Hållare för p-biljetter

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Har alltid ställt mig på cykelparkering. Aldrig fått böter.
Någon här som fått P-böter på hojen över huvud taget?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
fått massor av malmö stad trots att man erbjudigt sig att visa upp och även skickat in biljetterna.

Ursäkten jag fick var att man måste ha den välsyning för lisan när den kommer.
Och biljetten kunde jag fått av en kompis eller hittat, trots att det står tid på dem och jag kunde skicka in bankutdrag som stämde med köptidpunkten.

Bara o konstatera att det bara finns tattare i malmö!

Ohh en av min favoriter var när jag de skrev att fordonet inte stod längst med körriktingen. Hojjen stog då med rank ut från trotoarkanten för att få plats mellan bilarna! HELT UNDERBART!

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har alltid ställt mig på cykelparkering. Aldrig fått böter.
Någon här som fått P-böter på hojen över huvud taget?

Jäpp. Flera gånger tom. Trots att man stått på "bra" platser där man inte är i vägen för någon.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Kan vi samla ihop till skottpengar på den som uppfunnit den där? Det här kan ju sluta med att vi alla tvingas släpa på sådana där i framtiden.

I framtiden? :va
Motorcyklar ska parkeras på avsedd plats och betala parkeringsavgift. Utöver detta finns det speciellt utsedda platser för motorcyklar som i dagsläget av avgiftsfria.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
I framtiden? :va
Motorcyklar ska parkeras på avsedd plats och betala parkeringsavgift. Utöver detta finns det speciellt utsedda platser för motorcyklar som i dagsläget av avgiftsfria.

TROTS att reglerna är utformade helt utan åtanke för MC

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Hoj
Kawasaki er-6n
men skaffar alla sådana p-billjettshållare så dröjer det väl inte länge innan p-lisorna börjar klaga på att dem sitter för lågt och att dem får problem med ryggen.

själv tror jag inte den ens skulle funka med låset jag har. så jag vet inte.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
TROTS att reglerna är utformade helt utan åtanke för MC

Ja. Men oavsett vilka alternativ någon myndighet skulle ta fram skulle den förkastas av motorcyklisterna.

Ovan kan du se en motorcyklist som vill ha skottpengar på någon som kommer med ett vettigt lösning.

Jag är mot p-avgift för mc, då jag aldrig upplevt ett problem med parkerade motorcyklar/mopeder.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Ja. Men oavsett vilka alternativ någon myndighet skulle ta fram skulle den förkastas av motorcyklisterna.

Ovan kan du se en motorcyklist som vill ha skottpengar på någon som kommer med ett vettigt lösning.

Jag är mot p-avgift för mc, då jag aldrig upplevt ett problem med parkerade motorcyklar/mopeder.

Har inte ngt emot att betala, har däremot stora problem med att betala böter när jag redan betalat för min plats och kan bevisa det.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hojjen stog då med rank ut från trotoarkanten för att få plats mellan bilarna!

Japp! Den är bra, ringer man och ifrågasätter så får man veta att man minsann skall stå och ta upp en hel ruta precis som en bil.

Skitpoppis att ta upp en hel ruta i Sthlm med en hoj som man skulle kunna ställa vart som helst egentligen..

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Har inte ngt emot att betala, har däremot stora problem med att betala böter när jag redan betalat för min plats och kan bevisa det.

Det kan jag hålla med dig om!

Men man måste komma ihåg att det finns två sidor. En som vill ha betalt för den tjänst som tillhandahålls, samt en som betala för tjänsten. Har det inte funnits ett kvitto/biljett/elektronisk betalning kopplat till fordonet på fordonet så är det svårt att styrka att erlagt belopp är för just detta fordon.

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Idioti! Har aldrig pröjsat och kommer aldrig att göra det heller.

Ska tilläggas att jag eller någon av polare aldrig fått någon parkeringsbot för MC.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
man måste komma ihåg att det finns två sidor. En som vill ha betalt för den tjänst som tillhandahålls, samt en som betala för tjänsten. Har det inte funnits ett kvitto/biljett/elektronisk betalning kopplat till fordonet på fordonet så är det svårt att styrka att erlagt belopp är för just detta fordon.

Är du Parkeringsvakt på helgerna???

Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Är du Parkeringsvakt på helgerna???

Nej, men hade pengarna gått till mitt företag för varje bot så hade jag jobbat mer än helger!

Inser du inte vilka lätta pengar det är att tjäna för att människor inte har vett till att parkera korrekt alt inte betalar för sig?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...