sandstream
Guest
Med tanke på den senaste dagarnas mediadrev mot oss som kör sporthojar vore det kul att höra vad ni andra tror om att höja åldern för att få kör klass 7 hoj till 25 år samt att man måste ha haft hojkortet i minst 5 år?
sandstream skrev:Med tanke på den senaste dagarnas mediadrev mot oss som kör sporthojar vore det kul att höra vad ni andra tror om att höja åldern för att få kör klass 7 hoj till 25 år samt att man måste ha haft hojkortet i minst 5 år?
Kirchhoff skrev:Om det hade gett resultat i form av sparade människoliv kan det vara värt det. Dessutom skulle det visat sig i form av försäkringspremier, annars är det ju skit samma för dem över 25. Det enda problemet är att alla under 25 kommer att bli skogstokiga när de hör att de inte får köra sporthoj... :kocko
KaZ skrev:Å andra sidan så blir jag lite irriterad över hur media hela tiden försöker vrida till det, det e juh så att dödsolyckerna ökat mest i de äldre regionerna... och då inte gällande sporthojar, utan blyslädar!
Du vill inte ta nåt ansvar för att du tycker att det är andras fel och att de minsan dör de också, stämmer det?KaZ skrev:Å andra sidan så blir jag lite irriterad över hur media hela tiden försöker vrida till det, det e juh så att dödsolyckerna ökat mest i de äldre regionerna... och då inte gällande sporthojar, utan blyslädar!
Problemet just nu är väl att det är för mycket singelolyckor men visst lär nummer 2 vara vanligare än nummer 1.KaZ skrev:Skulle vilja se olycksstats på detta:
Olycka mellan mc å bil, orsakad av MC, där bilist skadats
samma sak fast bilist skyldig till olyckan och där mc-förare skadats.
Undrar vilken av de 2 som är vanligast? gissar på nummer 2.
weeeiii skrev:är du helt från vettet eller???
jag ska ha en R hoj iaf.
om man kör lungt som jag gör för det mesta( vill ju inte bli av med lappen),
så tycker jag inte att man ska införa några JÄVLA åldersgräns!
Silwer skrev:Du vill inte ta nåt ansvar för att du tycker att det är andras fel och att de minsan dör de också, stämmer det?
Hur fan resonerar folk?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |