Höj hastigheten med 50+ km/h överallt!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Höj hastigheten med 50+ km/h överallt!

Vi är i princip det säkraste landet i världen att köra i. Minst folk per 100,000 personer dör i trafiken i Sverige varje år.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

Skandal, politikerna pratar om våra problem vi har alla är relaterade till att vi är överbefolkade, bättre för miljön om vi inte är så många människor.

Tycker vi borde köra 120 runt dagis (som minimum, böter ju långsammare man kör och gärna av med kortet om det är under 70)

:tummenupp:tummenupp :va:va

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Vad är syftet med den här tråden? Förstår inte riktigt....

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sen när blev det farligt att bara köra 50 för fort :va

För att lösa överbefolkningsproblemet så är det ju bara att kopiera älgjaktsupplägget eller skrika som rovdjurshatarna om skyddsjakt :D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det är bra att ruska om lite ibland, kanske någon vaknar innan det är för sent.

Läste nyligen om att bilister ville ha sänkt hastighet på Farstabron för att dom tyckte det kändes osäkert där. Dom personerna kanske skulle överväga att lägga körkortet och nycklarna på hyllan för gott istället.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Parkeringsböter för alla som underskrider skyltad hastighet.
Inga kostnader för omskyltning.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09

Läste nyligen om att bilister ville ha sänkt hastighet på Farstabron för att dom tyckte det kändes osäkert där. Dom personerna kanske skulle överväga att lägga körkortet och nycklarna på hyllan för gott istället.

Fattar inte, 2,9 personer av 100,000 personer dör årligen? Tragedi javisst, men olyckor händer. Är inte intresserad av 0 visionen om det innebär max hastighet av 65 på motorväg och 12 km/h i stan. :död:död

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Fattar inte, 2,9 personer av 100,000 personer dör årligen? Tragedi javisst, men olyckor händer. Är inte intresserad av 0 visionen om det innebär max hastighet av 65 på motorväg och 12 km/h i stan. :död:död

Jag läste någonstans att man vart tvungen att köra långsammare än 37 kilometer per timme för att till 100 % eliminera risken att krocka med en älg..... Så 65 kan du nog glömma..... :lol

jetson

Guest
Det jävligaste är enligt mig inte dom konstanta fartsänkningarna, det är att man även ska förstöra vägarna totalt med avsmalningar, fartgupp, refuger... saker som gör att man måste stanna helt och vänta på att mötande ska passera och vice versa där det tidigare fanns 2 filer

Om jag fick en önskan skulle jag önska bort alla JÄVLA AVSMALNINGAR och fartgupp. Hastighetsgränserna skiter man ju fullständigt i ändå så dom spelar ingen roll.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Lär ju vara samma tomtar som sänker 10 under på 2+1 när det blir enkelfiligt...för att sedan öka igen när det blir tvåfiligt. :huvet

Sascha

Helt borta!
Gick med
19 Sep 2010
Hoj
KTM 690 Duke -09
Nu fattar jag inte.. Skyltarna säger väll redan lägsta tillåtna hastighet? Så vad är felet?

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Men ni måste ju tänka på att man måste kunna sms:a och fippla med datorn samtidigt som man kör!:yoparty
Det hinner man inte i tex Tyskland eftersom man måste vara uppmärksam i trafiken.:tummenupp

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
frimofo.JPG
Har jag missat nåt?
Alla skyltar ser ut så här innanför mitt visir...:glömdet

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Men ni måste ju tänka på att man måste kunna sms:a och fippla med datorn samtidigt som man kör!:yoparty
Det hinner man inte i tex Tyskland eftersom man måste vara uppmärksam i trafiken.:tummenupp

Ah det är sant, haha, har du förresten sett i något land (glömt vilket) måste eleverna lära sig att SMS:a och köra bil, för att minska risken för olyckor.. WTF lixom

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ah det är sant, haha, har du förresten sett i något land (glömt vilket) måste eleverna lära sig att SMS:a och köra bil, för att minska risken för olyckor.. WTF lixom

Det var en grej som de testade på de som skulle ta körkort och körde typ dolda kameran och sen fick eleverna uttala sig om det var lämpligt eller inte att sms'a och köra bil samtidigt. Ingen tyckte att det var bra. :näsblod

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Det jävligaste är enligt mig inte dom konstanta fartsänkningarna, det är att man även ska förstöra vägarna totalt med avsmalningar, fartgupp, refuger... saker som gör att man måste stanna helt och vänta på att mötande ska passera och vice versa där det tidigare fanns 2 filer

Om jag fick en önskan skulle jag önska bort alla JÄVLA AVSMALNINGAR och fartgupp. Hastighetsgränserna skiter man ju fullständigt i ändå så dom spelar ingen roll.

Här i Linköping har vi en ytterring och en cityring (leder). Vitsen med leder brukar vara att man ska välja dessa i första hand för att snabbt komma fram... cityleden var rätt sliten med gropar i asfalten för några år sedan även om den fungerade ok, men så skulle de fixa till den....Å givetvis så väljer kommunen att lägga kullerstenar(fruktansvärt ojämt dessutom), fartgupp, avsmalade filer och 30-skyltat på cityleden... Är värre än att köra valfri grusväg i norrland. :dummer

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Här i Linköping har vi en ytterring och en cityring (leder). Vitsen med leder brukar vara att man ska välja dessa i första hand för att snabbt komma fram... cityleden var rätt sliten med gropar i asfalten för några år sedan även om den fungerade ok, men så skulle de fixa till den....Å givetvis så väljer kommunen att lägga kullerstenar(fruktansvärt ojämt dessutom), fartgupp, avsmalade filer och 30-skyltat på cityleden... Är värre än att köra valfri grusväg i norrland. :dummer

Låter ju inte helt klokt?¨

Äsch tur att man kör motorcykel och inte följer alla petitesser. På landet i Värmland har jag fått intrycket att de flesta kör 40+km/h i timmenför fort ändån. 70 väg = 110, 90 = 130 etc.

Minns när man bombat Tyska autobahn i några tusen km och sen kom till Sverige, fy fan, folk ligger ju och kör i vänster fil i 5 minuter i 113 km/h när högra fältet kör i 110 km/h :brinnerup:brinnerup Långsamma omkörningar. Fan låg man under 170 i vänster körfält blinkade de med ljusen i tyskland...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras