!!!! Höghastighetsprovet Hjälp!!!

Kenneth

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha fzr 1000-87
vv prov, höghastighet

Hej
vill bara säga att, du skall inte hålla 50 i höghastighetsbanan, det finns ingen i sverige som klarar det, varken polis eller vv folk, försök att få in en jämn hastighet och en bra rytm i körningen så får du kortet.

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Jag förstår att du e rädd jag e också rädd - för att få upp den på bakhjulet. - Men jag ska fan lära mig att wheela. :huvet

Men som sagt lite i taget och öva öva. Till slut släpper det ( räddslan eller däcket eller båda) :banana

Last edited:

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
Var inte rädd lille vän! Det är i stort sett omöljigt att välta eller så i 50 kmh. Då måste du göra nått rikigt knas. Du behöver ju inte svänga så himla mkt. Prova olika sätt. Börja lungt för att sedan öka när det behagas :tummenupp Prova olika "stilar" också. Knip igen knäna mot tanken, motstyrning m.m.

Good luck!!

p.s Lycka till !

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
Kenneth skrev:
Hej
vill bara säga att, du skall inte hålla 50 i höghastighetsbanan, det finns ingen i sverige som klarar det, varken polis eller vv folk, försök att få in en jämn hastighet och en bra rytm i körningen så får du kortet.

Errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ?????????????????????

Hoppsan

Spansk mästare i ribbstol
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
954
Kenneth skrev:
Hej

Öhh... :va

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kenneth skrev:
Hej

Vilket sammanträffande att jag klarar 70 där då, rossi släng dig i väggen!

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Shit, ju mer jag läser i den här tråden ju mer osäker och nervös blir jag. Har dock fått lite svar på det jag är mest osäker på och jag hoppas verkligen jag har möjlighet att öva på den första höghastighetsbanan på måndag. Annars skulle det inte förvåna mig om jag kuggar på den på onsdag :( Jag kan helt klart visualisera hur jag skall köra banan men jag måste nog göra det några gånger också.

Dessutom har pengabristen gjort att jag inte kört alls den gångna veckan så jag hoppas det går super på måndag så lite av nervositeten släpper. :ätapiller

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Sad Glad skrev:
Shit, ju mer jag läser i den här tråden ju mer osäker och nervös blir jag. Har dock fått lite svar på det jag är mest osäker på och jag hoppas verkligen jag har möjlighet att öva på den första höghastighetsbanan på måndag. Annars skulle det inte förvåna mig om jag kuggar på den på onsdag :( Jag kan helt klart visualisera hur jag skall köra banan men jag måste nog göra det några gånger också.

Dessutom har pengabristen gjort att jag inte kört alls den gångna veckan så jag hoppas det går super på måndag så lite av nervositeten släpper. :ätapiller

Hör av dig om du vill att jag ska komma förbi och försöka ge dig riktlinjer när du kör manöverbanan :)

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Det här kan låta elakt men jag hoppas faktiskt att du kuggar :va . Övningarna som du måste klara på körprovet är inkörsporten till att ha förutsättningar att åka runt på egen hand. Klarar du inte det där så behöver du öva bort din rädsla under uppsikt av en lärare som kan ge dig tips och råd. Att vara ute i trafiken på en mc är betydligt farligare än dom flesta tror och du ska inte leka med ditt eget eller andras liv när du inte behärskar körtekniken och känner dig osäker, det kommer bara sluta illa. Öva på bara :tummenupp

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Anton_Ljunghusen skrev:
Hör av dig om du vill att jag ska komma förbi och försöka ge dig riktlinjer när du kör manöverbanan :)

Tack men jag kör på trafikskola :) Skall snacka lite med läraren på måndag så jag får testa gränserna lite ;)

Jag tror jag kört lite för lugnt efter undanmanövern men jag klarar de andra banorna utan problem så jag fixar nog den här också. Vill bara veta det säkert innan jag kör upp så jag slipper nervositeten. Det är mycket det gäller ;)

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Kenneth skrev:
Hej

Va? :va
På min första lektion härom dagen körde jag lätt och lugnt 60 km/h...

Kenneth

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha fzr 1000-87
skoteridioten skrev:
Va? :va
På min första lektion härom dagen körde jag lätt och lugnt 60 km/h...
Det där att någon klarar höghastighetsprovet i 50-60 km/h det finns inte, av 119 st på avrostningen i ljungbyhed skulle ingen klara av att få kortet,max 40 km/h så kan man hålla en bra rytm, det är bara att fråga körlärarna, eftersom vägverkets folk inte klarar det, inte heller körlärare och andra.

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Kenneth skrev:
Det där att någon klarar höghastighetsprovet i 50-60 km/h det finns inte, av 119 st på avrostningen i ljungbyhed skulle ingen klara av att få kortet,max 40 km/h så kan man hålla en bra rytm, det är bara att fråga körlärarna, eftersom vägverkets folk inte klarar det, inte heller körlärare och andra.

Hmm.. Du skojjar?
Jag ska imorgon sätta upp banan å testa... Så svårt är det väl ändå inte?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag ska åxå ta körkort o håller på o övar precis som du. Kör upp på onsdag. Så här är det: Som flera redan sagt varmkör däcken tex. bromsa en 2-3 ggr från 70/90 kmh. Sen är det som så att en motorcykel är byggd o gjord för att kunna "läggas ned" en hel del (jag lovar 50 km/h på högfartsprovet, det är HELT lugnt). Om du fortfarande tvekar så låter du din handledare köra banan i rätt hastighet o så kollar du hur det ser ut= inte så farligt alls!

Kör så det ryker!

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
r6:a -00
uppkörning.. ja de e mycket o va nervös för där... själv fick man självklart ösregn på uppkörningen... det är ingen höjdare på bromsproven... framhjulssläpp på 70 bromsningen... lyckades lyckligtvis inte vurpa... gör om gör rätt sa dem o de gjorde jag... men man trodde ju man va ganska stekt...

natron

även gammalt järn går att smida...
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
Kawasaki GPz 750
Kenneth skrev:

Jag är inte körlärare, heller inte särskilt bra mc-åkare... Lite för harig och har inte kört på många år, förren i år då...
Jag klarade banan utmärkt i 55-60, det är faktiskt inte ens svårt när man väl fått lite snits på det. Handlar mer om att planera körandet än att låtsas vara Rossi..

R73

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Ninja zx-10R
Våga

Tja..... :) Jag små vurpa en gång i körskolan just på detta men klarade sen uppkörningen på första! så kör hårt.. lycka till

PortaHO

Ju yoku go o seisu
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
kawa 250 -07
*huuu*

Jag tyckte säkert den var lätt för jag cyklat så mycket slalom när jag var liten :hihi

Kan tänka mig att det är svårare att köra den banan på en sporthoj än på en typisk körskolehoj...

lycka till förresten!

Du kan ju cykla överallt dit du ska veckan innan uppkörningen, så kan du ju åka å svänga som en tok med cykeln... det är bara att köra tills hjulen börjar ge vika... :tomten
(alla sätt är bra utom de dåliga!!)

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept