Ja det är klart, så måste det bli. Kan den inte gå upp på bakhjulet så spinner det istället. Men till syvende och sist så är det föraren så avgör om det ska bli optimalt grepp.
Det beror ju lite på.
Har man en motorstark hoj så måste man ju portionera ut precis lagom med drivkraft med gas och koppling för att inte spinna eller wheela. Har man en lite motorsvagare hoj så behöver man inte bekymra sig om det.
Den TDM som jag hade var rätt optimal i 0-100 faktiskt. ramgeometrin var sådan att det var precis på gränsen mellan om den skulle lyfta framhjulet eller om det skulle slira med bakhjulet. En liten flytt av min kroppsvikt var allt som krävdes för att ändra det. Motoreffekten var precis så mycket som gick att använda upp till 100. Så där var det bara att panga på fullt och dra iväg i stort sett.
Vid ett rödljusrace var det rätt lätt att hänga på eller till och med dra ifrån betydligt motorstarkare hojar.
Så fort man kom upp lite i hastighet däremot så var man chanslös. Men hade jag haft fler hästar så hade jag varit tvungen att justera gasmängden för att inte slå över eller slira och det hade jag med min halvtaskiga körskicklighet säkerligen förlorat på.