Höjden av Idioti.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jag har faktiskt varit med om en incident där mina hojstövlar räddade mig från döden.
Utan skor eller kanske med vanliga skor hade det slutat mycket illa, fick punka på framhjulet i 100 knyck i rusningstrafik, stod och åkte på sulorna för att få ner farten.
Ovanlig grej, men man är rätt glad att man inte åkte barfota den gången, roligen hade jag frontat med mötande i och dött på fläcken.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Feta flugor, lågt flygande fåglar, hagel, grenar som slår över armarna, stelfrusna leder. Det är inte bara skrubbsår som skinnställ skyddar mot. :) ;)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Silwer skrev:
jag har faktiskt varit med om en incident där mina hojstövlar räddade mig från döden.
Utan skor eller kanske med vanliga skor hade det slutat mycket illa, fick punka på framhjulet i 100 knyck i rusningstrafik, stod och åkte på sulorna för att få ner farten.
Ovanlig grej, men man är rätt glad att man inte åkte barfota den gången, roligen hade jag frontat med mötande i och dött på fläcken.

Jag med, fast 70 knyck till, på en landsväg (med möte) kurvor och skjuts. Det är inte ett dugg kul, eller hur?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Rigge skrev:
Jag med, fast 70 knyck till, på en landsväg (med möte) kurvor och skjuts. Det är inte ett dugg kul, eller hur?

Nej, jag har fått punka bak några ggr, men det är ju ingenting.
Jag körde en customhoj med högt aphängarstyre vid tillfället, gick inte att styra åbäket.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
rougie skrev:
Du ska ju inte tro att det påverkar din premie med skadestånd för kosmetiska problem och sveda och verk, sånt får man bara om det är motpartens fel.

Annars tycker jag att folk ska skita i vad andra har på sig gör jag i allafall, och skinnställ högst överskattat bra om man glider på asfalt men i en krock spelar oftast ingen rulle.

Å andra sidan är det ju inte bara skinnet som skyddar utan också skydden.
Som alla vet krossade jag 3 kotor i ryggraden i ca 60 km/h med ryggskydd, utan hade jag förmodligen krossat mer än så. Dessutom fick jag ett gigantiskt blåmärke på höger armbåge av skyddet, men om jag inte hade haft skyddet så hade det antagligen blivit en krossad armbåge med.

Så jag vet vad skydden gör, inte bara skinnet.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...