Hagamannen Gripen

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Håller helt klart med att de är otroligt synd om hans familj. Helst hans barn. De känns lite som att hela deras framtid iaf i Umeå är förstörd. Väldigt synd!! Dom har ju verkligen inte gjort någonting.

Nog för att det ändå hade kommit ut vem han var men inte i lika stor utsträckning som när tidningen släpper bilder. Ser man enbart på honom så tycker jag de är så j-vla rätt att han blir uthängd.

Kan ju inte säga att tanken slagit mig att han kan vara oskyldig. Efter allt man läst om folk i närheten utav honom som säger han är så snäll och allt vackert. Vilken mardröm om det skulle hänt något fel med dna testet att dom tex "råkat" dubbel testa enbart bevis dnat. Inte för jag tror de men det skulle bli ett mörker.

Sen är han ju såklart sjuk men en fundering runt detta. Hur lyckas han leva ett sånt dubbel liv. Där han är familjefar och väldigt trevlig mm och sedan förvandlas till en av sveriges genomtiderna värsta våldtäcksman. Hur sjuk är man då? Väldigt sjuk, smart och iskall? Eller smart och iskall?

Hur har han lyckats dölja det så väl för sin fru? Ne han på bilden är bara lik mig och de är en tillfällighet att vi har väldigt små fötter båda två. Klösmärken i ansiktet? Nä men du vet jag ramla in i ett träd. Blodet på kläderna? Äh jag skar mig på jobbet. :fatta!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Minst en av hans arbetskamrater hänger på det här forumet, så visa lite hänsyn!

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
GuW skrev:
2047286 Minst en av hans arbetskamrater hänger på det här forumet, så visa lite hänsyn!

hagamannen kommer jag ALDRIG att visa hänsyn...

mot den nu "häktademannen" kan jag visa "lite" hänsyn...(tillsdomen vunnit lagakraft)

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
GuW skrev:
2047286 Minst en av hans arbetskamrater hänger på det här forumet, så visa lite hänsyn!

Sant! Men jag tror även att dom kanske inte är så nöjd på honom?
Men de är egentligen lika bra att inte diskutera detta förrän han är fälld. I sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats. Nu tycks den har gjort det redan men låt han dömmas först, då är det klart...förhoppningsvis.

Men självklart förstår man att folk vill skriva av sig och säga vad man tycker. Det är garanterat många som varit orolig pågrund av hagamannen, de har iaf jag när flickvännen varit ute sent. Och de han gjort mot dessa kvinnor får ju en att vilja :mad: :fatta! !!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
obruT skrev:
2047356 hagamannen kommer jag ALDRIG att visa hänsyn...

mot den nu "häktademannen" kan jag visa "lite" hänsyn...(tillsdomen vunnit lagakraft)

MOT HANS ARBETSKAMRATER SOM HÄNGER HÄR
:huvet

Hagamannen sitter förmodligen inte och surfar sporthoj

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
GuW skrev:
2047362 MOT HANS ARBETSKAMRATER SOM HÄNGER HÄR

Hagamannen sitter förmodligen inte och surfar sporthoj

HAR JAG SKRIVIT NÅT OM HANS ARBETSKAMRATER?????

tycker nu att tråden ska STÄNGAS tills domen vunnit laga kraft

cbjörkman fixxa det

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
obruT skrev:
2047481 tycker nu att tråden ska STÄNGAS tills domen vunnit laga kraft

cbjörkman fixxa det

Jag tycker inte att den ska stängas... Är väl ingen som har skrivit någonting som kan uppfattas kränkande om någon annan än Hagamannen?

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
GuW skrev:

Tack för de orden. Jag är då en av arbetskamraterna och även kompis med han utanför jobbet. Är ju inte direkt nån hemlighet. Alla vet det ju ändå redan.
Och jag sitter i en otroligt jobbig sits :huvet

Förstår all ventilation och jag själv känner likadant mot "Hagamannen", men samtidigt kan jag inte tro på att det är den som blivit gripen.. eller?? :confused:

Hur som helst så har jag otrolig empati till hans familj som förmodligen har fått livet förstört hur det än går i en rättegång. Och mycket på grund av media som gräver upp allt lite för fort.

Så jag håller också med om att tråden lika gärna kan låsas tills domen slagit igenom.

// Thommy (Plåtslagare som önskar han var nån annanstans)

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Ouroboros skrev:
2047527 Tack för de orden. Jag är då en av arbetskamraterna och även kompis med han utanför jobbet. Är ju inte direkt nån hemlighet. Alla vet det ju ändå redan.

Förstår all ventilation och jag själv känner likadant mot "Hagamannen", men samtidigt kan jag inte tro på att det är den som blivit gripen.. eller?? :confused:

Hur som helst så har jag otrolig empati till hans familj som förmodligen har fått livet förstört hur det än går i en rättegång. Och mycket på grund av media som gräver upp allt lite för fort.

Så jag håller också med om att tråden lika gärna kan låsas tills domen slagit igenom.

OK. Om du tycker att tråden ska låsas så är det klart att den ska låsas! Men samtidigt så tycker jag att man ska kunna prata om det, det är ju faktiskt ingen annan än han som har gjort något fel, inte enligt mig i alla fall.

Jag har mycket svårt att tro att någon skulle tycka illa om dig eller någon annan av hans kompisar bara p.g.a att ni känner honom, jag känner iaf medlidande, det måste vara en mycket underlig och svår situation att befinna sig i.

Last edited:

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Efterlyst var ju inte nådiga med uthängningen....

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Wagge skrev:
2047543 OK. Om du tycker att tråden ska låsas så är det klart att den ska låsas! Men samtidigt så tycker jag att man ska kunna prata om det, det är ju faktiskt ingen annan än han som har gjort något fel, inte enligt mig i alla fall.

Jag har mycket svårt att tro att någon skulle tycka illa om dig eller någon annan av hans kompisar bara p.g.a att ni känner honom, jag känner iaf medlidande, det måste vara en mycket underlig och svår situation att befinna sig i.

Nej, visst är de gärningar som utförts hemska. MEN...
Ingen är dömd, Ingen är ENS åtalad såhär långt.
Det är ju tyvärr så att även om han är skyldig så är han och förblir en människa som skall behandlas rättvist. Känner han inte men, det känns rent ut sagt fel det som händer just nu. Folk skall inte dömas utan rättegång. Det är inte medierna som dömer det är domstolarna. Dessutom är alla eventuella vittneskonfrontationer klart påverkade av detta som hänt.

Men att stänga trådar skall man vara försiktig med. Vi idkar trots allt vår medborgrliga rättighet att tycka just nu...
Jag tror dessutom att vissa andra forum har en hårdare ton mot den utpekade.
Det är synd om alla som dras in i detta trots att dom inte vill det. Har jobbarkompisar som har en annan bild av Niklas än media. Allt är inte svart eller vitt...

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
obruT skrev:
2047481tycker nu att tråden ska STÄNGAS tills domen vunnit laga kraft

cbjörkman fixxa det

Ser ingen anledning att stänga tråden. Tycker ingen har skrivit nåt värre än det som redan skrivits redan i massmedia. Håll bara nivån utan att spåra ur...

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Saxat från blocket....

Stödcenter öppnar efter anhållandet
Västerbotten 30 mar 19:24

Umeås krisgrupp öppnade på torsdagen ett stödcenter på Tegs församlingsgård i Umeå för de som behöver samtal och stöd efter att en man anhållits som misstänkt för att vara den så kallade "Hagamannen", uppger Radio Västerbotten. Det finns personal från socialtjänst och Svenska kyrkan på plats på stödcentret som hålls öppet på torsdagskvällen och hela fredagen.

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Ouroboros skrev:
2047527 Tack för de orden. Jag är då en av arbetskamraterna och även kompis med han utanför jobbet. Är ju inte direkt nån hemlighet. Alla vet det ju ändå redan.
...........

Jag beklagar den sits du hamnat i, det måste vara fruktansvärt att få reda på detta sådär pladask...
Vi alla har fått bevis på att "Brottslingar" inte behöver vara onda män som smyger omkring i mörkret osv, hade detta varit en ensamvarg så hade nog allas reaktioner varit mycket hårdare och det hade varit enklare att acceptera.
Jag tycker synd även om N på samma sätt som jag tycker synd om en narkoman eller annan kriminell, givetvis fördömmer jag hans gärningar, men det är ju synd om han att han hafft detta "begäret".

Samtidigt är detta en av Umeås största händelse under min livstid iallafall, så det är klart det måste diskuteras (visserligen lite malplacerat i ett mc-forum) men jag personligen har jättesvårt att släppa det, som det känns hade det ju lika gärna kunnat vara en anhörig till mig som varlit lika "otrolig men sant".

Åter igen, jag beklagar den olycka som uppstått, för dig, samt alla anhöriga och hans familj och inte minst de offer som utsatts tidigare.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Lider med dig Ouroboros...

Jag jobbade där i våras.(jag som hade den röd cbr:en)..kände igen killen när expressen först la ut bild och sa att han jobbade med bilar på haga. Konstigt det känns...har förmodligen suttit och ätit lunch samtidigt nån gång...

Tycker det är fel av expressen att "hänga" ut honom sådär innan han ens blivit fälld i domstol. Stackars familj...huga!

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
och nu har han erkänt...
kolla på
www.vk.se
för namn och BILD

rösta där åxå om polisen gjort ett bra jobb!!!!!!!!(lr INTE)
tog ju bara 6 år lr nåt sånt

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Japp, de var ju på tiden. Kanske skulle gjort det lite tidigare. Måste fått känslan att det var ganska fet kört efter dna matchningen... :fatta!

Eftersom de fanns folk här som kände honom ska jag bespara mig mina grövsta uttalanden och istället servera det fint på ett silverfat...Jag hoppas han får ett smakligt straff!

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
14 år (åt helevete för lite)

saxat från VK.se

Hagamannen döms till 14 års fängelse
Västerbotten 2 okt 14:07

Domen i tingsrätten mot den så kallade Hagamannen ska stå fast. Det beslöt Hovrätten för Övre Norrland på måndagen, uppger TT. Därmed står det klart att Hagamannen döms till 14 års fängelse.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=81531

Hovrätten: Oproportionerligt våld med inslag av förnedring
Flera av de gärningar som Niklas Lindgren har gjort sig skyldig till präglas av brutalt och oproportionerligt våld med inslag av förnedring. Det skriver hovrätten i sin dom.

Hovrätten konstaterar att vilken kvinna som skulle drabbas tycks ha berott på slumpen.
För hovrätten framstår det närmast som om Niklas Lindgren med de sexuella inslagen främst haft som syfte att ytterligare kränka offren.
'Brotten är således till sin art och med hänsyn till hur de begåtts synnerligen allvarliga och har både enskilt och sammantaget ett mycket högt straffvärde. Hovrätten delar tingsrättens bedömning att fängelsestraffets längd bör bestämmas till 14 år', skriver hovrätten.

2006-10-02

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Vad spelar det för roll?

Han kommer sitta åtminstone 9år.
Har han inte förstått på 9år så förstår han inte på längre tid heller.

Nej, jag går mot strömmen och hävdar att Niklas skulle haft vård istället.
14 År när man är familjefar är ett straff som få av oss kan förstå, och vad har hans barn gjort för ont så att dom skall förlora sin far?

Samhället blir varken bättre eller säkrare för att vi dömer längre fängelsestraff. Den som hävdar det är dåligt påläst över det verkliga situationen.

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
riverrafter skrev:
2507194 Han kommer sitta åtminstone 9år.
Har han inte förstått på 9år så förstår han inte på längre tid heller.

Nej, jag går mot strömmen och hävdar att Niklas skulle haft vård istället.
14 År när man är familjefar är ett straff som få av oss kan förstå, och vad har hans barn gjort för ont så att dom skall förlora sin far?

Samhället blir varken bättre eller säkrare för att vi dömer längre fängelsestraff. Den som hävdar det är dåligt påläst över det verkliga situationen.

9år är ett skämt mot vad han ÄR DÖMD FÖR.
14 år för lite

lås in och kasta nyckeln är rätt enl mig.....

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA