hålla sej i form!!??

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
hoj hoj där ute, Nåt som jag har tänkt på är att man möter mkt sällan nån sporthojsförare (det finns undantag) som är feta, hur håller ni er i trim??
själv cyklar jag lite mountainbike(starkt kuperad teräng) o glider lite med inlines då o då!! :)

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Alternativt kan man äta mindre mat. Det ger dessutom mer pengar över till att åka.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har ökat i vikt stadigt... utan att vela det o jag äter inte överdrivet mycket eller fel. Tror jag är med hoj.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tror bara det är för att man ser så löjlig ut på sporthoj om man är fet. Jag är en av få feta som trotsar trenden :yoparty

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Tänker på vad jag stoppar i mig.

Promenerar ofta ,funderar på att laga min cykel.
Styrketränar (förvisso liten fettförbräning)
Försöker hålla igång istället för att sitta i soffan.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Swedie skrev:
Jag har ökat i vikt stadigt... utan att vela det o jag äter inte överdrivet mycket eller fel. Tror jag är med hoj.

Problemet heter flickvän....

Jag har dragit ner på nästan allt socker och det gjorde skillnad. Iofs är jag klen av mig i vanliga fall också men det började tjockna till runt magen så tog jag till åtgärder. Har redan tappat nån centimeter men har inte gjort nåt annat. Och jag mår bättre också, har aldrig huvudvärk som jag hade tidigare, bara när jag sitter framför dator-skärmen eller dylikt som jag får skallebank.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Har varit en dålig människa ett tag nu med mkt italiensk mat (pizza, pasta o ketchup). Men har lagt upp en kostplan nu med företagshälsan så nu blir det ändring. Ska prova på att äta en o annan grönsak till maten samt lite frukt emellanåt. Har på två dagar redan spräckt mitt rekord vad det gäller fruktintaget på ett helt år :hihi .

För att vara extra jobbig.. blir det löpning 1-2ggr i veckan och styrketräning 3ggr i veckan. 2006 blir ett bra år känner jag. :4skrika

//KaliZ

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Smal

Jag tränar inte men jag borde väl göra det :tungan
Väger stadiga 57 kg och det har jag fan vägt i flera år! den enda träningen jag får är när jag går till bussen för det är så fruktansvärt långt här ute på landet :3freak

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag är fet. Jag kör hoj.

Fast jag kämpar på gymmet för fullt med att komma ner till ideal vikten 82kg. Har nu en bra bit kvar men snart kommer den långa tråkiga vintern. 10 Kg under en vinter borde vara lätt. 5 dagar i veckan på en spinningcykel borde göra susen.

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Körde mitt första spinningpass nånsin igår,
grymt skönt, meningen är att det ska bli gym kombinerat med spinning nu framöver. Tror det blir mest fokus på spinningen och sen gym typ bara en dag i veckan.

Kör på friskis & svettis,
Billigt och skönare stämning mot tex sats eller wc där dom flesta mestadels är bara för att visa upp sig...

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag är periodare. Äter hyffsat nyttigt och Löper på hösten och våren, och på vintern kör jag roddmaskin, löpband och cykel på ett trevligt gym.

Sommaren äter jag och har ett helvete att gå ner dessa kilon sen på hösten...

Tror matohällsan beror på att man har mer pengar på sommarmånaderna än resten av året. CSN är förklaringen..

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Simmar 2 ggr. i veckan á 2000 m
Muskelpass 1 gg
Aschtanga Yoga 1 gg. (el.2 ggr i mån av tid)
Löpträning (minst) 2 ggr. á 7 km

Blir inte så mycket tid över att sitta stilla. :)

Förutom just nu, när jag är förkyld, :huvet :gnissla :mad: och håller på att krevera av missnöje.

Att inte få träna o flänga runt som jag vill, utan måste ägna mig åt att "tvångs ta det lugnt" känns faktiskt FÖRJÄVLIGT. TYP!! :3freak

//Mad som ogillar sofflocksläge

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Har kommit igång med styrketräning, boxpass, klättring (på vägg) och ska skaffa mej ett par löparskor.

Målsättningen ligger på att må bra och kanske klara milen på runt 45 minuter samt att få lite snyggare kroppsform.

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
själv väger jag bly. bryter av allt som går på stunthojen :D

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Stryketränar hemma, mage, armhävningar tills jag spyr, & en gammal sliten 9 kg hantel...det kommer man långt med.
Behöver inte besöka flashiga gym med massa jobbiga posörer... :arsele

Sen blir det långpromenader i snabb takt med tjejen! :tummenupp

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Form?

Jag måste erkänna att jag är lite småfet och jag kör MC.

Fast jag kan skylla på att jag äter hästdoser med kortison som verkligen gör underverk för formerna *NOT*. Eftersom jag inte kan träna så intensivt länge så har man blivit litta (läs mycket) rundare.

Nåja det blir bara mer som tar emot om man skulle råka köra omkull. :lol

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...