Högsta hastigheten uppnådd?

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
SENSEI skrev:
Topphastighet på en kina.. tja.. Med rätt drevning.. ca75 skulle jag kunna tänka mig.. Men en ångvält axar ifrån den en dålig dag...

Under 3000 kr får du en kul leksak för inomhusbana.
Sen är det till att fixa hårdare kopplingsfjädrar, samt en bättre pipa så kommer du få sån fart i kinan att de bli riktigt skoj...
Visst som meli nämt "någon gång" så går det inte att jämföra med en riktig minimoto. Men kör man som några av oss gör och vill prova på så är det helt ok till "inga pengar"... Sen är det ju kul att ta fram dremeln och fila och putsa för att få upp lite mer fart i den sura 2taktarn...


CarMan skrev:
hojarna för 3000:- är tyver inte så mycke att ha, dom går inte att svänga så bra med & dom går mycket sakta. Om du sjänger ut 2000:- på trim så går den fortfarande bra mycke saktare än vad 5000:- hojarna gör.


dock tycker jag att 5000:- hojarna är prisvärda, men jag skule ändå överväga att höpa en beggnad riktig för 15 000:-


CarMan skrev:
nä du har inte läst !!!

jag skrev (ska skriva med stora bokstäver om ni har svårt att läsa dom små)

JAG TYCKER INTE ATT KINA HOJARNA FÖR 3000:- ÄR PRISVÄRDA.
JAG TYCKER ATT KINA HOJARNA FÖR 5000:- ÄR PRISVÄRDA.


En luftkyld kina kostar ny ca 2500 jmf med Vätskekyld 5500 CarMan hur står det till med matten???


Som sagt CarMan.. Läs och förstå vad du läser....

PS Gör som svampe.. Lovar detta är mitt sista ord om saken.
 
Last edited:

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
GRC RSR
upenbarligen så vill ni inte läsa helatråden, eller så vil ni misförstå alt jag skriver.

Jag skrev mycke riktigt:
CarMan skrev:
hojarna för 3000:- är tyver inte så mycke att ha, dom går inte att svänga så bra med & dom går mycket sakta. Om du sjänger ut 2000:- på trim så går den fortfarande bra mycke saktare än vad 5000:- hojarna gör.

gemensamt för alla kina hojar är att skruvar & sånt är i aldeles för mjukt martial, så dom blir snabt gängpaja & du får byta dom vart efter, des samma gäller med mycke annan på hojarna, man får lägga ut några tusen på modifieringar hela tuden för att få dom att hålla.

dock tycker jag att 5000:- hojarna är prisvärda, men jag skule ändå överväga att höpa en beggnad riktig för 15 000:-



då detta inlägg misförstods, för att jag var lite otydlig, så skrev jag völjande:
CarMan skrev:
Att det altid ska vara så svårt att läsa.

jag skriver att det är samma skit skruvar i alla kina hojar, då menar jag dels dom för 2500:- & dom för 5500:-

jag skriver också att jag tycker att 5000:- maskinerna är prisvärda !
det betyder att jag tycker man kan köpa en sån om man inte vill lägga ut för stora pengar, sen så la jag till som en liten förklaring att 5000:- hojarna inte är i samma klass som en 15 000:- hoj, mest för att förklara, då mång tror det & blir besvikna (det är ju bättre att ta reda på vad man köper än att köpa grisen i säcken)

därimot tycker jag inte man ska lägga ur en enda krona på trim till en 3 000:- hoj, då det är billigare att köpa en 5 000:- hoj.

nån mer som inte kan läsa så kan jag försöka förklara ännu tydligara.


Läser man hela tråden istället för att klippa ihopp visa inlägg så är det lätt att förstå vad jag menar, men för er som inte orkar läsa hela tråden så skrev jag yttligare ett inlägg:

CarMan skrev:
nä du har inte läst !!!

jag skrev (ska skriva med stora bokstäver om ni har svårt att läsa dom små)

JAG TYCKER INTE ATT KINA HOJARNA FÖR 3000:- ÄR PRISVÄRDA.
JAG TYCKER ATT KINA HOJARNA FÖR 5000:- ÄR PRISVÄRDA.


Sist så måste jag komentera det där med hyr hojarna, dom är nerstälda regält & har en ganska klen motor, så det är en dålig referens, du kör lätt ifrån en hyrhoj med en kina hoj för 5000:-
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
CarMan skrev:
Sist så måste jag komentera det där med hyr hojarna, dom är nerstälda regält & har en ganska klen motor, så det är en dålig referens, du kör lätt ifrån en hyrhoj med en kina hoj för 5000:-

Ändrar mig ang att inte svara.

Körde du de i Hamringe nångång? tror inte det!
De gick på bakhjulet om du inte lutade dig framåt. Personalen hävdade 6.5 hk.
En polare köpte en ex hyrhoj av dem, den går riktigt bra.

Kom nu inte och bjäbba om att man ska ha 10-15 hk för att "leka" inomhus.

Edit: NU skiter jag verkligen i det här, CarMan, citera inte mig igen.
 
Last edited:

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
GRC RSR
svampe skrev:
Ändrar mig ang att inte svara.

Körde du de i Hamringe nångång? tror inte det!
De gick på bakhjulet om du inte lutade dig framåt. Personalen hävdade 6.5 hk.
En polare köpte en ex hyrhoj av dem, den går riktigt bra.

Kom nu inte och bjäbba om att man ska ha 10-15 hk för att "leka" inomhus.

Edit: NU skiter jag verkligen i det här, CarMan, citera inte mig igen.


Nej jag har inte kört dom hojar du pratar om, men känner inte till en enda hyr firma som kör med fult påstäld koppling, det blir för dyrt i drift.

6,5 hk brukar vara dom man kör med inomhus & det räcker gott i polinimotorn, då den är ned stryp via avgassystemet till 6,5

men som vanligt så är inge HK så viktigt, det är hela efekt kurvan & framföralt vilket vrid motorn har.
även om du häner över en polini 6,5 hk motor in din 14E så hävdar ialla fal jag att man får en betydligt bättre hoj om man köper nån av 5000:- kineserna, som har en bättre konstruktion.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
CarMan skrev:
Nej jag har inte kört dom hojar du pratar om, men känner inte till en enda hyr firma som kör med fult påstäld koppling, det blir för dyrt i drift.

6,5 hk brukar vara dom man kör med inomhus & det räcker gott i polinimotorn, då den är ned stryp via avgassystemet till 6,5

men som vanligt så är inge HK så viktigt, det är hela efekt kurvan & framföralt vilket vrid motorn har.
även om du häner över en polini 6,5 hk motor in din 14E så hävdar ialla fal jag att man får en betydligt bättre hoj om man köper nån av 5000:- kineserna, som har en bättre konstruktion.

Det är ingen som sagt att du INTE får en bättre hoj för 5500kr CarMan. Det vi hävdar är att det går att få tillräckligt bra fart i en luftkina för under 3000 kr.. INKLUSIVE TRIM. och lite meckande Det är fortfarande nästan 3000 kr billigare än en Vätskekyld. Och du får då så pass bra fart i den. Acc och toppfart så att du kommer kunna ha förbannat kul på en inomhusbana. DVS DET ÄR PRISVÄRT.
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Gängsläpp och trim

Jag har en 14E och har fått bygga om motorfäste, det sprack, ljuddämparens slutburk skakade loss, bakdrevet skakade loss bultarna... men annars så har den gått bra...

Man får vad man betalar för, billigt eller bra!
Men det duger för att ha kul på en tight bana.

Har bytt till membranförgasare, 7drev fram och glasfiberreeds. Då har jag haft upp den i 53km/h. Uppmätt med cykeldator som jag monterat.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top