant och visar brist på respekt för djuren i fråga.
Jag är ingen "mes" men jag HATAR att se djur lida.
Min katt sliter dom i stycken levande, själv hade jag lätt valt drunkningsdöden före att bli sadistiskt styckmördad, fast kanske i brännvin då hellre än glykol.

Min katt sliter dom i stycken levande, själv hade jag lätt valt drunkningsdöden före att bli sadistiskt styckmördad, fast kanske i brännvin då hellre än glykol.

Jag gissar 1:a steget har varit vatten i hinken. För annars hoppar mössen lätt ur hinken.
Jag gissar 2:a steget har varit glykol i vattnet i hinken. För annars fryser vattnet till is på vintern och mössen hoppar lätt ur hinken.
Gillar man inte den hälsovådliga # söta glykolen, kanske prova med Rapsolja istället för vatten i hinken ?

# Hälsovådligt kallas sånt som det fodras rätt stor dos av för att dö, ca 1 - 2 gram/kg kroppsvikt för etylenglykol, dvs ungefär samma som för vanligt koksalt.

glykol tar väl bort ytspännigen så musen drunknar fortare??

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

För den sakens skull kan man likaväl ha i en matsked diskmedel eller nån matsked upplöst kaustiksoda
hellre som desutom löser upp musen och därmed förindrar lukt.

Glykol sköter om båda delarna samt frysskydd därav är det populärt

Alltid hört att doften av malört håller dom borta. Huruvida det är sanning i det vet jag ej, men jag har inga möss på varken vinden eller i garaget där det hänger malörtskvistar.

Det är nog många djur som lider i vår natur utan människans inblandning och det inkluderar vilda katter.

Det rättfärdigar inte kassa fällor som dödar djuren långsamt/plågsamt.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick