Fan att man inte är polare med dig...
Kanonfilm som vanligt
Man behöver inte va polare med mig för att få låna en hoj. Jag tycker det är roligt att ge folk möjligheter att prova på och det är ju så vi får sporterna att växa också
Sen är jag en allmänt trevlig kille
Fan va kul det ser ut!
Som total nybörjare på iskörning, är det vettigast att köra med finndubb eller endurodubb då?
På en 250 2-takt såklart, RMZ'an ska säljas...
Finns ju is på sjöarna hemma
Finndubben kan du BARA använda på isen, kör du utanför bryter du lös dubben. Endurodubben är svårkört med en sprättig tvåtaktare men det går det också. För att dem ska funka bra ska man helst inte vara så mycket utanför isen för då tappar de bett ganska fort
Stiligt
!
Får man fråga vad du har på händerna? Själv minns man ju att bara köra 70-80blås vid nollan så får man ju frostskadade fingrar även med ett par rejäla handskar.
Om det är -24 uppe vid dig och du sprättar i 80 exempelvis, lär ju bli som -40 på windstopperskalan (kan inte sifforna, bara gissar
).
/~W
Jag har kört med Alpinestars vinterhandskar som är i skinn, 700 riks tror jag dem kostar på ett ungefär
Det gör jättestor skillnad att ha handtagsskydd, tar bort massor me vind! Men ett bra par handskar tycker jag är bäst, jag tycker påsarna är ivägen och man fumlar ibland med koppling/bromshandtag för att handskarna biter i påsarna. Fast då är jag ju ingen expert på använda dem heller
När ni köper handskar att köra hoj med på vintern så ska ni välja handskar som är fodrade men som inte rör sig mellan styret/handtagen och fingrarna. Dom ska sitta tight.
Den handske jag har ser ut ungefär såhär men jag tror det är en äldre modell som är lite flashigare än denna:
http://www.grahns.se/image.asp?bild=437431.jpg&fakt=100&size=500
Olle, ska du köra imorgon?
Det lutar åt att det blir så ja. Fast jag orkar int he mig ut dit om int nån annan ska köra