Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Nu baserar jag mina kommentarer på att man går och köper ett avgassystem och installerar en bra mappning...
Husabergen går inte att jämföra med SXV550, speciellt inte om du bara ska ha den på gatan. Aprilian har mycket mer tryck. Jag har bytt mellan min 450 och en Husa 650 med avgassystem och till och med knatten var tuffare än husan... (jag har även ägt en 650 -02 en gång i tiden)
Där SXVn hamnar efter är på tighta asfaltbanor typ gokartbana. Även om man har ett väljusterat chassie så är det svårt att hänga på och om inte annat så är den mycket mer svårkörd än en encylindrig. Offroadpartierna är inte heller till dess fördel och det är väl av dessa två anledningar vi ser färre och färre av dem.
Det är klart att det finns tuffa husor också, som tex Stefan Ljungbergs gamla SM hoj, men om det är realistiskt att ha en sån på gatan det skulle då inte jag tycka iaf.
Här haru en liten vid me min 450, toppfart med den drevningen är runt 180km/h:
[YOUTUBE-ID]tuYNsbnVAA8[/YOUTUBE-ID]
Husabergen går inte att jämföra med SXV550, speciellt inte om du bara ska ha den på gatan. Aprilian har mycket mer tryck. Jag har bytt mellan min 450 och en Husa 650 med avgassystem och till och med knatten var tuffare än husan... (jag har även ägt en 650 -02 en gång i tiden)
Där SXVn hamnar efter är på tighta asfaltbanor typ gokartbana. Även om man har ett väljusterat chassie så är det svårt att hänga på och om inte annat så är den mycket mer svårkörd än en encylindrig. Offroadpartierna är inte heller till dess fördel och det är väl av dessa två anledningar vi ser färre och färre av dem.
Det är klart att det finns tuffa husor också, som tex Stefan Ljungbergs gamla SM hoj, men om det är realistiskt att ha en sån på gatan det skulle då inte jag tycka iaf.
Här haru en liten vid me min 450, toppfart med den drevningen är runt 180km/h:
[YOUTUBE-ID]tuYNsbnVAA8[/YOUTUBE-ID]