Nisse Järnet
pschyy =D
De e najs och köra barfota ju
Ravetrancer skrev:@håkan:
om man körde lagligt jämt så skulle jag kunna tippa på att olyckstatistiken skulle sjunka med säkert 70%. Alltså inga stunts, inga fortkörningar etc......om man följde dom trafikregler som finns. Sen som håkan säger , vart drar svenskarna gränsen för idioti????? Kötra i regn e fan vidrigt, men sällan så händer det olyckor när det regnar. Varför kan man undra, kanske beror det på att dom flesta drar ner på farten i detta fall, blir mer uppmärksamma på trafiken och sitt egna fordons beteende. Att sen vissa halkar av i rondeller e ju tråkigt men oftaste e det mycket spill på såna platser och när det regnat så blir det snorhalt. Samma gäller rödljus när det regnat. Men folk kör med mer vett i skallen när det regnar....
Är man idiot om man kör med skinnställ fast utan ryggskydd???
Är man idiot om man kör med ryggskydd och skippar stället????
Hur mycket hjälper ett skinnställ mot hårt våld på kroppen???
Ska man köra i skinnställ om man vet att man blir dåsig om det är för varmt ute och man svettas och inte får i sig så mycket vätska som kroppen behöver??? Ska man skita i att åka hoj då?
jajaja, nog med skit, gör vad fan ni vill, jag gör det iaf.
Kör själv alltid med Hjälm, handskar , ryggskydd och oftast med stövlarna. Dessa grejer tycker jag aldrig det är jobbigt att ha på sig.
Skinnstället tycker jag att jag blir för dåsig i när det är för varmt ute. Man kanske ska skita i att köra hoj om man tycker det är för varmt oxo då kanske???
Du hade helt enkelt tur, eller så var det inte på asfalt.SkorvKalle skrev:om det nu är så farligt att vurpa i 30-40... varför e de ingen som gnäller på moppepojkarna... de som kör orginalmoppar (visst är de få) går ca 50 o vem fan skulle dra på sej ett skinnställ för att köra moppe ??.. ja har vurpat i 60 på moppetiden, klara mej undan me några skrapsår... ja hade givetvis hanskar o hjälm, men annars bara T-shirt o shorts...
triple skrev:Det ser rackarns kul ut när man tittar sig i backspegeln i 150+ utan hjälm. Man ser hur man ser ut när man blir 70, typ....
Ökar man farten ytterligare börjar det fladdra om armarna, ser ut som värsta gäddhänget! Kommer man upp i riktigt hög fart utan tröja börjar det tom fladdra på ryggen, men då går det fort!
Carcass skrev:skrapsår kostar de med, så gör även skadestånd för missprydande ärrbildningar.
rougie skrev:Du ska ju inte tro att det påverkar din premie med skadestånd för kosmetiska problem och sveda och verk, sånt får man bara om det är motpartens fel.
Annars tycker jag att folk ska skita i vad andra har på sig gör jag i allafall, och skinnställ högst överskattat bra om man glider på asfalt men i en krock spelar oftast ingen rulle.
Lasson skrev:att det ens finns en diskussion om hur vida man skall använda skyddskläder eller inte bevisar bara ytterligare min tes om att människor i stort är idioter. Dom skyddar ju uppenbarligen inte ett dugg, kolla på GP killarna bara, dom dör ju till höger och vänster...eller?
Lasson skrev:att det ens finns en diskussion om hur vida man skall använda skyddskläder eller inte bevisar bara ytterligare min tes om att människor i stort är idioter. Dom skyddar ju uppenbarligen inte ett dugg, kolla på GP killarna bara, dom dör ju till höger och vänster...eller?
Typ så här?triple skrev:Det ser rackarns kul ut när man tittar sig i backspegeln i 150+ utan hjälm. Man ser hur man ser ut när man blir 70, typ....
Ökar man farten ytterligare börjar det fladdra om armarna, ser ut som värsta gäddhänget! Kommer man upp i riktigt hög fart utan tröja börjar det tom fladdra på ryggen, men då går det fort!
Lasson skrev:att det ens finns en diskussion om hur vida man skall använda skyddskläder eller inte bevisar bara ytterligare min tes om att människor i stort är idioter. Dom skyddar ju uppenbarligen inte ett dugg, kolla på GP killarna bara, dom dör ju till höger och vänster...eller?
Silwer skrev:Du menar att det är bra när man glider på asfalten va?
Ok det är personligt, men många olyckor är ju just sånna där man glider på asfalten.
En betongmur i hög fart så kan det ju mer kvitta vad man har på sig.
ryggskydd är nog inte dumt i vissa situationer heller.
Jag tycker nog fördelarna väger upp nackdelarna iaf.
Men låt fånen åka naken om han vill.
rerell skrev:Typ så här?
på banor finns rejäla avåkningszoner eller????Lasson skrev:att det ens finns en diskussion om hur vida man skall använda skyddskläder eller inte bevisar bara ytterligare min tes om att människor i stort är idioter. Dom skyddar ju uppenbarligen inte ett dugg, kolla på GP killarna bara, dom dör ju till höger och vänster...eller?
Du har påpekat detta några gånger, att skinnställ inte räddar liv. Jag förstår att du vill poängtera att man inte blir odödlig bara för att man har skinnställ på sig och att hastigheterna måste ner osv, och det är ju förstås helt rätt, men jag tycker det är synd att du samtidigt undergräver vikten av skyddskläder på MC. Även om skinnställ kanske inte räddar många från döden, så har det säkert räddat en del från mycket svåra skador, även om dessa inte alltid varit livshotande.ambulans skrev:Man får väl göra en egen bedömning av hur mkt skrubbsår man vill ha...
skinnställ räddar inga liv....
hög hastighet+hastigt stopp= STOR risk för död.
Men det knastrar rätt skönt i saxen när man klipper upp ställen
Silwer skrev:möjligt att man ändå inte hade dött om man kanar på asfalten.
Men tyvärr tycker jag inte det avfärdar skinställ, skillnaden mellan att klara sig riktigt skapligt med ställ och att få massa hudtransplantioner kna vara stor nog.
Eller menar ni att de enda lägena är död eller levande och iget där emellan.
Jag tror det finns möjliga olyckor där skydsutrustning kan hjälpa en. kanske dör man inte när man kör omkull utan hjälm heller men man dör nog av mindre smällar än med hjälmen.
rerell skrev:ambulans, där var ju svar på mitt inlägg också...
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |