Hålla ner lite, på isen

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fan också att man bor i södra Sverige.
Inte länge man har ordentlig is nu för tiden.
Förr, när man var mer aktiv inom enduroriet, så brukade vi som tränade ihop plöja upp bana på isen.
Kopierade bansträckningen från de stora räserbanorna, men mindre.
det var så populärt att vi började göra det samma på sommaren.
Klippte upp banor på stubbåkrarna.
Jag var bättre förr..
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vad har den stackars 125an gjort för ont för att bli behandlad så?

Hade du inte en 250 förut den måste ju lida mindre.

125an har vart en riktig bad boy, baad baad boy

Jag har en 250 som oftast åker med, me endurodubb då. 125an har finndubben för att jag lånar ut den till folk som int är riktigt så duktiga att de fixar en 250 på isen :) Min föredetta tjej körde den förr
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
125an har vart en riktig bad boy, baad baad boy

Jag har en 250 som oftast åker med, me endurodubb då. 125an har finndubben för att jag lånar ut den till folk som int är riktigt så duktiga att de fixar en 250 på isen :) Min föredetta tjej körde den förr

Vafan bytte du ut henne för? Hon körde ju både motorcykel och bil på ett föredömligt sett har vi ju sett i dina videos....

SKall du köra något i helgen?
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vafan bytte du ut henne för? Hon körde ju både motorcykel och bil på ett föredömligt sett har vi ju sett i dina videos....

SKall du köra något i helgen?

Det var hon som inte ville vara kvar, kom som en chock. Jag har vart lite för svartsjuk helt enkelt, som sagt, jag hade ju hittat världens bästa tjej...

Det ser ut så ja :tummenupp
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Jag har en 250 som oftast åker med, me endurodubb då. 125an har finndubben för att jag lånar ut den till folk som int är riktigt så duktiga att de fixar en 250 på isen :) Min föredetta tjej körde den förr

Fan att man inte är polare med dig...

Kanonfilm som vanligt :tummenupp :tummenupp
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Fan va kul det ser ut!

Som total nybörjare på iskörning, är det vettigast att köra med finndubb eller endurodubb då?
På en 250 2-takt såklart, RMZ'an ska säljas...

Finns ju is på sjöarna hemma :yoparty
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Stiligt :)!

Får man fråga vad du har på händerna? Själv minns man ju att bara köra 70-80blås vid nollan så får man ju frostskadade fingrar även med ett par rejäla handskar.

Om det är -24 uppe vid dig och du sprättar i 80 exempelvis, lär ju bli som -40 på windstopperskalan (kan inte sifforna, bara gissar :D).

/~W
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Stiligt :)!

Får man fråga vad du har på händerna? Själv minns man ju att bara köra 70-80blås vid nollan så får man ju frostskadade fingrar även med ett par rejäla handskar.

Om det är -24 uppe vid dig och du sprättar i 80 exempelvis, lär ju bli som -40 på windstopperskalan (kan inte sifforna, bara gissar :D).

/~W

Styrmuffar:yoparty
Du kan åka med tunna crosshandskar utan att frysa.
99 spänn på Feltema
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Olle, ska du köra imorgon?

Egentligen tycker jag det är för kallt med iskörning men nu när jag såg banan kanske jag ska ta och omvärdera. Tänkte byta till endurodubb men kanske ska komma upp och köra med finndubben.

Är det några fler som ska köra?

Styrmuffar:yoparty
Du kan åka med tunna crosshandskar utan att frysa.
99 spänn på Feltema
Funkar bra vid crosskörning men nog tycker jag det kan bli kallt vid iskörning med muffar. Fast å andra sidan köra utan hade varit otänkbart. Man skulle bara ha haft skomuffar också, tycker man fryser om fötterna jämt.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Olle, ska du köra imorgon?

Egentligen tycker jag det är för kallt med iskörning men nu när jag såg banan kanske jag ska ta och omvärdera. Tänkte byta till endurodubb men kanske ska komma upp och köra med finndubben.

Är det några fler som ska köra?

Skall du upp och köra så åker jag gärna med.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Fan att man inte är polare med dig...

Kanonfilm som vanligt :tummenupp :tummenupp

Man behöver inte va polare med mig för att få låna en hoj. Jag tycker det är roligt att ge folk möjligheter att prova på och det är ju så vi får sporterna att växa också :)

Sen är jag en allmänt trevlig kille ;)

Fan va kul det ser ut!

Som total nybörjare på iskörning, är det vettigast att köra med finndubb eller endurodubb då?
På en 250 2-takt såklart, RMZ'an ska säljas...

Finns ju is på sjöarna hemma :yoparty

Finndubben kan du BARA använda på isen, kör du utanför bryter du lös dubben. Endurodubben är svårkört med en sprättig tvåtaktare men det går det också. För att dem ska funka bra ska man helst inte vara så mycket utanför isen för då tappar de bett ganska fort

Stiligt :)!

Får man fråga vad du har på händerna? Själv minns man ju att bara köra 70-80blås vid nollan så får man ju frostskadade fingrar även med ett par rejäla handskar.

Om det är -24 uppe vid dig och du sprättar i 80 exempelvis, lär ju bli som -40 på windstopperskalan (kan inte sifforna, bara gissar :D).

/~W

Jag har kört med Alpinestars vinterhandskar som är i skinn, 700 riks tror jag dem kostar på ett ungefär

Det gör jättestor skillnad att ha handtagsskydd, tar bort massor me vind! Men ett bra par handskar tycker jag är bäst, jag tycker påsarna är ivägen och man fumlar ibland med koppling/bromshandtag för att handskarna biter i påsarna. Fast då är jag ju ingen expert på använda dem heller

När ni köper handskar att köra hoj med på vintern så ska ni välja handskar som är fodrade men som inte rör sig mellan styret/handtagen och fingrarna. Dom ska sitta tight.

Den handske jag har ser ut ungefär såhär men jag tror det är en äldre modell som är lite flashigare än denna:
http://www.grahns.se/image.asp?bild=437431.jpg&fakt=100&size=500

Olle, ska du köra imorgon?

Det lutar åt att det blir så ja. Fast jag orkar int he mig ut dit om int nån annan ska köra
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag åker upp om Olle ska köra eller någon annan. Ska du åka Freddy?
Du får gärna åka med men kruxet är att du bor åt fel håll, vi ska ju åka norrut inte söderut.

I know....

Hittar eniro till flunkmark så kan jag försöka ragga bil.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja jäklar, för en vanlig dödlig ser det där ruggigt svårt ut! :näsblod

Tuff film iaf! :tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top