Haha, jag kom med i tidningen :)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
'Skruva av plåten.....' Exceptionellt mesigt.

Du skulle naturligtvis förklarat precis som det är, kör man hoj är man stenhård! Svensson skall ha jävligt klart för för sig att när de ser ett mc-ljus i backspegeln smäller det direckt, och då är det bara att flytta på sig. Det borde ju snuten förstå också, naturligtvis.

Edit; Kanske lite svordomar med, för att få fram poängen lite tydligare?

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Det går ju liksom inte att klaga på att böterna är för höga. Det motargument man får är ju "kör lagligt" vilket i sig stämmer.
Tyvärr är det väl ganska sällan man ärligen lyckas köra lagligt. :näsblod

Det var för övrigt en störd höjning.. :mad:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
tobbeviking skrev:
2510008 Var det ditt allra tuffaste motargument? :D
//Tobbe
:rofl

Ja förr hans pappa säjjer att hans fajjerbläjd från nittisju er såe himmla snabb du vett med 130 hestar o veger som tankbil :hihi

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Kom på en sak i skrivande stund...

Denna chockhöjning lär i förlängningen betyda en kostnad, att man kan tänka sig att erkänna en fortkörning á la 2lax är möjligt. Men vem fanken erkänner en för 4loppor på plats utan en prövning i rätten? Den prövningen lär alla gånger gå loss på minst beloppet de lyckas kräva en fortkörare på?

Eller hur fan funkar det, har inte varit i den sitsen och planerar väl inte att hamna där heller... För jag kör aldrig sådär omoraliskt fort :rolleyes:

-@

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Vet inte hur det är för er andra men här i sthlm har vi 30 vägar som borde vara 50, 50 vägar som borde vara 70, 70 vägar som borde vara 90.. ja ni förstår vad jag menar. Det går inte att ligga exakt 50 på en stor 50 väg det är helt omöjligt för mig i alla fall, det ska vara med bil i så fall då kan jag ligga och puttra fram men på hojjen nej nej.

Ni som har jobb kanske kan slanta upp 4000 och då svider det. Föreställ er en student som får 2.500 i bidrag / månad. Inte lika roligt. Jag har iofs inte stannat för polisen på hojjen och kommer inte göra det heller :) Det var mina visdomsord full gas turbo ras! :yoparty

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
d1ce skrev:
2510048 Kom på en sak i skrivande stund...

Denna chockhöjning lär i förlängningen betyda en kostnad, att man kan tänka sig att erkänna en fortkörning á la 2lax är möjligt. Men vem fanken erkänner en för 4loppor på plats utan en prövning i rätten? Den prövningen lär alla gånger gå loss på minst beloppet de lyckas kräva en fortkörare på?

Eller hur fan funkar det, har inte varit i den sitsen och planerar väl inte att hamna där heller... För jag kör aldrig sådär omoraliskt fort :rolleyes:

-@

Har för mig att det blir du som får stå för rättegångskostnaderna om du förlorar.. risken är väl öberhängande att du gör det också. :)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
På dom ungefär 4000 mil som jag kört motorcykel har jag aldrig fått en laserpicka riktat mot mig. Nu bor jag väl på landet också men står polisen på era småvägar och mäter farten eller är det på motorvägarna ni åker fast?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
RedEye skrev:
2510052 Har för mig att det blir du som får stå för rättegångskostnaderna om du förlorar.. risken är väl öberhängande att du gör det också. :)

Säker på det? Någon med erfarenhet som kan bekräfta?

-@

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
RedEye skrev:
2510052 Har för mig att det blir du som får stå för rättegångskostnaderna om du förlorar.. risken är väl öberhängande att du gör det också. :)
Nae, alla har rätt att få sin sak prövad, det kostar inget!

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
HanneZ skrev:
2510054 På dom ungefär 4000 mil som jag kört motorcykel har jag aldrig fått en laserpicka riktat mot mig. Nu bor jag väl på landet också men står polisen på era småvägar och mäter farten eller är det på motorvägarna ni åker fast?

30 och 50 vägar oftast

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
HanneZ skrev:
2510058 Nae, alla har rätt att få sin sak prövad, det kostar inget!

En sådan prövning kan knappast kosta mindre än futtiga 4lappar och desto fler lär kräva en prövning innan de tar sin böter?

-@

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
d1ce skrev:
2510070 En sådan prövning kan knappast kosta mindre än futtiga 4lappar och desto fler lär kräva en prövning innan de tar sin böter?

-@
Nej det ska väl till en jävla massa folk för att få det där prövat. Fast jag tror det kvittar, för Svensson vet inte ens att han kan neka till en förkörningsbot.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
HanneZ skrev:
2510074 Nej det ska väl till en jävla massa folk för att få det där prövat. Fast jag tror det kvittar, för Svensson vet inte ens att han kan neka till en förkörningsbot.

Sant... Antagligen är vi ganska väliformerade vad gäller hanteringen av sådana situationer ;)

-@

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
d1ce skrev:
2510077 Sant... Antagligen är vi ganska väliformerade vad gäller hanteringen av sådana situationer ;)

-@
Haha, nä Agda 83 frågar nog sällan efter kalibreringsprotokollet när hon blivit klockad 73 km/h över gällande hastighetsbegränsning.

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
-99 Monster 900
HanneZ skrev:
2510040 :rofl

Ja förr hans pappa säjjer att hans fajjerbläjd från nittisju er såe himmla snabb du vett med 130 hestar o veger som tankbil :hihi
Duger till att köra ifrån politzei iaf. Och så himla tung e den inte, 185 kg...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Fajjerblejd skrev:
2510098 Duger till att köra ifrån politzei iaf. Och så himla tung e den inte, 185 kg...

U wish... Om du inte surrar torrvikt men ajg antar att du både spiller i det ena och det andra i den där innan du kör?

-@

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
-99 Monster 900
d1ce skrev:
2510100 U wish... Om du inte surrar torrvikt men ajg antar att du både spiller i det ena och det andra i den där innan du kör?

-@
Jo, torr.. Men den ser ju tyngre ut än vad den är.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fajjerblejd skrev:
2510098 Duger till att köra ifrån politzei iaf. Och så himla tung e den inte, 185 kg...
Jo, o Kikki Danielsson väger 50 kg... efter man tappat henne på maginnehåll och blod :näsblod

Edit: Samt tömt hennes fickor från godis.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept