Hålla ner framhjulet?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Är det inte bara att häva sig över tanken och när den är på gång att lyfta släppa av liite på gasen?

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Lite intressant är det allt. En del har problem med att få upp sin R1/R6 på slangen överhuvudtaget.

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
OlleR6 skrev:
165cm/50kg ;] Build for racing såattsäga ;P

Haha, ja de va då inte mycket att hänga i gran :D
Själv är jag 1,86 och väger 82 Kg och min 125:a reser sig ändå ;) skoja..

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
triple skrev:
nu skojar du? Jag växlar ALLTID utan koppling uppåt (om jag ine kör extrem mesigt inne i stan)

klassiskt brukar man säga att man skall ligga mellan max moment och max effekt. Växla upp vid max effekt, ner vid max vrid. Men hojar har otast långt mellan momnet max och max effekt.

Det går att räkna en del på det om du har moment kurva och växellägena, men det är så jobbigt...

han skojar inte, det kan tusentals R1 ägare skriva under på. Men du åker väl inet R1 heller?
Klart som fan att man kan växla upp utan att koppla, saken är bara att OM du nu skulle missa när du krossväxlar i 2an på högvarv på R1an så kan det vara förkylt.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Om man inte får upp sin R1:a i ettan så får man nog sota av den eller nåt. För den kommer upp vare sig man vill eller inte..... Sen tycker jag personligen att det är roligare att köra på ett hjul kontrollerat än på två fort som fan (och kanske lite okontrollerat), men smaken är ju som :arsele . Testa även att köra fort i kurvor, de e faktiskt skoj..... :rofl

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Och jag som tycker att R1:an är småtrög upp på slangen undantaget ettan då då.
Jag tycker det låter som nån överdriver.
Jag har kört R6, den ville ju knappt wheela på ettan.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
sånt där upplevs väl olika av olika personer.
Jag upplever heller inte att R1an skulle vara så vild på annat än ettan.
Visst studar det ju en del om man eldar på men jag tror det handlar om en viss teknik för att det ska wheela så hejdlöst som det beskrivs (OBS tror, min R1 kan ha hål i motorblocket eller nåt)

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Visst går det att slanga med 600, för de som kan. Det händer även att det blir lite res vid stop and go om man rullar hela vägen i botten direkt från stillastående. Detta även med mina 86 kg i mäsingen och 187 cm lutandes över tank, använder mer än mässing vid hojåka...
Vad göra? Släppa lite, några mm tillbaka på det högra handtaget man håller krampaktigt i brukar hjälpa för att plana ut lyftet och sedan sänka sig tillräkligt långsamt för att det inte ska bli något tungt nedslag.
Måste dock påstå att det är ett mindre "problem" än att ligga på 12krpm ut ur böj och vika upp kraftigt och där få lite lyft på framvagnen i samband med fortsatt nedlägg, eller när man försöker fortsätta över och vika ner inför nästa böj. Betydligt mer stimulerande för "junkeyn" inuti en :crash
Vill nog inte veta hur en tysen kubikare uppför sig i de fallen, med tanke på mera framlätta tendenser. :eek:

// Wip

1000R

Dragracer
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 -01 samt en PSB Turbo Hayabusa.
Sänk hojen !!!!!

Den blir inte lika rolig i kurvorna med rolig som fan rakt fram.........

:stop Inte att rekomendera om du kör mycket på krokiga vägar :stop

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...