Haha, jag kom med i tidningen :)

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
HanneZ skrev:
2510054 På dom ungefär 4000 mil som jag kört motorcykel har jag aldrig fått en laserpicka riktat mot mig. Nu bor jag väl på landet också men står polisen på era småvägar och mäter farten eller är det på motorvägarna ni åker fast?

Motorväg när man blivit stoppad och små vägar när man blivit varnad innan man sett dem :näsblod

När man kör bil blir man ju det var och varannan dag :huvet

Jag måste ju se ut som en OuTLAw eller så är jag för snygg helt enkelt.

Men jag får aldrig några böter, tills för en månad sen då :rolleyes:

När man gör valet att köra för fort så får man ju faktist räkna med att det kan kosta.

Om man försvarar sig med att -amä min hoj kan man inte köra i 50km/t så borde det ju vara fabrikationsfel på den eller höger handled och har man ingen kontroll över höger handled så borde en muskel vid armbågen vara ofantligt vältränad och en tub klick stå på nattduksbordet.

d1ce skrev:
2510120 Falukorv :fakta

-@

Haha :D

Last edited:

SSgt Liberia

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Letar
Fajjerblejd skrev:
2509920 Nån i skåne som läste nya gratistidningen .SE igår? Skicka in ett sms om vad jag tyckte om de nya trafikböterna. Skrev följande:

De nya trfikböterna är på tok för höga. Vi som kör motorcykel får väl skruva av regplåten och köra ifrån polisen för att inte bli ruinerade.

Och då talar men väl för de flesta som kör sporthoj :rolleyes:

Jaja, va bara tvungen att skryta lite...

Ja det var ju ett moget inlägg i debatten. Dom som är emot höga böter tackar nog dig för hjälpen med denna sakliga kritik. :tummenupp

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag har aldrig och kommer aldrig att ge bort månadens bärs konto till staten - bara roligare o knäcka en kall efter en getaway.
Nu är det ännu roligare - festkontot har ju fördubblats.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Klockringaren skrev:
2510411 Jag har aldrig och kommer aldrig att ge bort månadens bärs konto till staten - bara roligare o knäcka en kall efter en getaway.
Nu är det ännu roligare - festkontot har ju fördubblats.
Yeah, u da man! :yoparty

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Om högre böter får fler idioter att försöka köra ifrån polisen, kan det i förlängningen leda till färre idioter i trafiken. Detta leder ju förstås till sänkta skadekostnader och lägre försäkringspremier för oss som fortfarande kör. Och då kan jag ta att bötern jag får vart tionde år är dubbelt så hög.

Så gasa ni tills det rasar, tuffingar! Mig passar det perfekt!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Krille-666 skrev:
2510051 Vet inte hur det är för er andra men här i sthlm har vi 30 vägar som borde vara 50, 50 vägar som borde vara 70, 70 vägar som borde vara 90.. ja ni förstår vad jag menar. Det går inte att ligga exakt 50 på en stor 50 väg det är helt omöjligt för mig i alla fall, det ska vara med bil i så fall då kan jag ligga och puttra fram men på hojjen nej nej.

Ni som har jobb kanske kan slanta upp 4000 och då svider det. Föreställ er en student som får 2.500 i bidrag / månad. Inte lika roligt. Jag har iofs inte stannat för polisen på hojjen och kommer inte göra det heller :) Det var mina visdomsord full gas turbo ras! :yoparty

Tror inte det är någon som säger emot dig ang det! det som diskuterades var dock om det är rätt att skriva som han gjorde i en tidning som inte är riktad till likasinnade mc åkare..

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Fajjerblejd skrev:
2510098 Duger till att köra ifrån politzei iaf. Och så himla tung e den inte, 185 kg...

Rettan är lika slö...de har mest glädjemätare för att de ska kunna skyta vid korvmojen :arsele

sandstream

Guest
Krille-666 skrev:
Ni som har jobb kanske kan slanta upp 4000 och då svider det. Föreställ er en student som får 2.500 i bidrag / månad. Inte lika roligt.
Då kanske man ska skaffa en annan hobby :rolleyes:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Fakkverk skrev:
2510518 Drygt inlägg. Inte väljer man vad som blir en hobby?
Ja alla borde enligt lag ha råd med vilken hobby man vill.
Jag vill börja flyga jumbojet lite på skoj, ngn som vet vart man får bidrag?
//Tobbe

Krille-666 skrev:
2510544 varför det? kostar mig inget om jag drar ifrån dem :)
Men garanterat lite mer om dom får tag på dig, eller om du klotar allvarligt.
//Tobbe

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar