Högsta hastigheten uppnådd?

Wankah

Sponsor
Gick med
15 Oct 2005
Ort
Linköping
Hoj
RD 500
CarMan din jävla pajas......hur orkar du att sitta och träta på alla forum som nån jävla besserwisser.....???? Hur kan du kalla en italiensk minihoj med skottkärrehjul för en "riktig" hoj jämfört med en kines....? Båda två är byggda för barn för helvete......stora som små..... :tomten
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Wankah skrev:
CarMan din jävla pajas......hur orkar du att sitta och träta på alla forum som nån jävla besserwisser.....???? Hur kan du kalla en italiensk minihoj med skottkärrehjul för en "riktig" hoj jämfört med en kines....? Båda två är byggda för barn för helvete......stora som små..... :tomten
Muhaaa.. Fy fan vilket skönt inlägg :yoparty
 

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
GRC RSR
Andreas_ace skrev:
Som jag skrev, trots min billiga bike så har jag inte en enda skruv som blivit gängpaj. Och jag skruvar ner den ca 1 gång / vecka för rengörning. Har haft den nu i över 6 månader, så det har blivit en hel del skruvande och inget gängpaj


har lagt ut ca 1500kr på trim och den går riktigt bra för att vara en 14e.

Själv tycker jag att det väl är värt pengarna, men vill man ha en ordentlig maskin så får man kosta på. Men att lägga ut 5 ggr mer pengar ger inte 5ggr bättre maskin., iaf inte enl mig.

Ibland händer det även att man klotar på banan :) så jag är glad att det är en 2000kr maskin och inte en 15k. SKulle det bli en skråma på den så skulle jag bli tokig, och dessutom dyrt att byta till "orginal" kåpa.

Tydligen kan du inte läsa & du kan ju inte räkna heller!

du har köpt en hoj för 3000:-
du her köpt trim för 1500:-
setta blir 4500:-

för bara en 500:- till så hade du fårtt en kina hoj som inte slåt forpinnarna i backen & den acelererar 3 gånger så fort som din trots att din är trimmad + att toppfarten är högre än på din.

inse att dom hojarna för 5000:- är prisvädra, jämförd med dess dyra hojar för 3000:-

billigt & lite pengar är inte samma sak!

Wankah skrev:
CarMan din jävla pajas......hur orkar du att sitta och träta på alla forum som nån jävla besserwisser.....???? Hur kan du kalla en italiensk minihoj med skottkärrehjul för en "riktig" hoj jämfört med en kines....? Båda två är byggda för barn för helvete......stora som små..... :tomten


Dom italienska är bygda för vuxna!
om någon okunig vill ha hjälp o frågar på ett forum så är det ju synd att luras, bara för att ni själva inte har testat dom olika varienterna som finns.
vet man inte vad man pratar om kanske man ka vara tyst

SENSEI skrev:
Få se. Hojen: 2600 Trimpipa 700, Hårdare kopplingfjädrar 60summa: 3360 Dvs 1640 kr mindre än 5000kr. Cylle och kolv kan man själv förbättra med en dremel. CarMan Jag kan säga att jag är ruskigt glad för att jag inte köpt en vätkekyld kines. Då jag sett vilka problem de har med kylningen i en inomhushall... DVS du måste hosta upp ännu mer pengar för att få den riktigt fungerande med.
Visst den går fortare men det går med små medel få tillräcklig fart i luftkinan för att det ska bli riktigt skoj att köra INOMHUS.

Ja dom flästa kna hojar kräver en hel del ombyggnad om man ska kunna åka på dom, dett är inte skilnad om den är luft kyld eller ej (skilnaden är att del luftkylda inte kan koka)

dom italienska är ju byggda för att köras hårt på bana, kanske är därför dom kostar mer....
jag som nöjesåkare skulle inte gå o köpa mig en ny italienare, då jag tycker det är för mycke pengar. Men dom begagnade ligger ju rätt i pris & dom sjunker inte mycke efter första penga rasett.
 

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Solna
Hoj
Yamaha r6 -99
CarMan skrev:
Tydligen kan du inte läsa & du kan ju inte räkna heller!

du har köpt en hoj för 3000:-
du her köpt trim för 1500:-
setta blir 4500:-

för bara en 500:- till så hade du fårtt en kina hoj som inte slåt forpinnarna i backen & den acelererar 3 gånger så fort som din trots att din är trimmad + att toppfarten är högre än på din.

inse att dom hojarna för 5000:- är prisvädra, jämförd med dess dyra hojar för 3000:-

billigt & lite pengar är inte samma sak!
Och mina fotpinnar går inte ner i backen
jag utgick min beräkning på nuvarande pris för den maskin jag anv nu.
När jag köpte min, så var priset 3900kr och den är nere nu på 1995kr.
Skulle jag ha köpt dem modeller som kostar 5000kr idag så hade den kostat 8900kr (!) i det läget!

och visst 5000kr modeller e snabbare, men det är tack vare att den e vätskekyld och har möjlighet till högre rpm.
Dem toppar ca 15k och min 9k ( ju mer rpm desta högre hastighet)
Så för att vara en 9k rpm maskin så fungerar min jäkligt bra.

Så att säga att din maksin är bättre är på ngt sett lite missvisande.
den är bättre pga högre effekt, inget annat.
Detta e ett dåligt exempel, men det är som att jämföra en Porche med en ferrari.
betala mer= kraftigare maskin, men det priset. Nej tack.
 
Last edited:

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
:corn
Snacka om att stånga sig blodig :huvet .

Kortfattat:
Lufkyld kinamoto med lite väss, skitkul på inomhusbanan.
V/kyld kinamoto, kanske nästa säsong (vinter), om jag hittar någon som verkar ha få problem.
Maffiamoto, ja, om det går att hitta för 5-7k utan att det är ett vrak.

Det är bara att inse, de flesta som åker kinamoto är HOJÅKARE som vill ha lite vinternöje.
Vi lägger större delen av nöjespengarna på den riktiga.
 

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
GRC RSR
svampe skrev:
:corn
Snacka om att stånga sig blodig :huvet .

Kortfattat:
Lufkyld kinamoto med lite väss, skitkul på inomhusbanan.
V/kyld kinamoto, kanske nästa säsong (vinter), om jag hittar någon som verkar ha få problem.
Maffiamoto, ja, om det går att hitta för 5-7k utan att det är ett vrak.

Det är bara att inse, de flesta som åker kinamoto är HOJÅKARE som vill ha lite vinternöje.
Vi lägger större delen av nöjespengarna på den riktiga.


nu har ni gisat fel igen på flera punketr tyver.
den vatten kylda maskinen är inte snabbare för att den är vattenkyld, utan för att den har en helt annan motor.

även om du åker innomhus så vill du ha myce HP men du drevar ju helt olika för inom & utomhus bruk

kör man innomhus så är det ofta mycket tvära svängar & här gör sig en 5000:- hoj bättre.
bäst går förståss en italiens hoj, då dom förstört lite av vridet på den kopiarade motorn i ett försök att få bra ettektsiffror på pappret.

en italiens luftkyld hoj går lika bra som en italiens vatten kyld, så det är inte själva kylningn man ska häckta uppsig på

en luftkyld kina hoj har en kopia på en standardmotor av nått slag(en som kan sitta i röjsågar eller liknande)
dom vattenkyld kina hojarna har en kopia på motorn i dom italiensk minimoto hojarna

jag kan tillägga att jag inte har en 5000:- minimoto, det verkar som om ni trode det.


det är inte värt att köpa en månad gammal mjölk bara för att det var lågt pris på den, det är det jag försöker säga.
har man inte råd med en italiens hoj så är en kina hoj för 5000:- en bra alternativ, men om man inte har råd med en sån heller så är det bättre att spara pengarna till nått annat.

har man en unge på 7 år hemma så är en 3000:- hoj en aldeles utmärkt nybörjar maskin.

svampe skrev:
:corn
Snacka om att stånga sig blodig :huvet .

Kortfattat:
Lufkyld kinamoto med lite väss, skitkul på inomhusbanan.


Med lite väss, det är ju det som gör det hela till en ohålbar ekvation, om du koster på den lite väss så är du snabt uppe i samma pengar, men långt ifrån samma prestandard!
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
CarMan skrev:
nu har ni gisat fel igen på flera punketr tyver.
den vatten kylda maskinen är inte snabbare för att den är vattenkyld, utan för att den har en helt annan motor.
en luftkyld kina hoj har en kopia på en standardmotor av nått slag(en som kan sitta i röjsågar eller liknande)
dom vattenkyld kina hojarna har en kopia på motorn i dom italiensk minimoto hojarna
Har jag nämnt någonstans att jag tror att det är samma konstruktion av motorerna? Nej! Tom en blind kan SE skillnaderna.
CarMan skrev:
jag kan tillägga att jag inte har en 5000:- minimoto, det verkar som om ni trode det.
Det syns i din profil att du har en GRC RSR. Den är byggd i Italien. OK?

CarMan skrev:
men om man inte har råd med en sån heller så är det bättre att spara pengarna till nått annat.
Typ en riktig fullvuxen motorcykel då, eller? Vad menar du?
Du fattar visst inte, de jag känner som har de billigaste kör motorcykel på somrarna så vi ville ha nåt billigt att leka med på vintern.
Tror du att vi är så dumma att vi inte förstår att kvaliten är låg?

Nu skiter jag i den här diskussionen, du ser det här från ditt perspektiv, jag från mitt.
Du är en minimotoåkare, jag är hojåkare, där har du skillnaden.

Tack och hej.
 

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
GRC RSR
svampe skrev:
Typ en riktig fullvuxen motorcykel då, eller? Vad menar du?
Du fattar visst inte, de jag känner som har de billigaste kör motorcykel på somrarna så vi ville ha nåt billigt att leka med på vintern.
Tror du att vi är så dumma att vi inte förstår att kvaliten är låg?


lysna nu.

1. man kann spara pengarna till vad man vill, en dvd eller motorcyckel, det kvittar....

2. jag har inte blandat in kvaliten i denna debatt, då kvaliten är lika låg på 5000:- hojarna som på 3000.- hojarna
Det jag säger är att 3000:- hoj är dyr lite pengar men dyr)
en 5000:- hoj är prisväde, (något mer pengar men prisvärd)

om man gör som 99,9 % av alla som har 14e så moddar man o trimmar den & vips har man betalat med för 300:- hojen än för 5000:- hojen & man når ändå inte ens i närheten på ett enda plan av vad 5000:- hojen kan prestera.


om du får tillfälle o testa lite olika hojar så kör det, då kommer du förstå!

PS. har ingen hoj just nu...
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
CarMan skrev:
en italiens luftkyld hoj går lika bra som en italiens vatten kyld, så det är inte själva kylningn man ska häckta uppsig på
Vätskekylning gör det möjligt att höja trimningsgraden av motorn.. Så du har visst skillnad mellan vätske Vs luftkylda. Varför skulle man annars ens tillverka Vätskekylda som väger mer?

CarMan skrev:
jag kan tillägga att jag inte har en 5000:- minimoto, det verkar som om ni trode det.
Har vi aldrig trott. Tycker du varit ganska tydlig att du kör italinskt... Dvs borde vara samma kvalitet som ducati?



CarMan skrev:
har man inte råd med en italiens hoj så är en kina hoj för 5000:- en bra alternativ, men om man inte har råd med en sån heller så är det bättre att spara pengarna till nått annat

har man en unge på 7 år hemma så är en 3000:- hoj en aldeles utmärkt nybörjar maskin..

Köper du en kina hoj för 3000 så ÄR du lurad.. Då de kostar ca 2500. Dvs med trim så är de fortfarande ganska mycket billigare än en vattenkyld. Den vattenkylda måste du dessutom fixa slangar mm på för att den ska funka. Vattenkyld kostar 5490kr. Sen plus slangar och lite fix.. dvs ca 6000

Luftkyld. som kommer ge +3 bänkade hästar på slangen 3300 kr ink trim.
Dvs 2700 kr mindre än en vätskekyld....
Och jag har inga problem med fotpinnar som skrapar i. De är ju ställbara... Tar de i så sitter de fel...

Och som svampe säger.. Vi är hojåker som vill ha lite kul under vintern när den japanska hojen står i garaget. Minimoto är en LEKSAK.
Börjar ens tvivla på att du provkört en trimmad kines. Visst Jag kan inte jmf med en grc eller vätskekyld kines i prestanda. Det roliga är att folk som kör riktiga minimotos kommer fram och undrar vad vi kör För de går bra. De blir förvånade när vi visar att det är en lufkyld kines. Och att de går så bra som de gör. Visst De riktiga har bättre bromsar och värre klipp. De accar ifrån ut på rakorna Men de kör inte fortare i kurvorna...

Så Med lite väss så är jag inte alls uppe i samma pengar... inte i prestanda heller.. Men du, vi som inte kör/kört italienska miniponnys (dvs inte vant oss vid att ha en bekvämare sittställning... och en massa pulver) har ändå förbannat kul när vi ligger och rejsar. Så summa av allt detta är att En luftkyld trimmad kines ger tillräckligt mycket glädje/prestanda för pengarna för att det ska vara värt det.

Om vi skulle börja jmf som du gör så skulle vi då jmf din "riktiga" räser mot våra riktiga hojar och hävda -"Varför lägga 15-40000" på en minimot när du för samma pengar kan köpa en fullstor hoj...


Ps. Kom och tänka på en sak... En av killarna som kör med oss i gokarthallen varje söndag har tidigare haft en "riktig mini". Han kör idag en vätsekyld... Det roliga är att hans erfarenhet är att i princip samma saker pajjar på de italienska som på de kinesika.. Dvs samma kvalitet.. Fast resrvdelarna är mycket dyrare när de kommer från italien... :hihi
 
Last edited:

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
GRC RSR
Polini motorn är samma för de vätskekylda som luftkylda, bara cylinder o tipp man byter. den luftkylda kan får problem på banor med långa rakor om man kör långa stunder. båda motorerna tål att ligga på maxvarver åtskildiga sekunder (tänkte skirva en minut, men har inte kört så långt på maxvarv) i väntan på att raksträckan ska ta slut.

än en gång så vil jag säga att jag inte pratar om kvaliten!
Men efter som du tog upp det så kan jag ju dementera det du skrev.

italienska hojarna går också sönder, det stämmer. men dom har bättre grejor, så dom håller bättre & längre.

kina hojarna har dåliga drev, kedjor, skruvar, bromshandtag m.m.
nästan allt är i en bra högre klass på en italiensk hoj, men jag tycker inte att det motsvarar priset på 30 000:- som en ny hoj kostar, dock är en 15 000:- begagnad hoj ett bra val.

om du är motorkunnig så vet du att hästkrafetr på att papper inte är värt ett skit.
en italiens hoj på 8 hk ör lätt ifrån en kina hoj på 11 hk.. Man måste tita åp hela effekt kurvan!
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
CarMAn Läs igen, Begrunda vad som finns skrivet tidigare....
15000 för att köra inomhus under vintern,,, Tja alla har vi olika värderingar...
Tycker personlingen att det är vansinne....

HAr aldrig trott annat om kvaliten. Jag nämde bara vad en som kört riktig italienk mini sagt och hur HAN upplever det.

Du själv har inte haft någon kina mistänker jag.. Så jag tror inte du har någon koll alls på hur kul de kan vara att köra en trimmad sådan...

Vare sig det är luftkylt/vattenkylt.. italienskt/ tjecksikt/ kina Så är det frågan om LEKSAKER. Tror du något annat så är DU lurad.
Over and out
 
Last edited:

Wankah

Sponsor
Gick med
15 Oct 2005
Ort
Linköping
Hoj
RD 500
Carman har ett mission.......... :arsele

Att tråka ut folk med sina meningslösa inlägg om vilket som är bäst, kina vs italien.... :hihi

Försök förstå en sak carman....många, nästan alla, köper en kinamoto och VET vad det är dom köper...en billig hoj med taskig kvalité och usel prestanda som man kan ha skitkul på, är det det du retar dig på ? Att alla har mycke roligare än vad du har ? Om man väljer vattenkyld eller luftkyld och hur mycket pengar man lägger på trim, det har väl för faan inte du med att göra eller...???

Om det är så att du försöker övertala alla att köpa italienskt varför kör du inte själv ?

Är du allvarligt intresserad av minimoto så finns det en tråd på svenska minimotoforumet som på allvar diskuterar kinamotons intåg på gokartbanorna i Sverige,enligt mig ett måste för att få upp ett intresse för minimoto och en rekrytering inom road-racing i Sverige.

Jag anser att minimoto, oavsett ursprungsland, kopia eller ej, är ett perfekt verktyg för ungar att testa, lära och köra in sig på.
Om sen ett helt gäng med "vuxna män" kan ha lika roligt som barnen är det ju bara en bonus.

Titta på vad gokart har gjort för rally och racingsporten, jag är övertygad om att minimoto kan göra detsamma för road-racingen.

Jag har läst många av carman och Melis inlägg på svenska minimotoforumet men inget konstruktivt har det kommit ur det, bara jävla jantelagsgnäll.

För övrigt.....Vaket inlägg av Sensei + jag förstår dig Svampe :huvet
 

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
GRC RSR
Wankah skrev:
Carman har ett mission.......... :arsele

Att tråka ut folk med sina meningslösa inlägg om vilket som är bäst, kina vs italien.... :hihi

Försök förstå en sak carman....många, nästan alla, köper en kinamoto och VET vad det är dom köper...en billig hoj med taskig kvalité och usel prestanda som man kan ha skitkul på, är det det du retar dig på ? Att alla har mycke roligare än vad du har ? Om man väljer vattenkyld eller luftkyld och hur mycket pengar man lägger på trim, det har väl för faan inte du med att göra eller...???

Om det är så att du försöker övertala alla att köpa italienskt varför kör du inte själv ?

Är du allvarligt intresserad av minimoto så finns det en tråd på svenska minimotoforumet som på allvar diskuterar kinamotons intåg på gokartbanorna i Sverige,enligt mig ett måste för att få upp ett intresse för minimoto och en rekrytering inom road-racing i Sverige.

Jag anser att minimoto, oavsett ursprungsland, kopia eller ej, är ett perfekt verktyg för ungar att testa, lära och köra in sig på.
Om sen ett helt gäng med "vuxna män" kan ha lika roligt som barnen är det ju bara en bonus.

Titta på vad gokart har gjort för rally och racingsporten, jag är övertygad om att minimoto kan göra detsamma för road-racingen.

Jag har läst många av carman och Melis inlägg på svenska minimotoforumet men inget konstruktivt har det kommit ur det, bara jävla jantelagsgnäll.

För övrigt.....Vaket inlägg av Sensei + jag förstår dig Svampe :huvet

Är det ingen som är läskunnig på detta forum?

nu tar ni o läser första inlägget som Oehlins skrev i denna tråd, sen läser ni mina inlägg & dom andra med om ni orkar.
sen kan ni stå i skamvrån o skämas !!!

Ni har väldigt livlig fantasi, ni läser vad vi tror att jag skriver, mycke bättre att faktiskt läsa vad det står!


tror ni att Oehlins blir hjälpt av era barnsliga på hopp mot mig?
Skärpning grabbar

SENSEI skrev:
CarMAn Läs igen, Begrunda vad som finns skrivet tidigare....
15000 för att köra inomhus under vintern,,, Tja alla har vi olika värderingar...
Tycker personlingen att det är vansinne....

HAr aldrig trott annat om kvaliten. Jag nämde bara vad en som kört riktig italienk mini sagt och hur HAN upplever det.

Du själv har inte haft någon kina mistänker jag.. Så jag tror inte du har någon koll alls på hur kul de kan vara att köra en trimmad sådan...

Vare sig det är luftkylt/vattenkylt.. italienskt/ tjecksikt/ kina Så är det frågan om LEKSAKER. Tror du något annat så är DU lurad.
Over and out

exakt var står det att jag tycker att man ska lägga 15 000:- för att åka några varv på vintern.
När ni inte har egna motargumant så behöver ni ju inte hitta på o skarva, det är ju lika moget som fotbols suportrar som slår motståndaren för att han hejar på fel lag, han läg ju knappast tycka anorlunda för det!

fram med fakta!!!
 
Last edited:

Wankah

Sponsor
Gick med
15 Oct 2005
Ort
Linköping
Hoj
RD 500
CarMan skrev:
Är det ingen som är läskunnig på detta forum?

nu tar ni o läser första inlägget som Oehlins skrev i denna tråd, sen läser ni mina inlägg & dom andra med om ni orkar.
sen kan ni stå i skamvrån o skämas !!!

Ni har väldigt livlig fantasi, ni läser vad vi tror att jag skriver, mycke bättre att faktiskt läsa vad det står!


tror ni att Oehlins blir hjälpt av era barnsliga på hopp mot mig?
Skärpning grabbar



exakt var står det att jag tycker att man ska lägga 15 000:- för att åka några varv på vintern.
När ni inte har egna motargumant så behöver ni ju inte hitta på o skarva, det är ju lika moget som fotbols suportrar som slår motståndaren för att han hejar på fel lag, han läg ju knappast tycka anorlunda för det!

fram med fakta!!!

du kanske inte skriver att man ska lägga 15 papp för att köra några varv på vintern.............. men du skriver att man ska köpa en beggad italienare istället för en kines, vilket för mig är samma sak
 

CarMan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
GRC RSR
Wankah skrev:
du kanske inte skriver att man ska lägga 15 papp för att köra några varv på vintern.............. men du skriver att man ska köpa en beggad italienare istället för en kines, vilket för mig är samma sak

nä du har inte läst !!!

jag skrev (ska skriva med stora bokstäver om ni har svårt att läsa dom små)

JAG TYCKER INTE ATT KINA HOJARNA FÖR 3000:- ÄR PRISVÄRDA.
JAG TYCKER ATT KINA HOJARNA FÖR 5000:- ÄR PRISVÄRDA.
 

Wankah

Sponsor
Gick med
15 Oct 2005
Ort
Linköping
Hoj
RD 500
jag tror att oehlins blir hjälpt i ämnet av att läsa det här...absolut....eller vad säger oehlins själv....?

CarMan skrev:
nä du har inte läst !!!

jag skrev (ska skriva med stora bokstäver om ni har svårt att läsa dom små)

JAG TYCKER INTE ATT KINA HOJARNA FÖR 3000:- ÄR PRISVÄRDA.
JAG TYCKER ATT KINA HOJARNA FÖR 5000:- ÄR PRISVÄRDA.

om inte du fattar carman kan jag oxå skriva med STORA bokstäver..... :kocko

JAG TYCKER ATT KINAHOJJARNA ÄR VÄRDA SÅ LITE SOM DOM KOSTAR :tummenupp
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
CarMan skrev:
lysna nu.

1. man kann spara pengarna till vad man vill, en dvd eller motorcyckel, det kvittar....

2. jag har inte blandat in kvaliten i denna debatt, då kvaliten är lika låg på 5000:- hojarna som på 3000.- hojarna
Det jag säger är att 3000:- hoj är dyr lite pengar men dyr)
en 5000:- hoj är prisväde, (något mer pengar men prisvärd)

om man gör som 99,9 % av alla som har 14e så moddar man o trimmar den & vips har man betalat med för 300:- hojen än för 5000:- hojen & man når ändå inte ens i närheten på ett enda plan av vad 5000:- hojen kan prestera.


om du får tillfälle o testa lite olika hojar så kör det, då kommer du förstå!

PS. har ingen hoj just nu...

Ok. Sista inlägget i den här tråden, lovar.
1. Sant, kallas prioritering.
2. Jag köper hellre en billig och börjar med, tycker jag att det är trist om ett tag så gör det inget.

Pocketbikecenter som låg i Hamringe hade luftkylda GRC hojar för uthyrning och ja, jag har kört dem. De går bra, det var det som gjorde att jag ville köpa en kinamoto.

Du tar det här med minimoto för allvarligt, det är leksaker, jag gav trådskaparen min syn på billiga kinamoto.
Läs mitt första inlägg.
Det jag reagerar på är ditt korståg mot de billiga leksakerna i de flesta av dina inlägg, vi har läst, funderat och kommit fram till att vi gör som vi vill.

Du behöver inte svara, ignorelistad.
 
Last edited:

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Solna
Hoj
Yamaha r6 -99
CarMan skrev:
Polini motorn är samma för de vätskekylda som luftkylda, bara cylinder o tipp man byter. den luftkylda kan får problem på banor med långa rakor om man kör långa stunder. båda motorerna tål att ligga på maxvarver åtskildiga sekunder (tänkte skirva en minut, men har inte kört så långt på maxvarv) i väntan på att raksträckan ska ta slut.

än en gång så vil jag säga att jag inte pratar om kvaliten!
Men efter som du tog upp det så kan jag ju dementera det du skrev.

italienska hojarna går också sönder, det stämmer. men dom har bättre grejor, så dom håller bättre & längre.

kina hojarna har dåliga drev, kedjor, skruvar, bromshandtag m.m.
nästan allt är i en bra högre klass på en italiensk hoj, men jag tycker inte att det motsvarar priset på 30 000:- som en ny hoj kostar, dock är en 15 000:- begagnad hoj ett bra val.

om du är motorkunnig så vet du att hästkrafetr på att papper inte är värt ett skit.
en italiens hoj på 8 hk ör lätt ifrån en kina hoj på 11 hk.. Man måste tita åp hela effekt kurvan!

körde min kinamoto 4 mil på maxvarv på landsväg, och det är fortfarande samma motor som jag anv idag, då körde jag 7-68drev, så det tog ca 45min. Ok, ngn gång så drog jag ner gasen lite då det blev nerförsbacke. Men att maxa verkar fungera hur bra som helst.

drev har jag inget problem med, men bytte kedja en gång. Men det var pga att jag provade byta framdrev med polygrip och gick åt skogen
, sedan ut och köra lite med det trasiga drevet :)

Hantag kan jag hålla med om är dåliga, det ahr jag fått nyta ngr st när jag vurpat kraftigt,.

HK har ngt med effekt kruvan att göra, men man ska inte stirra sig blind på det.
 
Last edited:

Wankah

Sponsor
Gick med
15 Oct 2005
Ort
Linköping
Hoj
RD 500
dock tycker jag att 5000:- hojarna är prisvärda, men jag skule ändå överväga att höpa en beggnad riktig för 15 000:-[/QUOTE]

carmans egna ord angående ....det har jag aldrig sagt :tuttar

mmmmmmmmmmmarabou
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top