Dock bör man passa sig vad det gäller aluminium/magnesium och alkaliska rengöringsmedel, brukar vara ganska aggressivt i kontakt med dessa metaller. Har inga vetenskapliga belägg, talar av egen dålig erfarenhet med oxidation och matt yta efteråt (tvättat bildelar i aluminium i alkalisk avfettning, blev inte snyggt, man lär sig av misstagen )
Jag har fula märken på min sving efter förra ägaren. Hur får man bort dessa då?
Beror ju på vad det är för märken.
Sorry om jag var otydlig, från avfettning eller dylikt. Typ ser ut som vattenstänk/droppar på svingen.
Kan man spreja wd40 på ställen där man inte ska använda avfettning. Typ kedja, drev o dyl. Jag har fått lära mig att absolut inte ha avfettning på dessa ställen, men i filmen tidigare i tråden verkar han inte vara så noggrann när han sprejar...
Använder Lucas stick mist speed wax ( http://www.lucasoil.com.au/images/stories/products/slickmistsml.gif ) Kostar 100-180:-/flaskan och du gör rent och vaxar samtidigt med en trasa bara, insekterna bara smeks bort och ju mer du använder det desto bättre blir det ju eftersom du lämnar en liten hinna av vax varje gång
Letat efter TW Ice men den går banne mig inte att hitta på nån av mackarna jag varit inne på...
Använder Lucas stick mist speed wax ( http://www.lucasoil.com.au/images/stories/products/slickmistsml.gif ) Kostar 100-180:-/flaskan och du gör rent och vaxar samtidigt med en trasa bara, insekterna bara smeks bort och ju mer du använder det desto bättre blir det ju eftersom du lämnar en liten hinna av vax varje gång
Jag råkade skvätta några droppar bensin på vindrutan idag och det blev fula fläckar som inte går bort med vanligt rengöringsmedel, nån som har tips? Eller gör bensinen kaos med plasten för alltid?
Lyckades spränga bakdäcket i helgen.. (var iof målet med börnisen) och såklart var däcket fyllt med punkaspray.... Hur får jag bort detta djävulska påfynd från hojjen?
Vad använder ni för några medel för att hålla era skinnkläder rena och fräscha?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|