Högsommar - Underställ eller inte?

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Det är visst viktigt som fan med tvätt av ett underställ har jag fått förklarat för mig sedan knattehockey tiden... Man ska absolut INTE använda sköljmedel för då mular man underställets "andnings" förmåga :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kör utan underställ, har t-shirt och kalsonger, funkar kalas att få av stället... men så är det helställ med massa stretchmaterial också.
Provade underställ en varm dag men det blev för varmt.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Problemet med underställ av syntet är att det kan smälta fast i huden vid en vurpa. Kolla materialet!

http://www.sidenselma.se/p-25-herrlngkalsong.aspx

homoeroti... sidenkallingar ftw!
31.jpg

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag kör alltid med t-shirt och vanliga kalsonger under skinnet. Kör utan skinnställ om det är riktigt varmt, eventuellt så låter jag hojen stå i garaget.

Öhh, det är förhoppningsvis inget problem för dom 99% manliga besökarna på SH, men kan du ändå förklara vad du menar :va

Skinnet klibbar fast på skinkorna som vid användande av "heltäckande" trosor/kalsonger är täckta med tyg. Eller:va:)

Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jag kör med tischa och boxers sen jag hörde någon säga att det blir varm om man vurpar och syntet smälter på kroppen. Sen dess har jag lagt mina syntet underställ på hyllan.

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
BANDIT 1250 -09
Utan, Linne och långa strumpor som går över knäna för att inte stället ska klibba fast.
Någon som testat brynja? :)

Raderad medlem 61114

Guest
Ja men va fan är det som gäller nu då? Jag vill ha underställ för att inte svetta ner stället och för att jag ska kunna få av mig det. Mitt craft thermoställ e liiite varmt :rodnar

Tips på vart man köper också?

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Ja men va fan är det som gäller nu då? Jag vill ha underställ för att inte svetta ner stället och för att jag ska kunna få av mig det. Mitt craft thermoställ e liiite varmt :rodnar

Tips på vart man köper också?

Kolla på rev'its underställ.
Jag köpte från England.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kör idag med vanliga kallingar och mycket tajt lång- eller kortärmad tröja i fukttransporterande tyg. Märke 5.11, Under Armour eller NIKE. Min favorit är helt klart 5.11an, finns bland annat på www.terrang.se
http://www.terrang.se/ProductInfo?i...p=KLÄDER&itemcategory=NÄRM+KROPP&program=´511

Har klotat i drygt 70Km/h med syntetunderställ samt kalsonger i samma material. Gled en bra bit på asfalten och reste mig därefter utan fastsmält underställ/kalsong. Kanske klarade mig tack vare den rimliga hastigheten?

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Inget slår siden svalt på sommaren värmer på vintern.
Stället glider av och på hur lätt som helst.
http://www.sidenselma.se/underwear/sidenl%C3%A5ngkalsong-herr

Bästa jag gjort hittills vad gäller motorcykelklädsel var att skaffa sidenunderställ att ha under skinnstället!
Som i citatet ovan, lätt av och på och märkligt varmt eller svalt allteftersom man behöver!
Och...till skillnad från syntetkläder så kan det inte "smälta fast" på kroppen...
Rekommenderas!

Raderad medlem 61114

Guest
Bästa jag gjort hittills vad gäller motorcykelklädsel var att skaffa sidenunderställ att ha under skinnstället!
Som i citatet ovan, lätt av och på och märkligt varmt eller svalt allteftersom man behöver!
Och...till skillnad från syntetkläder så kan det inte "smälta fast" på kroppen...
Rekommenderas!

Är det du länkade till tvådelat? Man vill ju snabbt kunna dra av sig bara överdelen mellan passen itan att strippa alltför mycket.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA