Höja motorcykeln? (HD Sportster)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Vadå varför? För att jag vill! va bryr de dig? svara på min fråga eller låt bli! Jag är inte intresserad av att förklara mig VARFÖR jag ska göra en sak som du inte ha ett smack med att göra! Sen visste jag inte att de fanns höjningskit, men de spelar ingen roll för jag vill göra de ordentligt med riktiga dämpare, inget höjningskit.
På detta firat är vi trevliga mot varandra passar inte det herrn att alla har olika åsikter här så stanna på det forumet du kom ifrån?.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Vadå varför? För att jag vill! va bryr de dig? svara på min fråga eller låt bli! Jag är inte intresserad av att förklara mig VARFÖR jag ska göra en sak som du inte ha ett smack med att göra! Sen visste jag inte att de fanns höjningskit, men de spelar ingen roll för jag vill göra de ordentligt med riktiga dämpare, inget höjningskit.
Ibland kan det vara av intresse att veta om ändringen bara är av estetiska skäl eller om det finns någon önskad praktisk effekt. Klarar du inte att ta emot en enkel fråga utan att känna dig påhoppad och gå i försvar så kanske du ska fundera på att justera medicineringen.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det var länge sedan någon tappade bort en katt, borrade sönder en foppatoffla eller hade en sjukt stor fisk som åt falukorv.

Edit:
Vill minnas att frågeställningen var om det bara var att köpa en likadan katt så flickvännen som man var kattvakt åt inte märkte nåt.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Då är ju svaret på din fråga, ja, jag har en perfekt lösning, men varför ska jag berätta det för dig?!

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Hej,

jag vill höja motorcykeln bak (en hd sportster), men man måste kanske höja den fram också?

för att höja, räcker de med att köpa nya dämpare bak eller är det fler saker som styr höjden? Hur är det fram, om jag inte vill köpa en ny graffel, finns de någon höjningssats?
Är det Delboys nya HD-räcer som inspirerat?

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
är det denna du menar ?
den är ju inte höjd i fjädringen, det ju en annan bakskärm
man måste ju vara blind för att inte se det :jisses :jisses
Jag vet inte vad "the bastard" har gjort med den, bara hur uselt det är
Stirrade mig inte blind på bakskärmen då jag är ointressad men tänkte det var ju en sportster

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Stirrade mig inte blind på bakskärmen då jag är ointressad men tänkte det var ju en sportster
" Caféracer" :lol - clipon, bellypan, minimala skärmar (för att vara HD)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det var länge sedan någon tappade bort en katt, borrade sönder en foppatoffla eller hade en sjukt stor fisk som åt falukorv.

Edit:
Vill minnas att frågeställningen var om det bara var att köpa en likadan katt så flickvännen som man var kattvakt åt inte märkte nåt.
Här är fisktråden iallafall:

Följde tråden med spänning då det begav sig, ångrar än idag att jag inte hade möjlighet då att ta över "lille" Hugo :(

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Bak nya studsdämpare eller höjningssats som nån nämnde(om det senare finns till Harley. Dock, nån har säkert tagit fram.

Fram finns innertuber i olika längder, kostar från ca 6000 och uppåt paret beroende på märke.
Finns också tubförlängare i olika längder, kostar ca 2-2500 paret.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
ursäkta lite missförstånd, det var absolut inte dej som jag menade var blind, det var tråd startaren jag tänkte på.
om han inte kan se att det är skärmen som är utbytt

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
10cm höjning bak utan ändring fram kan ge herrejösses brant framgaffel på en sån där hoj
Den kommer inte att bli rolig att köra.

Om jag läser internet rätt så är den där på runt 115mm mark försprång.

Din 10cm bak kan lätt sänka det till under 80mm.

Jag tror inte ens moto3 hojar har så kort försprång. Och då har dom ändå nån slags vikt på framhjulet.

Så då behöver du förlänga framgafflar eller byta styrkronor för att få det körbart.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...