Hålla ner lite, på isen

-Freddy-

Guest
Jag åker upp om Olle ska köra eller någon annan. Ska du åka Freddy?
Du får gärna åka med men kruxet är att du bor åt fel håll, vi ska ju åka norrut inte söderut.

Jag väntar nog på lite mildare väder. Är ruskigt sugen men sist jag körde hade jag knappt nån cirkulation i fingrarna.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Som betydligt amatörmässigare förare, så tycker jag att taxi/lastbilsdubb är trevligare på is.
Släpper mjukt och fint.
Går att bestämma bredden med gasen.
Antagligen personligt.
Med aggresivare körstil och högre fart kanske det blir samma sak med finndubb.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag väntar nog på lite mildare väder. Är ruskigt sugen men sist jag körde hade jag knappt nån cirkulation i fingrarna.

Mesigt! ;) Vi drar igång HÄR runt 12 ifall du ändrar dig :)

Endurodubb är bättre än lastbilsdubb, lätt att få sladd med å så. Luta ner och dutta lite på gasen så är man igång :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag är uppstigen och håller på att packa. Möter upp hos RJ och sen bär det norröver. Skall bli trevligt att träffa sladdlegend Olle och kanske få testa att åka dubb själv.

//Skåning på hal is
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Fan nu blev man ju grymt sugen! En annan har inte sladdat is sen 1900-talet.. Jävla klimatuppvärmning!

Gött o se nån ge dom där förbannade 125:eek:rna va de tål:D :D :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Då är Bambi aka skåning på is åter hemma. Vill tacka Olle och RJ för fantastisk körning och stor gästfrihet.

Körningen gick över förväntan för att vara första gången men än är det långt kvar tills man är någon isvirituos. Fick testa med både endurodubb och finndubb, det är två skilda världar. På endurodubb åker du omkring konstant på sladd och oroar dig för att krascha. Med finndubb är det bara att vika, gasa och blunda......

Än en gång ett stort tack :Bugar
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Varsegod :)

Tog isär motorn nu, eller lyfte cylindern. Kolven och cyllen såg perfekt ut och det glappade inget i veven så det är nog längre in som missljudet kommer från

Orkade inte bråka nå mer me den ikväll då man lix int har gjort någon avdragare te svängis

Här är videon från åland när vi åker två:

[YOUTUBE-ID]T1oUxtXDWQ8[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Varsegod :)

Tog isär motorn nu, eller lyfte cylindern. Kolven och cyllen såg perfekt ut och det glappade inget i veven så det är nog längre in som missljudet kommer från

Orkade inte bråka nå mer me den ikväll då man lix int har gjort någon avdragare te svängis

Det var ju skönt att det inte var vevpaj serverad med kolvmos och cylindersås.
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Man behöver inte va polare med mig för att få låna en hoj. Jag tycker det är roligt att ge folk möjligheter att prova på och det är ju så vi får sporterna att växa också :)

Sen är jag en allmänt trevlig kille ;)

Ser för jäkla roligt ut. Du hade varit en hyvvens pöjk om du kunde ta med dig isbanan och hojjarna hit ner till södra sverige, vi har minusgrader nu så det är lugnt, isbanan består! Så slipper alla sugna dra upp till nordpolen för att få köra ;) :fyllisar
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ser för jäkla roligt ut. Du hade varit en hyvvens pöjk om du kunde ta med dig isbanan och hojjarna hit ner till södra sverige, vi har minusgrader nu så det är lugnt, isbanan består! Så slipper alla sugna dra upp till nordpolen för att få köra ;) :fyllisar

Jag kan försöka men jag kan inte lova nåt ;)

Äsch bara ta ett flyg upp, är man under 25 så kostar det 1000 riksdaler. Jag har mycke husrum, använder bara nedervåningen av huset :tummenupp

Man får skynda sig dock, för om en vecka drar jag iväg söderöver, från -20 till +20, och jag vet inte hur mycket vatten det kan vara på isen när man kommer hem
 

MikkE

Guest
Tycker du låg mer ifjol :p
Och då var det bara -17 grader...
 

Bifogat

  • IMG_5896.jpg
    IMG_5896.jpg
    74.9 KB · Visningar: 39

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Du kör jävligt bra! Länge sen man såg isåkning i den här tappningen. Ser skoj ut på en annars tråkig kubik.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Tack tack :)

Ja mikke jag låg mycke mer på marken(isen) förra året ;) Men roligt var det iaf! :tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top