Höst/Vinter = Bandit + Turbo

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Slet av kopplingskåpan först idag, fann en GSX-R koppling...börjar undra om d hela motorn kommer från GSX-R:en...:va

Kan man kolla med motor nr mot vem?! Har V719-122083, fast de kanske säger något ti en "vis man" här?!? :Bugar


...nope står inget stämplat på cylinder packet! ...näe kolla inte cylinder diametern när grajset va av...men om blocket e Bandit så kan man nog anta att kopplingen e eftermonterad...den med :gnissla
 

capri

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tierp
Hoj
Bandit 1250 -14, VFR1200 -10, GSX1100EF -84, Viktoria 250 AERO -52 och några veteranmoppar.
Eastman skrev:
Slet av kopplingskåpan först idag, fann en GSX-R koppling...börjar undra om d hela motorn kommer från GSX-R:en...:va

Kan man kolla med motor nr mot vem?! Har V719-122083, fast de kanske säger något ti en "vis man" här?!? :Bugar


...nope står inget stämplat på cylinder packet! ...näe kolla inte cylinder diametern när grajset va av...men om blocket e Bandit så kan man nog anta att kopplingen e eftermonterad...den med :gnissla

Har inte "R" 6 växlar?.I så fall är det ju lätt att veta.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Henkka skrev:
GSXR750 har 6 växlar, 1100an har 5st.

Precis, oh 5 har den...de är jag rätt säker på :)
...blir & ringa några återförsäljare o cheka med dom im...för att nå Suzuki verka svårt... :fakta
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Jopp! E en Bandit rova med GSX-R koppling :tummenupp

..efter lit egen betänke tid så lär d vara så! Verka inte som många mc försäljare har möjlighet att överhuvudtaget söka på motor nr!!

Men men GSX-R kopplingen håller ju lit bättre har jag för mig :gnissla


...får se hur mycke man hinner bygga innan jul...annar blir de straxt efter nyår! Lutar åt att streetfighta med!
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Munstycken

Är jag för snål om man fettar på med strl 115 på huvudm. (satt 112 org)??
:brinnerup
I övrigt, nålen ned ett hack.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
andersbrink skrev:
Vad är det du vill göra och med vad?


..kanske lite oklar...mör glögg i tillvaron..

Förgasarna, förgasarna! Sitter huvudmunstycke 112 i orginal då. ...visat sig att inte mc firmorna i Kalmar :7peta har munstycken till dessa förgasare, så d blir till obeställa...


Ned med förgasar nålen 1 hack, och hoppa upp till huvudmunstycken 115? Eller ska jag upp på större huvudmunstycken?


...på ett ungefär...blir väl inte o bänka tyvärr...Något mer Herr Brinken vill ha reda på innan Du rekomenderar munstycke? :Bugar
 

Steen

Mer hk än kg
Gick med
15 May 2004
Ort
-
Hoj
-
Jag gick ner från 124 till 120 + sänkte nål ett hack ändå så går det lite fett.
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Ursäkta att det är lite off-topic, men den Katana som det var bild på är inte snygg. Den är VACKER!!!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
112 original, då är det alltså en 2001-2005'a? Den gamla B12'an 96-00 kom fett bestyckad från fabrik och klarade ett slip-on utan ombestyckning. Huruvida den Keihin-bestyckade B12'an är fett eller klen från fabrik... vet jag inte. Hm, säg inte att du har ett Dynojet-kit monterat?

Eastman skrev:
..kanske lite oklar...mör glögg i tillvaron..

Förgasarna, förgasarna! Sitter huvudmunstycke 112 i orginal då. ...visat sig att inte mc firmorna i Kalmar :7peta har munstycken till dessa förgasare, så d blir till obeställa...


Ned med förgasar nålen 1 hack, och hoppa upp till huvudmunstycken 115? Eller ska jag upp på större huvudmunstycken?


...på ett ungefär...blir väl inte o bänka tyvärr...Något mer Herr Brinken vill ha reda på innan Du rekomenderar munstycke? :Bugar
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Mr Lang skrev:
Ursäkta att det är lite off-topic, men den Katana som det var bild på är inte snygg. Den är VACKER!!!


Jo nu blir Katanapilot i garaget nog glá...men jag tror 1428 står för Hans hjulbas :tungan ...undra om den fungerar?! ...aldrig sett/hört :D
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
andersbrink skrev:
112 original, då är det alltså en 2001-2005'a? Den gamla B12'an 96-00 kom fett bestyckad från fabrik och klarade ett slip-on utan ombestyckning. Huruvida den Keihin-bestyckade B12'an är fett eller klen från fabrik... vet jag inte. Hm, säg inte att du har ett Dynojet-kit monterat?


Oh fan! Nja ramen e en 97:a, men ekipaget e ju importerat o ägarna innan verkar int ha sådan pejl, motor kan juh va bytt.

Ej fått tag i info via motor nr.
Sitter ju lite "lull lull" på redan, GSX-R koppling, Dyna 2000...så lite ombyggt e de redan...

Har kört med ett Scorpion slip on i sommar med 112 munstycken & då gick den okis, den är förresten kanske bestyckad med dom i bänk då jag fick med bänk papper...ej vart 2" hål i luftburken.

Dyno-jet tror jag inte, ser man genom?! Små hål i nålmunstycket, eller hur e det? ...ska kolla! Men tror int de, B12an har väl aldrig gått klokt m de. Tyckte min gick ok innan för att va glidare :)


...börja fundera pga 2" hålet i luftburken ej funnits, och gör man det ska de bestyckas om. Bultar man på turbon så blir d ju "fritt luftflöde" med...

Har inte sensorn nedan på bilden heller...
 

Bifogat

  • trottel sensor.JPG
    trottel sensor.JPG
    12.8 KB · Visningar: 358

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Eastman skrev:
Dyno-jet tror jag inte, ser man genom?! Små hål i nålmunstycket, eller hur e det? ...ska kolla! Men tror int de, B12an har väl aldrig gått klokt m de. Tyckte min gick ok innan för att va glidare :)

Huvudmunstycke storlek 112 är inte ett original Mikuni-munstycke. Mikuni kommer i steg om 2.5, dvs 107.5, 110, 112.5 etc etc.

Originalhuvudmunstycket på en 1996-2000 B12 är storlek 102.5

Byter du ut original trottelnålar (som är 2.00 mm i smalaste änden) mot trottelnålar från en GSXR-1100 86-92 (som är 1.50 mm i kortänden) så får du det att funka med öppna filter och turbo. Huvudmunstycket hamnar då någonstans runt 150 till 155.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
andersbrink skrev:
Byter du ut original trottelnålar (som är 2.00 mm i smalaste änden) mot trottelnålar från en GSXR-1100 86-92 (som är 1.50 mm i kortänden) så får du det att funka med öppna filter och turbo. Huvudmunstycket hamnar då någonstans runt 150 till 155.


Då ska jag jaga GSX-R 1100 86-92 trottelnålar + 150 huvud.munstycke då! :tummenupp

Du råkar int ha några nålar på "hyllan"? ...förr mig d kostar en stor slant nya...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Eastman skrev:
Du råkar int ha några nålar på "hyllan"? ...förr mig d kostar en stor slant nya...

De kostar lika mycket för mig. Jag har tyvärr inga över. Däremot har jag två uppsättningar Dynojet kit i en låda - som jag inte ens tänker ge min värste fiende i "present", SÅ elak och grym är jag bara inte.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
RPM lover skrev:
Motorn funkade när han hämtade den hos mig i alla fall :hihi

Ja den är väl int så myck körd sedan dess så... :)

andersbrink skrev:
...original trottelnålar (som är 2.00 mm i smalaste änden) mot trottelnålar från en GSXR-1100 86-92 (som är 1.50 mm i kortänden)...

Va ut o mätte mina trottelnålar idag, är 2,6 mm i nedersta änden...och nål munstyckena är små hål i, 10 st totalt, 3 * 2 * 3 *2 runt om på "höjden"...är de Dyno jet måntro? ... :va
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
...kommer inte fram t så mycket angåeende nålarna & munstyckena :va
Är ju en annan modell på förgasarna, 27E6 K6Z1 dvs Califonia beteckningen hur mycke det skiljer sig vet i F-N...men d är ju inte mikuni's logga på munstyckena. Va vid en handlare o diskuterade lite, han påstod att de va Keihin lilla munstycke som Mikuni använde sig av... :confused:

Jaja d blir väl oh få fatt i något större modell av huvudmunstycket & sedan fixa lamda mätning för oh få ut nå "sisådär" bestyckning...

..står 112 på huvudmunstycket nu, byter till runt 120 pga. luftburks modden ej var gjord innan. Låter det vettigt?!?


Hum oh svårt att fixa rör t grenröret...i trakterna...blir nya tele samtal im...
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Är förgasarna 36 mm stora sitter det stora runda munstycket original. Sitter det Dynojet är munstyckena små. Är det en Keihin-förgasare sitter det Keihin-munstycken i den. Står det ingenting (dvs ingen logotype) på munstyckena är det antingen Dynojet eller pirat.

Att byta munstycke utan att veta vad som är monterat från början (och varför) låter dyrt, dvs det KAN bli väldigt dyrt.

Först av allt, ta reda på exakt VAD det är som ska sitta i dina förgasare och vad som sitter monterat nu. Skruva loss förgasarna och ta dem till en meck/kunnig som vet något för att få klarhet i frågan.

Eastman skrev:
...kommer inte fram t så mycket angåeende nålarna & munstyckena :va
Är ju en annan modell på förgasarna, 27E6 K6Z1 dvs Califonia beteckningen hur mycke det skiljer sig vet i F-N...men d är ju inte mikuni's logga på munstyckena. Va vid en handlare o diskuterade lite, han påstod att de va Keihin lilla munstycke som Mikuni använde sig av... :confused:

Jaja d blir väl oh få fatt i något större modell av huvudmunstycket & sedan fixa lamda mätning för oh få ut nå "sisådär" bestyckning...

..står 112 på huvudmunstycket nu, byter till runt 120 pga. luftburks modden ej var gjord innan. Låter det vettigt?!?


Hum oh svårt att fixa rör t grenröret...i trakterna...blir nya tele samtal im...
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top