Firefly skrev:Jag såg inte min Arai RX-7 i testet...
Inte min heller men den var inte med itestet 2001 heller... Då vann väl Arai Astro? Och eftersom RX7 är vassare så borde den vunnit.
Firefly skrev:Jag såg inte min Arai RX-7 i testet...
wima skrev:Tycker det är konstigt att de har hjälmar i prisklassen 899-3995 kronor i samma test. Det är ju förhoppningsvis lite skillnad på en billig moppehjälm och en 4000-kronorshjälm.
Pebl skrev:För ett tag sedan funderade jag på att köpa en "Bandithjälm", glafiber minsann och kostade väl runt 3500, sedan visade det sig att hjälmen fråga inte var godkännd.
An3Azz skrev:Vart besviken när inte XR-1000 var med....undrar hur den stått sig.
Gildemeister skrev:Inte godkännd?? Enligt vem? Utveckla gärna utan en massa jag-har-hört-från-en-insatt-källa-snacket. Saken är den att jag har hört det en massa gånger och när man väl undrar vad faktan kommer ifrån och på vilka punkter den inte håller måttet så får man inte nått svar.
Du kanske sitter inne på svaret så upplys oss som inte vet .
Det jag vet om hjälmen är att den används ganska frekvent på dragrace därför så ställer man sig lite undrande till påståendet att den inte är godkänd.
Minns inte jag fel så är Bandit hjälmar CE märkta också vilket gör påståendet ännu mer märkligt.
McFille skrev:Att Bike INTE noterar att de billigare är av PLAST och därav STUDSAR mot asfalten vilket är mindre bra tycker jag är konstigt...visst, platshjälmar tar ju bevisligen upp stötar bra, men fördelen med komposithjälmar är ju att de inte studsar mot asfalten (och att de väger mindre).
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|