Cleanstream
Living on a razorblade
Har aldrig haft soppaproblem med några fordon efter att dom stått i vinter/sommarförvaring en 6-8 månader utöver att dom kan ha varit lite tröga första uppstarten men sen har det rullat på
Tänkte snarare på att du skrev att under säsongen när du tog ut hojen igen så gick den sämre och sämre. Därför jag tänkte om du tankat ny bensin från påställning till att den började gå sämre. För isåfall kan det ju knappast vara att soppan var gammal som var problemet.
Då kan du inte kört mycket om du hade samma tank gammal bensin i tanken under säsongen. Gissar att hojen mögade igen på att den aldrig blir riktigt varm !Av anledningar jag inte går in på här blev hojen stående i närmare två år med vanlig mackbensin i tanken. Uppstarten gick alldeles utmärkt, men under säsongen har hojen tappat effekt gradvis och blivit väldigt ryckig på jämn gas. Problemen löstes till en del med en flaska injection cleaner, men i vinter blir det till att renovera och rengöra hela bränslesystemet.
Så nog blir soppan gammal fort numer.
Detta att man inte har haft problem betyder inte att det inte kan bildas skit i förgasaren eller insprutningen.. Fundera på möjligheten att det kanske finns anledning till att det finns diverse medel för rengöring av förgasare och insprutning. Allt är inte båg se filmen!
Min erfarenhet är att soppan blivit sämre.
Förutom att den nya soppan förstör plasttankar så har det fört med sig det positiva att jag numera tömmer tanken på hoj som kommer att stå ett tag.
Men för de som inte haft problem är det ju självklart att det inte är problem för någon annan heller!
Min erfarenhet är att soppan blivit sämre.
Förutom att den nya soppan förstör plasttankar så har det fört med sig det positiva att jag numera tömmer tanken på hoj som kommer att stå ett tag.
Men för de som inte haft problem är det ju självklart att det inte är problem för någon annan heller!
Är det otänkbart för dig att plasttankarna blivit sämre?
Eller helt enkelt så att det kommit ut dåliga plasttankar på marknaden?
Egentligen är dåliga plasttankar inte konstigare än kassa kolvringar på Honda CBR1000RR 2008(?) eller BMW S1000RR där en kamaxel är slut efter ca 2500mil i Motorrads 5000mila test.
Så många exempel på plast som jag sett, som inte alls uppfyllt vad man förväntar sig efter några år så är jag väldigt tacksam att jag har bra plast i min plasttank på Triumphen.
För Triumphen har det inte varit några problem få igång på våren.
Med standardbensin utan tillsatser.
Då skulle man ha samma problem med bilar om bensinen förstör plasttankar , det finns väl ingen bil idag som inte har en tank av plast
Tur för dig att du har bättre plast i din Triumphtank än vad jag har!
Nu är detta inget nytt för mig, jag läste om detta för länge sedan i denna tråd...
http://www.triumphtorque.com/messag...Tank-BlisteringWarping-A-Straw-Poll.aspx?pg=3 men hade då inga problem.
För er som inte orkar läsa hela tråden så handlar den om att alkoholen i bensinen trycker ut vatten genom plasten som stannar innan lacken. Händer om tanken står stilla länge där det är fuktigt. Tanken kan också svälla så den inte passar längre. Inga problem för mig så antingen hade jag "rätt" plast i tanken, "tur" eller också var det skitsnack, för detta stämmer ju inte!
Nu är jag inget flockdjur utan tänker själv och en del människor är mer eller mindre trovärdiga så jag drar mina egna slutsayser. Men jag tror inte dåliga kolvringar eller kamaxlar beror på bensinen!
Och när jag förra året fick blåsor i lacken så kollade jag om det stämde. http://www.triumphtorque.com/messageboard/thread/146340-Experiments-in-tank-care.aspx
Men jag körde inte med hårfön utan tömde tanken och lät den stå länge med öppet tanklock. Och blåsan gick tillbaka!
En sökning hittar denna... http://www.youtube.com/watch?v=egslC4_p_Oc&feature=player_embedded
men vad jag förstått har Ducati mer problem...
Är det otänkbart för dig att det kan finnas ett problem du inte känner till?
Med andra motorcyklar som jag haft länge så har det inte varit problem att starta på våren tidigare. På senare tid har det blivit sämre men om jag inte bara tömmer förgasare utan även tanken och använder färsk soppa på våren så startar de. Naturligtvis bara inbillning eftersom jag gjort likadant i massa år och det är bara på senare år jag behövt tömma.
Helt rätt om det bara fanns en sorts plast! Men nu är det inte så...
Men det viktigaste är naturligtvis att ha rätt!
Och där böjer jag mig ni har rätt!
Och vad har det för betydelse om det finns flera olika plastsorter
Men: Tanka fullt innan avställning så minskar kondensproblemet (och explosionsrisken) radikalt.
Men jag startar alltid några gånger under avställningen så det är ju aldrig fullt på våren.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |