Robban_C
Gubbfan åker knarr!
Jag har inte kört nån nyare 600:a men blir lite fundersam. Hur är hojen växlad? För stuntning? 10 kugg fram och 80 kugg bak?
Såvitt jag föstår handlar det här om att den är svår att hålla ner även på tvåans växel.
Lyfter verkligen en 600:a på framtofflan på tvåans växel utan att provoceras upp?
Jag utgår från att det här inte handlar om att yxa i tvåan på fullgas och sen dumpa kopplingen för då lyfter vilken knarr som helst.
Kan nämna att en TL1000R (visserligen tyngre än en 600 men _mycket_ mer vrid) lyfter på ettan men inte på tvåan. Lutar man sig framåt/neråt så kan man löda iväg fullt på ettan, peta i tvåan medan man fortfarande är på slangen och fortsätta tvåan ut på bakslangen. Sitter man upprätt så slår man antagligen runt om man håller stumt hela ettan (har inte provat!).
Min turboKatana (lång och tung) ger uppskattningsvis 200 bakhjulshästar. Den är svår att hålla ner på ettan och tvåan men jag kan lova att 1168cc + turbo ger mer effekt än en 600:a. Katanan är visserligen både längre och tyngre än en 600:a men ändå...
Hade tidigare en Suz GSX750R -96:a. Lyfte självklart på ettan men aldrig på tvåan. Gick givetvis utmärkt att lyfta på ettan och peta i tvåan medan man fortfarnde åkte på bakslangen.
Tycker alltså att det verkar ytterst märkligt att en 600:a (oberoende av fabrikat) skulle vara så svår att hålla ner, och den borde definitivt inte vara svår att hålla ner på tvåan.
Edit: ca 1,72 lång, väger väl sisådär 70-75 kg(vet inte säkert, badrumsvågen står i garaget).
Edit2: Vad toppar en 600:a på ettan och tvåan? Dvs är dom extremt lågt växlade? Eftersom dom varvar rätt friskt så borde dom ju gå relativt fort.
Såvitt jag föstår handlar det här om att den är svår att hålla ner även på tvåans växel.
Lyfter verkligen en 600:a på framtofflan på tvåans växel utan att provoceras upp?
Jag utgår från att det här inte handlar om att yxa i tvåan på fullgas och sen dumpa kopplingen för då lyfter vilken knarr som helst.
Kan nämna att en TL1000R (visserligen tyngre än en 600 men _mycket_ mer vrid) lyfter på ettan men inte på tvåan. Lutar man sig framåt/neråt så kan man löda iväg fullt på ettan, peta i tvåan medan man fortfarande är på slangen och fortsätta tvåan ut på bakslangen. Sitter man upprätt så slår man antagligen runt om man håller stumt hela ettan (har inte provat!).
Min turboKatana (lång och tung) ger uppskattningsvis 200 bakhjulshästar. Den är svår att hålla ner på ettan och tvåan men jag kan lova att 1168cc + turbo ger mer effekt än en 600:a. Katanan är visserligen både längre och tyngre än en 600:a men ändå...
Hade tidigare en Suz GSX750R -96:a. Lyfte självklart på ettan men aldrig på tvåan. Gick givetvis utmärkt att lyfta på ettan och peta i tvåan medan man fortfarnde åkte på bakslangen.
Tycker alltså att det verkar ytterst märkligt att en 600:a (oberoende av fabrikat) skulle vara så svår att hålla ner, och den borde definitivt inte vara svår att hålla ner på tvåan.
Edit: ca 1,72 lång, väger väl sisådär 70-75 kg(vet inte säkert, badrumsvågen står i garaget).
Edit2: Vad toppar en 600:a på ettan och tvåan? Dvs är dom extremt lågt växlade? Eftersom dom varvar rätt friskt så borde dom ju gå relativt fort.
Last edited: