Robban_C skrev:2407993Kan intyga det mesta med ett litet tillägg:
Innan dom blev VFR hette dom bara VF (fram till -87 tror jag). Då har dom annan konstruktion på kammar och lyftare och då är dom inte alls outslitliga. Det är alltså betydligt bättre att hiva upp lite mer pluring för en -88 än för en -87:a......
.
Den hojen som länken går till här ovan har jag kollat på och den är riktigt fräsch och välvårdad. Gick bra också.fazerfun skrev:2407758Tveklöst, om inte grejorna misshandlats. Statistiskt är chansen att gå på minor större...du måste mao ha rätt bra koll om du shoppar gamla sporthojar. Och meka själv bör du kunna.
20k är mycket för de hojar du nämner, undantaget hojar i mint originalskick. Har du 20k att lägga skulle jag satsa på GSXR 750 eller 1100 som är avservärt modernare i alla avseenden. Suzukis GSXR-motorer (luft/oljekylda) har massor med mos och är erkänt slitstarka. VFR är inget dumt val heller.
Den här tex http://www.blocket.se/vi/8729158.htm?ca=11_s Inte 20 år ännu men snart så...
Jepp, det stämmer bra , själv har jag en -85:a som har gått 8500 och går som en klocka....bara vanligt service , tändstift,olja,oljafilter,luftfilter mm.jättebra nybörjarhoj oxå !!!Lonsdale skrev:2408641Det finns bara en hoj, Fz 750.
Skottsäker motor, inga problem med dem.
104hk hänger med det mesta idag. Det fins kända ex som gått över 17K mil.
Om möjligt ska du välja en 89a, den fick då bättre bromsar + att om du vill så passar R1ans ok rakt av.
Läs mer på http://www.fz750.se
Felet ligger i konstruktionen. Efter vad jag förstått så har VF släpor (liksom ex vis GSX och GXS-R) medan VFR har roterande lyftare. Dock ska det sägas att detta är andrahandsinformation.Badger skrev:2408126VF kamaxelbekymmer är väl tillfixat efter mer än 20 år. ...
GurraSthlm skrev:2407698Jag tänkte mig köpa en till hoj, vill ha nått billigt som funkar bra. Har tittat på Honda cbx 750f vfr 750 f,, Suzuki gsx 750 es mfl för ca 20 tusen som är dryga 20 år. Tror ni att en sånn hoj håller? Eller ska jag satsa på nått annat?
/Gurra
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |